Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe PCI-E GPU Kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DarthRicmu
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 22:56
Mijn eerste topic op Tweakers, excuses als dit toch in een andere categorie thuishoort maar ik weet gewoon niet hoe k het moet noemen en dat is ook meteen het probleem.

Wat zoek ik?
Eigenlijk zoiets: http://www.netstor.com.tw/_03/03_02.php?MTEx

Afbeeldingslocatie: http://www.netstor.com.tw/upload_files/1343700113.gif

maar dan DIY.

Deze dingen zijn redelijk duur en volgens mij kun je zoiets ook zelf maken.
Het is toch eigenlijk een kast, PSU en soort van PCI-E board?
Hoe noem je zo'n board?
En waar koop je die? (Alhoewel, als je de naam eenmaal weet kom ik ook wel verder ;) )

Doel
Een externe GPU kast maken waar ik meerdere PCI-E Dekstop kaarten in kan pluggen.
Ik weet dat je de lanes shared dus minder bandbreedte hebt maar dat is niet zo'n probleem.

Ik neem aan dat jullie tweakers wel kunnen helpen!

[ Voor 5% gewijzigd door DarthRicmu op 15-03-2016 23:12 ]

Beste antwoord (via DarthRicmu op 17-03-2016 03:06)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48
Zoek eens op "PCIe expansion backplane". Ik denk dat dat het bordje is dat je zoekt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48
Zoek eens op "PCIe expansion backplane". Ik denk dat dat het bordje is dat je zoekt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• DarthRicmu
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 22:56
Heb er inmiddels al wat gevonden :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het dure is de connectie tussen je computer en de externe behuizing. Dat gaat over het algemeen met Thunderbolt, ExpressCard of met een custom interface. "Normale" PCIe over een draadje of flatcable doen leidt vaak tot problemen om dat het er niet voor gemaakt en ontworpen is. Je kan dan dus storing krijgen door interferentie of door de lengte van de kabel.

Zo'n metalen kastje en een PCB met wat PCIe sloten is niet zo duur. De chips, firmware en software wel.

Verwijderd

Wat is een goede externe gpu dock? Is die in de eerste post goed? Ik wil een externe gpu dockingstation voor een simpele laptop met minstens 6820hk, 16gb ddr4, fullhd scherm, en de rest doet er niet echt toe. Wat is een passende laptop voor zo'n docking station ding? Hoe goed werkt een docking station? Ik ga een gtx1080 gebruiken als externe gpu als dat kan (evga hybrid of watergekoelde gigabyte).

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23

Bl0cKeR

titel

Wellicht dat dit een geschikt topic is om te "kapen"/door te gaan op externe GPU docks? AMD heeft XConnect hiervoor in het leven geroepen, maar ik lees nog maar bar weinig fabrikanten die hier mee aan de slag gaan.

Ik zoek tzt ook iets dergelijks, Razer Core / Powercolor Devil Box, alleen zijn deze nog niet leverbaar zo te zien. Beste optie lijkt mij Thunderbolt 3 / USB-C, denk dat je dan ook het beste op zoek kunt gaan naar een laptop die dit heeft.

Is er iemand bekend met aanbod van dergelijk spul(PCI-e naar USB-C) uit china?

sigh

• kertoikromo1973
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021
er zijn momenteel verschillende fabrikanten actief op het gebied van grafische kaart van een pc externe te gebruiken door middel van een externe behuizing via pci express aansluiten of via thunderolt 2/3.

ik heb een oude laptop van 2009 en via www.banggood.com een een beast pci express adapter gekocht zodat ik een grafische kaart extern kan gebruiken....

kijk eens op youtube.. meer dan zat voorbeelden ervan.. succes
Pagina: 1