Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromecast met vpn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Mijn vraag

Of er een andere oplossing is dan een router aanschaffen met dd-wrt om thuis chromecast te gebruiken achter een vpn lijn. Dus vanuit een smartphone een video streamen naar chromecast etc

Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel routers van marktplaats.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Momenteel niets alleen zoeken naar een betere oplossing.

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

In snap je niet. Vpn is voor je netwerk naar buiten toe. Als je video's vanaf je telefoon gaat streamen naar je chromecast, dan gaat dat buiten vpn om. Je streamt immers vsn telefoon naar chromecast en je blijft dus binnen je netwerk.

Hoi!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Nouja je zal de Chromecast op een of andere manier in die VPN moeten hebben, dus je zal iets nodig zijn zoals een router of een ander apparaat

• louai
Sorry als ik onduidelijk ben geweest.

Ik wil gebruik maken van po.c.r. om films te streamen naar de tv. Alleen wil ik dat op een veilige manier doen dus gebruik maken van vpn. Ik heb al een vpn account bij een provider. Nu wil ik thuis slechts 1 smartphone met chromecast verbinding en natuurlijk achter de vpn.

Ik heb gelezen dat ik het beste een router moest aanschaffen met dd-wrt firmware. Mijn vraag was of er een andere weg was, makkelijker of beter en of simpeler?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Met een Raspberry Pi moet dit ook wel lukken. Betekend wel dat je Chromecast een vast IP adres moet geven en de gateway verwijzen naar de Raspberry. Op de Raspberry draait vervolgens de VPN client en routeer je het verkeer over de VPN naar buiten.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:18

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Maar je pc staat toch al binnen jou eigen netwerk? Je heb je films toch niet in een datacenter staan of wat dan ook? Dan heb je helemaal geen VPN nodig.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• louai
Sorry voor mijn late reactie gisteren had ik toch een dd-wrt router gekocht, maar had ik dat maar niet gedaan want sinds gisteren zit ik te prutsen met dat ding en nu zie ik alleen maar ip nummer voor me oog. Zag zelfs mijn vrouw als een lange gateway nummer.

Heeft iemand ervaring met tele2 modem en dd-wrt pptp instellingen?

• EWK
  • Niet online

EWK

Ja, dat heb ik. Wat wil je weten?

Hoi!

• louai
Oke,

Ik wil van de router een vpn access point maken, dus alle apparaten thuis op deze router met vpn verbinding en ik heb een vpn account bij pia.

Kan je anders via teamviewer een kijkje nemen in de router dd-wrt of mag dat niet op tweakers?

• louai
Nu loopt een utb kabel van de modem lan3 naar router lan2 en had daarvoor van alles geprobeerd en alles op voet gevolgd wat op internet staat ook op de site van pia de uitlegs gevolgd maar nog steeds ligt mijn hoofd ip adres bloot op straat en deze kan ik niet verbergen

• EWK
  • Niet online

EWK

Je modem staat in bridge modus?

Hoi!

• louai
Als je de router bedoeld, heb alle mogelijkheden geprobeerd maar nu staat hij op AP mode, dus access point.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het zal aan mij liggen, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nu wil :?
Wat moet er nu met wat over een VPN praten? Van mobiel naar de Chromecast?

Tijd voor een nieuwe sig..

• louai
Hallo Koffie,

Nu wil ik van mijn dd-wrt router een vpn access point maken, dus alle apparaten thuis verbinding kunnen maken met de router, omdat de router een vpn heeft. Zo kan ik straks de chromecast met de router verbinding, smartphone etc.

Maar deze stap lijkt nu ver weg omdat ik sinds gisteren zit te knoeien met allemaal ip nummers.

Dit heb ik dus gedaan:
https://www.privateintern...lient-support/dd-wrt-pptp

Maar uiteindelijk zie ik toch mijn echte ip nummer als ik em online check

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 21:36

Harrie

NederVlaming

Volgens mij moet zijn chromecast verbinding maken met een service op internet. Maar hij wilt dat dit eerst over een VPN verbinding verloopt (zodat de service niet kan zien vanaf welk IP adres hij connecteert). Dat is toch hoe ik het begrijp. Dus chromecast ==> router ==> VPN server ==> internet service denk ik.

De VPN server is dus ook niet lokaal, maar een internet dienst.

[ Voor 39% gewijzigd door Harrie op 17-03-2016 21:33 ]

• louai
Ja dat is de bedoeling.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien snap ik het ook verkeerd, maar dat is niet hoe je het uitlegt.
Als je zelf een vpn gaat opzetten hou je alsnog je eigen ip-adres.
Wil je nou gebruik maken van een externe vpn of er echt zelf eentje opzetten?

Na je edit zie ik dus dat het over een externe VPN gaat.
Waarschijnlijk wil je dus (als voorbeeld) Amerikaanse netflix (oid) kunnen kijken?

[ Voor 24% gewijzigd door fm77 op 17-03-2016 21:35 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Waarschijnlijk routeert de ddwrt nog niet alles via de vpn. Zal wel ergens een optie 'route all traffic through vpn' of zo staan. Of iets in de trand van route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 gw 1.2.3.4 waar 1.2.3.4 de gw router aan de andere kant van de vpn is

• louai
fm77 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:33:
Ik wil juist gebruik maken van een vpn server. PIA is nu mijn provider als goed is nu raak ik zelf ook in de war.

Ik wil dus mijn eigen ip verbergen door een vpn account te nemen bij PIA ( is geen reclame )
Wat ik gedaan had is een router aanschaffen met dd-wrt ondersteuning en een PPTP opzetten als client, om zo gebruik te maken van de PIA's vpn server.

Dat doe ik toch goed?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

fm77 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:33:
De VPN is extern, en de gateway zal dan ook in het externe VPN netwerk zitten?

• Dysmael
louai schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:37:
[...]

Wat ik gedaan had is een router aanschaffen met dd-wrt ondersteuning en een PPTP opzetten als client, om zo gebruik te maken van de PIA's vpn server?

Dat doe ik toch goed?
Ja, maar dan moet je dus wel ddwrt als gateway voor je apparaat gebruiken en in de ddwrt instellen dat de gateway van je vpndienst voor al het verkeer moet worden gebruikt. Zoals onder Windows 'use external gateway' heet en vaak in router iets anders benoemd zoals 'force all traffic through tunnel''

• louai
RolfLobker schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:39:
[...]

Ja, maar dan moet je dus wel ddwrt als gateway voor je apparaat gebruiken en in de ddwrt instellen dat de gateway van je vpndienst voor al het verkeer moet worden gebruikt. Zoals onder Windows 'use external gateway' heet en vaak in router iets anders benoemd zoals 'force all traffic through tunnel''
Eerlijk gezegd heb niet zo veel verstand van deze zaken.

Kan iemand anders effe kijken met teamviewer wat mis gaat? :?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Je hebt al wel je router herstart na het uitvoeren van die stappen op https://www.privateintern...lient-support/dd-wrt-pptp ?
En je hebt die adressen op 0.0.0.0 laten staan, en NAT enabled?

Eventueel op je windows PC op de commandline "ipconfig /renew" uitvoeren, maar ik vermoed dat dat geen verschil maakt...

edit: ik zou ook eens verschillende PIA servers proberen, misschien gaat er gewoon iets mis met het opzetten van de verbinding naar de PIA server? https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/

[ Voor 23% gewijzigd door Harrie op 17-03-2016 21:50 ]

• louai
Harrie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:46:
Je hebt al wel je router herstart na het uitvoeren van die stappen op https://www.privateintern...lient-support/dd-wrt-pptp ?
En je hebt die adressen op 0.0.0.0 laten staan, en NAT enabled?

Eventueel op je windows PC op de commandline "ipconfig /renew" uitvoeren, maar ik vermoed dat dat geen verschil maakt...
Heb echt alles gedaan ook steeds router rebooten en ook ip renew/refresh. Nog steeds zonder resultaat, maar vast ligt het aan de instellingen..

Ook adressen op 0.0.0.0 dat ook nog.

edit: heb veel verschillende ip adressen gebruikt van PIA, dit hadden ze mij uitgelegd via de support team maar dat ook leverde uiteindelijk niks op.

[ Voor 13% gewijzigd door louai op 17-03-2016 21:51 ]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Zoals RolfLobker zegt, kan het zijn dat er nog wat verkeerd staat in de NAT tabel. Die vind je in ddwrt door bovenaan op de NAT tab te klikken.. Maar je zou toch denken dat de instructies van PIA voldoende zouden moeten zijn.
De router een factory reset gegeven voor dat je de stappen uitvoerde?

• louai
Zal ik kijken bij de NAT tabel en reset zou ook kunnen misschien gaat dat wel helpen.

Ik laat het wel weten wat het wordt.

Bedankt tot zo ver!

• EWK
  • Niet online

EWK

Nogmaals, staat je modem in bridge mode?
Als dat niet zo is, blijft je ipadres van telfort het ipadres waar je zichtbaar op bent.
Je moet zorgen dat je telfortmodem zo min mogelijk regelt en ke ddwrt alles.
Welke versie van ddwrt heb je?
Wellicht kun je de kong versie flashen, die is een stuk uitgebreider en fijner om mee te werken.

Hoi!

• Dysmael
Bridge mode heeft er niets mee te maken.

• EWK
  • Niet online

EWK

RolfLobker schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:23:
Bridge mode heeft er niets mee te maken.
I stand corrected. Maar dan snap ik niet wat er mis kan gaan als je de tutorial volgt. Nogmaals de tip, neem een kong-ddwtt als je router dat ondersteunt.

Hoi!

Pagina: 1