Toon posts:

DVD Branden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Techers,

Ik ben bezig met oude cassette bestanden over te zetten naar mijn pc. Dit gaat allemaal prima. De bestanden worden opgeslagen als een MPEG bestand.

Nu zou ik graag de bestanden op een dvd disk willen branden. Ik heb hiervoor de volgende disks gekocht:

Verbatim DVD+R

Ik wil deze DVD dan af kunnen spelen in het liefst iedere dvd speler. Maar mijn vraag is, hoe moet ik de video dan op slaan. Tot nu toe heb ik als MP4 formaat geprobeerd maar dit is geen succes.

Hoop dat jullie me kunnen helpen,

Tim

Alle reacties

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Zoek met google op,
dvd authoring
Dit kun je met de hand doen of met software die alles voor je doet, laatste is natuurlijk het beste.
De auto software maakt een iso die je kunt branden, en klaar ben je.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik gebruik daarvoor burnaware, deze vind je op http://www.burnaware.com/

In burnaware kies je voor video-dvd en voeg je je videobestanden toe.
Als de dvd gebrand is kan je ze dan in een normale dvd speler afspelen

Succes !

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:45
Je weet ook dat normale DVD-R dingen een beperkte levensduur hebben? Dus om ze echt op te slaan is zo'n schijfje niet geschikt.

while (! ( succeed = try ()));

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik zou zeggen. Niet op een schijfje zetten maar op een goede grote USB stick en los daarvan ergens op een video dienst die je vertrouwt. Mocht de video dienst er dan mee kappen dan kun je later nog terug naar je USB stick. De meeste dvd spelers van tegenwoordig (als ook tv's) kunnen direct vanaf USB stick afspelen.

Strava | AP | IP | AW

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ConvertXtoDVD. Daarmee kan je ook heel gemakkelijk een menu aanmaken en vervolgens meerdere MPG bestanden op dezelfde dvd kwijt.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 18:07
Of anders, koop een NAS met twee schijven in (Mirror stand) en zet daar je Video's en andere belangrijke data op. Branden op een DVD heeft voor alleen opslag weinig zin, want die zijn na een paar jaar onleesbaar.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt je zaken op een verouderd medium, nl cassettebanden. Nu ga je ze met heel veel moeite op een ander systeem overbrengen, nl dvdtjes. Ben je ervan bewust dat ook dvd een verouderd medium is. Het wordt al moeilijk ze te vinden, zelfs veel computers komen tegenwoordig zonder dvd speler.
Eigenlijk was dat hele cd/dvd gedoe een flop. De capaciteit is klein, een heel gedoe om te branden (kom je nu zelf achter) en foutgevoelig. Je brand zo een ding en dan werkt het niet. Zo heb ik vroeger hele stapels van die onleesbare schijfjes gefabriceerd.
Werkt het wel, dan krijg je er na een jaar een kras op, en dan werkt het ook niet meer.

Aldus, sla deze belangrijke data goed op. Ik zou zeggen, neem daarvoor een externe HDD. Meeste apparaten spelen ook van zoiets af.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 09:45
Reepje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:30:
Je hebt je zaken op een verouderd medium, nl cassettebanden. Nu ga je ze met heel veel moeite op een ander systeem overbrengen, nl dvdtjes. Ben je ervan bewust dat ook dvd een verouderd medium is. Het wordt al moeilijk ze te vinden, zelfs veel computers komen tegenwoordig zonder dvd speler.
Eigenlijk was dat hele cd/dvd gedoe een flop. De capaciteit is klein, een heel gedoe om te branden (kom je nu zelf achter) en foutgevoelig. Je brand zo een ding en dan werkt het niet. Zo heb ik vroeger hele stapels van die onleesbare schijfjes gefabriceerd.
Werkt het wel, dan krijg je er na een jaar een kras op, en dan werkt het ook niet meer.

Aldus, sla deze belangrijke data goed op. Ik zou zeggen, neem daarvoor een externe HDD. Meeste apparaten spelen ook van zoiets af.
Ja de cd was bij de introductie slechts 486x een diskette, dus dat was echt een achteruitgang, ook diskettes waren gevoelig voor externe bronnen in de loop der tijd. De DVD-R was wel slechts maar 6x zo groot als een CD-R. Daarnaast noem je een CD een slecht medium vanwege de krasgevoeligheid maar je raadt wel een externe HDD aan die naar 1x vallen ook total loss is.

Maar als de TS een DVD wil branden die als DVD afspeelbaar is moet je inderdaad in je brandsoftware een DVD-Video laten maken. Deze heeft een Video_TS en Audio_TS map in de structuur en alle data wordt geconverteerd naar het juiste formaat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1