PC bevriest spontaan vast en reset knop werkt dan niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb een interessant probleem met een van mijn PC's. De machine is de afgelopen week al drie keer spontaan bevroren.

De PC bevriest ineens. Een keer ook gehad dat alle ledjes op de kast aan gingen en zaken als muis en toetsenbord uitvielen (lampjes branden daar niet meer). De reset knop op de kast werkt dan ook niet meer. Als ik er op druk herstart de PC niet. Deze valt dan wel uit na enkele seconden.

Ik denk niet dat het geheugen het probleem is. Dit geheugen zit er al jaren in en ik weet dat het goed is. Het lijkt mij ook geen softwarematig probleem. In de eventlog kan ik niets vreemds zien en het gebeurt ook niet bij bepaalde acties. In beide gevallen zou het vreemd zijn dat de resetknop op de kast dan ook zijn werking verliest. Normaal werkt dat meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat eerst eens weten welke onderdelen er exact in je systeem zitten voordat het nattevingerwerk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:47:
Laat eerst eens weten welke onderdelen er exact in je systeem zitten voordat het nattevingerwerk wordt.
Core i7 2600K
ASRock Extreme 3 Gen 4 mobo
Nivida GTX 570
8GB Corsair geheugen
Crucial M4 SSD
Samsung 1TB hdd
XFX 750 Watt voeding

Ik heb deze PC sinds 2011 en het werkt altijd goed. De SSD en HDD zijn goed, geen SMART melding. Het RAM is ook nog goed. Dergelijke zaken had ik al uitgesloten toen ik geen softwarefouten kon vinden.

Ik heb op internet gelezen dat dit kan komen voor een voeding die gaat hemelen. Dat kan vreemde effecten hebben zoals het uitvallen van USB apparatuur en vaak het niet werken van de reset knop op de kast.