Toon posts:

galaxy updates bagger,overstap ios?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I.v.m de nogal slechte update service van samsung (huidige mobiel galaxy s5,gekocht in 2015)zit ik te overwegen om een iphone 6 of 'se'te kopen.Echter heb ik nog een paar vraagjes qua functies:
Op android heb ik de vrijheid om met bestandjes te klooien,heeft ios een file manager/is dit mogelijk om te downloaden?
Ik heb op mijn galaxy multiwindow,zover bekend heeft ios zo'n soortgelijke functie.
Werkt die ook zoals op de galaxy?
Ik heb er al een beetje naar gespeurd via het internet maar tot heden geen nuttig antwoord gevonden,ik hoop dat antwoord hier te vinden.
Alvast bedankt!

...

Galaxy s5,android 5.0,macbook air,0s x el capitan
...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2016 22:37 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-03-2016 14:55)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf ben ik ook overgestapt, maar mis het totaal niet dat er geen filemanager op zit.
Muziek die ik erop heb staan, heb ik met itunes erop gezet en wat ik zelf zonder itunes wil luisteren, speel ik af via een van de cloud storage diensten.
Verder vind ik de podcast app heerlijk. Die luister ik nog het meest.
Enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik geen dashcam app tegelijk met google maps navigatie kan draaien. De dashcam stopt dan.

Ook is de enige foto synchronisatie die altijd kan syncen de icloud, maar die vind ik niet prettig/intuïtief t.o.v. onedrive / google drive. Deze laatste 2 kunnen alleen automatisch foto's syncen op de achtergrond als je naar een andere locatie gaat (omdat ze op die manier wel actief mogen worden van apple).

Verder vind ik de stabiliteit en de consistentie van de bediening erg prettig t.o.v. android (samsung). Niet dat ik nog geen crash gehad heb (enkele keer)...

Gadgets FTW!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:59
Je had deze vragen zo kunnen vinden door Google te gebruiken, maar omdat je nieuw bent zal ik even antwoord geven. Let er wel op dat je volgende keer meer eigen inzet inbrengt, want zo is het niet echt topicwaardig.

iOS heeft geen ingebouwde filemanager. Door middel van een jailbreak kun je wel een filemanager toevoegen. Wel kun je iCloud/Dropbox/Mega/etc gebruiken, al is dit zeker geen volledige filemanager.

Multitasking door twee apps tegelijk op je scherm te hebben, kan niet. Op dit moment heeft alleen de iPad Air 2 dat. Kan wellicht nog komen naar de iPhone met iOS 10, maar reken er maar niet op ;) Uiteraard kun je gewoon snel switchen tussen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf ben ik ook overgestapt, maar mis het totaal niet dat er geen filemanager op zit.
Muziek die ik erop heb staan, heb ik met itunes erop gezet en wat ik zelf zonder itunes wil luisteren, speel ik af via een van de cloud storage diensten.
Enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik geen dashcam app tegelijk met google maps navigatie kan draaien. De dashcam stopt dan.

Ook is de enige foto synchronisatie die altijd kan syncen de icloud, maar die vind ik niet prettig/intuïtief t.o.v. onedrive / google drive. Deze laatste 2 kunnen alleen automatisch foto's syncen op de achtergrond als je naar een andere locatie gaat (omdat ze op die manier wel actief mogen worden van apple).

Verder vind ik de stabiliteit en de consistentie van de bediening erg prettig t.o.v. android (samsung). Niet dat ik nog geen crash gehad heb (enkele keer)...

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:32
En als je dan toch bij android wilt blijven, is een Nexus (5X of 6P) een prima alternatief. Tijdige android updates, file manager. En met Android N ook Multiwindow support.

iOS heeft ook multiwindow ondersteuning maar dit is alleen op de iPad Air 2 en iPad Pro. Misschien dat het met de 7/SE ook komt naar de iPhones maar Apple kennende zou dit dan alleen op de duurdere Plus modellen komen. Er is geen ingebouwde file manager, je hebt wel apps die in de Cloud werken (Dropbox, OneDrive etc) Die hebben dan wel een eigen file manager. Maar er is geen file manager zoals Android (Alleen met een jailbreak).

Maar het probleem met een jailbreak is - indien je het als een daily driver wilt gaan gebruiken - de updates ook verre van tijdig zijn. Iedere iOS versie moet weer apart gejailbreaked worden. Het duurt ook steeds langer. Met iOS 9.1 duurde het 142 dagen(!) voordat die gejailbreaked werd. (In oktober 2015 uitgekomen, vorige week gejailbreaked)

Hierop zijn enkele uitzonderingen, sommigen worden binnen een dag/week/maand gejailbreaked!

Met Android heb je overgrote deel van deze vrijheid al. Alhoewel beiden zijn voor en nadelen hebben. Met het Nexus programma kan je rekenen op 2-3 jaar updates via Google. (en daarna nog community support doormiddel van custom roms zoals Cyanogen Mod). De iPhone 4S zit ook op iOS 9.1 en die is inmiddels al 5 jaar oud!

edit* kleine toevoeging

[ Voor 3% gewijzigd door JaapN op 17-03-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:39:

Je zou kunnen overwegen om Sygic te kopen en de extra aankoop van de blackbox optie. Dan heb je navigatie en tegelijk op de achtergrond een dashcam.

Ik heb zelf het hele pakket inclusief verkeersinformatie en flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide reacties!
Ik ga er denk ik gewoon voor;)

En wat betreft de 5x en 6p,die toestellen vind ik persoonlijk een slagje te groot.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 14:31 . Reden: betreft reactie over 5x , 6p ]

Pagina: 1