Hoe een NTFS schijf Fat32 maken zonder fdisk?

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
ik heb 'n (extra) SCSI (ntfs gepartioneerde) harde schijf, maar sinds ik windows 98 op de machine heb draaien, kan ik natuurlijk de SCSI niet meer benaderen. Maar omdat Fdisk faalt (hij geeft een fout, maar het beeld verspringt te snel, zodat ik deze niet kan lezen) kan ik 'm niet formateren. er zit geen bios op de scsikaart, zodat ik erg moeilijk moet gaan doen om Fdisk onder dos te proberen.. Bestaat er een alternatief programma dat wellicht wel werkt onder windows 98 (waarin de scsidrivers meteen geladen worden?) ?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 17:09
Probeer het eens met een partition magic

Verwijderd

Powerquest Partition Magic komt redelijk ver denk ik

Suc6

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Vrees dat je dan eerst naar FAT moet converteren en dan pas naar FAT32.
Probleem is dus dat een gewone FAT niet groter kan zijn dan 2Gb
(Beter is copieren via w2000 ofzo)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer de search eens BTW

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Probeer het eens bij de fabrikant van de scsi kaart, (Adaptec oid) daar zijn wel utilities te vinden om je kaart te configgen (van voor het bios op de kaart tijdperk)

suc6

A wise man's life is based around fuck you

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je moet ff booten met een Win2K cd.
Als ie dan vraagt waar je wil installeren kun je meteen partities maken en verwijderen en dan flikker je die NTFS partitie weg en start je opnieuw op :)

Als dit niet werkt kun je delpart proberen voor dos, moet je ff zoeken op download.com ofzo...

Alle proemn in n drek

Pagina: 1