Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 routers in een netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 10:11
Misschien is de oplossing heel simpel maar ik kom er niet uit.

Dit is mijn huidige situatie:

Ziggo modem/router -------------- TP-link Archer C9 router
| | | | |
Game PC NAS Horizon Streamer Laptops
[LAN] [LAN] [LAN] [LAN] [WIFI]

Zonder moeilijk te doen heb ik altijd vanaf elke pc mijn NAS kunnen benaderen maar sinds een paar dagen geleden lukt dit niet meer vanaf de Game PC. Ik heb harde resets gegeven, spanning er een tijdje af gelaten & alle firewalls uitgezet maar niets helpt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

** Ik zie dat het schema er na opslaan heel vreemd uit ziet :P **

Dan maar met woorden:
- Ziggo modem/router is verbonden met Game PC en TP-link router middels een draad
- TP-Link is verbonden met NAS, Horizon en Streamer middels een draad. De laptops gaan via WIFI.

[ Voor 15% gewijzigd door JP-tjuh op 15-03-2016 20:41 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

En plug vervolgens de kabel richting de Ziggo-router in een LAN-poort ipv. WAN.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:30

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wat heb je veranderd?

• Robb3rt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 15:42
Even paar vragen;

- Welke IP range draai je, en zijn deze op de 2 routers gelijk
- Heb je je ziggo modem in bridge mode?
- Welk apparaat doet DHCP? en welke gateway heb je ingesteld?

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Aangezien je (van wat ik zie) 4 ethernet punten nodig hebt voor je rand apparatuur, is het misschien slim om het extra ap van ziggo aan te schaffen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
shure-fan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:48:
Aangezien je (van wat ik zie) 4 ethernet punten nodig hebt voor je rand apparatuur, is het misschien slim om het extra ap van ziggo aan te schaffen
Want? :p

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Als het altijd zo gewerkt heeft, dan staat de modem router van ziggo niet in bridge mode.

Dat is prima, maar zorg er dan voor dat je de TP-link Archer C9 insteld als accespoint.

Hiervoor moet de DHCP server in de TP-link uit staan, en moet je de kabel die tussen de TP link en je ziggo modem ligt aansluiten op een LAN poort van de TP link, en dus NIET in de wan poort.

Dat zou moeten kunnen want als ik het zo lees heb je momenteel 3 apparaten bedraad aan de TP link hangen, dus is er een LAN poort beschikbaar voor het verbinden met de ziggo router.

Als je dit al hebt/had gedaan, gaat het waarschijnlijk om een IP conflict en heb je waarschijnlijk de DHCP server in de TP link nog aan staan.

Om deze uit te zetten log je in op je TP link archer. Gebruik hiervoor de laptop. Mocht dat niet lukken, verbreek dan (tijdelijk) de verbinding tussen de TP link en de ziggo modem door de kabel er even uit te halen en probeer dan opnieuw.

in de TP link ga je naar het menu:
“Advanced→DHCP→DHCP Settings”,

Kies hier vervolgens voor "disable"

Het kan zijn dat je vervolgens een ip adres moet opgeven, geef dan maar 192.168.1.250 op, dat ligt namelijk buiten het standaard bereik van de ziggo modem, dus zal dat later geen problemen op leveren.
(let op als je vanaf nu iets aan je TP link wilt instellen, moet je naar dat adres (192.168.1.250) gaan in de bowser!)

je tp link zal herstarten. Sluit de kabel met de ziggo modem weer aan en het zou allemaal weer moeten werken.

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 10:11
Ben even aan het rommelen geweest. Heb nu zoals jullie al aangeven de router als accesspoint ingesteld. Het was even klooien en ik kan nog steeds niet mijn router benaderen maar hij werkt in ieder geval wel als accesspoint.

Een paar zaken zijn vreemd:
- Ik kan dus niet meer mijn router benaderen vanaf andere PC's. Alleen met directe kabel aan router.
- De netwerksnelheden (data transfer NAS) zijn van ~100 Mbyte/s naar ~4 Mbyte/s gegaan
- Ik zie dat alle connecties op 100 Mbit draaien behalve de PC die rechtstreeks op het Ziggo modem zit.

@BugsBunny
- Ze hebben beiden een andere range gekregen
- Ziggo staat niet in bridge mode. Ik heb aan het Ziggomodem ook mijn GamePC hangen. Dit zou dan toch niet meer werken?
- De Ziggo modem heeft nu de DHCP functie sinds de Archer het accesspoint is geworden.

@Shure
Het wordt inderdaad wat krap allemaal. Of een netwerkswitch?

@Gravit
Aangezien de kabel van de WAN naar de LAN is gegaan kom ik eigenlijk 1 plekje te kort. Eigenlijk hoort mijn NAS met 2 LAN kabels aangesloten te worden.

Ik zal alles nog een keer proberen in te stellen voor Accesspoint toegang. Zal alles eerst een reset geven... Misschien dat het uitmaakt. Je weet het nooit met die rare netwerken :)

• Robb3rt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 15:42
Ik zou alle apparaten in dezelfde range zetten (ziggo werkt meestal met 192.168.178.x /24), Ziggo DHCP server is prima.

Als het goed is als je dan de TP-Link via de LAN poort aangesloten hebt en niet via WAN zou je theoretisch overal al bij moeten kunnen.

Data transfers bij 100MBIT zullen nooit veel meer dan 10/11 MB per seconde zijn..

Verder wat je ook kan doen is er indd een switch tussen doen van 8 poorts gigabit, dan heb je ook gelijk hogere overdracht datasnelheden..
Pagina: 1