Mijn desktop heeft last van BSOD's, waar komt dit door?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb een aantal maanden geleden een desktop gekregen van een collega van mij, gebouwd uit losse onderdelen die tweedehands zijn.

Ik heb nu alleen al een poosje last van BSOD's. Deze komen voor wanneer mijn pc lang aanstaat (langer aan dan 5 uur kan niet meer), ik grote bestanden (17 GB) over wil zetten van een externe harde schijf naar mijn pc, en wanneer ik een poosje videos aan het kijken ben via Youtube. Ik heb nog niet meegemaakt dat mijn pc (sneller) een BSOD kreeg door te gamen. Zodra mijn pc vastloopt stopt het beeld, komt er te staan dat er geen verbinding meer is, stopt het geluid in een oneindige loop (tot m'n pc uitgaat), en dan komt het op een scherm terecht waar de foutmelding staat: VIDEO TDR FAILURE (en nog wat dingen er achter aan)

Ik vraag me af wat dit is en hoe ik het zou kunnen oplossen. Zou dit kunnen liggen aan mijn video kaart ?

Videokaart: Nvidea GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Processor: Intel Core 2 Quad (2,66 GHz)
HDD: WDC WD50 00AAKS-00A7B SCSI Disk Device
RAM: 4x 1GB Patrion DDR2 geheugen
voeding: MS-Tech ATX PowerSupply V2.3 (MS-N650-VAL)
Moederbord: Alienware NForce 680i SLI

Ik heb al een memtest gedaan, verder heb ik gezocht op de fouten die die laat zien tijden de BSOD, maar ik ben er verder niet wijs uit geworden...

Als iemand iets weet dan hoor ik het graag! Als er meer informatie nodig is vraag dat dan gerust

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-03-2016 18:54)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

nvlddmkm.sys
Is een bekende, is de driver van nVidia, en gezien het dus een 9800 betreft is de kans heel groot dat die kaart stervende is (bekende kwaal bij de hele 8000 en 9000 serie).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
Als memtest86 geen foutmeldingen geeft, zou ik de voeding verdenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Kijk in de volgende folder en zoek daar naar bestanden die eindigen op de extensie *.dmp.

C:\Windows\Minidump\

Zoek de versie op met de jongste datum.

Kopieer deze naar bijv. je desktop of een temp folder.

Ga naar: http://www.osronline.com/page.cfm?name=Analyze

Upload je net gekopieerde dump file

Nu wordt er online een analyse gemaakt van je BSOD.

Deze uitput zou je kunnen posten hier, nadat je deze zelf gescreend heb op zaken die wij niet mogen weten van jou.

Daarna kunnen we je verder helpen met troubleshooten

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:59
AI ai, MS-Tech voeding vraagt meestal om problemen. En vooral omdat dit zich voordoet na een bepaald tijdstip zou dit zomaar de voeding kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je voeding is sowieso vragen om problemen, met of zonder BSOD's. Dat ding is letterlijk een gevaar voor je PC.

Daarnaast is ook je videokaart een tijdbommetje, gezien het eentje is met de beruchte slechte soldeer van Nvidia, maar dat geeft geen BSOD's, wel een lading artifacten.

Een handig programma om meer info over BSOD's te krijgen is http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html, als je eens post wat dat zegt over je BSOD's, kunnen we je misschien wat gerichter helpen.

Maar, dus, die voeding is niet eens een tijdbom, meer een echte bom. Dat ding heeft de potentie om je hele pc de nek om te draaien.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Net zoals wat vele zeggen. Voeding eruit en een andere erin. Een Corsair/ Cooler Master (of soortgelijk) zal de truc moeten doen. Bij gebruikte computers die ik krijg sloop ik sowieso meteen de voeding eruit omdat dit vaak net wel net niet voedingen zijn, en vervang ze vaak voor een A merk.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42
(jarig!)
Nivida_intel schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:38:
Net zoals wat vele zeggen. Voeding eruit en een andere erin. Een Corsair/ Cooler Master (of soortgelijk) zal de truc moeten doen. Bij gebruikte computers die ik krijg sloop ik sowieso meteen de voeding eruit omdat dit vaak net wel net niet voedingen zijn, en vervang ze vaak voor een A merk.
ach A merk zegt wel veel maar niet alles , zo heb ik ondervonden in 2006 pc van 2 maanden oud met antec voeding ......

begon gewoon te roken en brandlucht :) pc gewoon door werken.

was toen al blij dat mijn ATI Radeon X1900 XTX niet weg was .... die koste me toen 550 Euro :)

heb hem gewoon normaal afkunnen sluiten en de pc later gewoon weggebracht naar Informatique en daar hebben gelijk een nieuwe ingezet , was bij hun al bekent dat er wat brand zou kunnen ontstaan bij deze type voeding ... dus was garantie :) en kon terug met een nieuwe voeding en die heeft het wel jaren voel gehouden

was toen nog zo dat ik het nieuwste van het nieuwste kocht .. ja dan heb je wel eens iets er tussen zitten wat problemen kan geven

maar goed zo heb ik wel meer brandluchtjes gehad ... ooit een mobo die het begaf , zekering klapte er uit en die nam gelijk mijn rambanken mee dus was een vieze stinklucht

ok die zijn vervangen door Yorcom :) inc mobo (garantie)

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 15-03-2016 22:54 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
TDR is the Timeout, Detection, and Recovery component in Windows. What happens is the Graphics Display driver for the installed graphics card stops responding. When this happens, windows will stop and restart the driver to fix the problem.
- Voeding kut
- Doodgaande 9800 GTX (zou ik het meest op gokken)

Andere GPU testen in het systeem om het uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

RobinHood schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:44:

Daarnaast is ook je videokaart een tijdbommetje, gezien het eentje is met de beruchte slechte soldeer van Nvidia, maar dat geeft geen BSOD's, wel een lading artifacten.
Stervende videokaart kan wel degelijk voor BSOD's zorgen.
Vaak zat gehad (ook met nVidia kaarten waar het soldeer van kapot ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc laat me om één of andere reden niet de minidumps 'openen', in ieder geval staat er dat ik geen toestemming heb, en ik kan het niet veranderen. Er staat namelijk gewoon dat ik toestemming zou moeten hebben. Ik kan helaas dus geen minidump verslag posten, maar ik heb gelukkig veel informatie gekregen over wat het mogelijk zou kunnen zijn ! daarvoor alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
031616-20421-01.dmp
15-3-2016 21:32:14
0x00000116 (Bug Check Code)
ffffe002`029674c0 (Parameter 1)
fffff801`ee344624 ( 2)
00000000`00000000 ( 3)
00000000`0000000d ( 4)
dxgkrnl.sys (Caused by driver)
dxgkrnl.sys+146f4c (Caused by adress)
x64 (Processor)
ntoskrnl.exe+142760 (Crash Adress)
C:\WINDOWS\Minidump\031616-20421-01.dmp
4
15
10586
547.404
16-3-2016 19:01:01

Bluescreen View heeft wel resultaten achter gelaten, alles hierboven is wat het aangaf. Er zijn nog een paar bestanden die rood zijn aangegeven:

- nvlddmkm.sys
- dxgmms1.sys
- dxgmms1.sys

Ik hoop dat er hierdoor meer duidelijk wordt?

gr Roel

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

nvlddmkm.sys
Is een bekende, is de driver van nVidia, en gezien het dus een 9800 betreft is de kans heel groot dat die kaart stervende is (bekende kwaal bij de hele 8000 en 9000 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke! Hartstikke bedankt voor de hulp!
Pagina: 1