Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Skype chats beginnen regelmatig niet in het "typen" venster

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:19
Na een schone installatie van windows 7 64 bit en dus ook een nieuwe versie van skype (7.18.0.112) valt het me op dat je vaak bij chats niet direct in het "typen" venster zit (je ziet dan ook niet een knipperende cursor).
Je bent dan verplicht om eerst in dat vak te klikken voordat je kan beginnen, zie: Afbeeldingslocatie: http://www.kene.nl/skypeprobleem.png
Nu had ik dat bij de oude versie (al langer dan een jaar geleden had ik de oude geïnstalleerd) niet.
Het is de ene keer wel en de andere keer niet.

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren, en beter nog, die hier een oplossing voor weten?
Ik kan zowel via google alsmede via tweakers eigenlijk vrij weinig vinden hierover.
Misschien zijn er bepaalde manieren om dit te "forceren"?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

• Blue Rays
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 18:34
Skype is naar mijn ervaring echt slecht geworden de laatste tijd dus het zal me niks verbazen dat er weer nieuwe problemen zijn. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gehad dat ik meteen in het type venster zit met de cursor maar ik kan je jammer genoeg niet verder helpen

• knorde
Bedoel je dat je nog nooit gehad hebt dat er geen cursor zit of juist wel?
Ik vraag het even voor de zekerheid, al staat er dat er bij jou geen cursor zit zodat jij eigenlijk elke keer in dat vlak moet klikken.

• knorde
Even een kick en meer info:

Ik ben er inmiddels achter wanneer het gebeurt.
Als iemand naar je typt komt er een melding van skype, 1 rechtsonder en 1 onderin de taakbalk (wat oranje knippert dan).
Als je dan het gesprek aanklikt vanuit onderin de taakbalk speelt dit probleem.

Als het gesprek al open staat en je bent ondertussen andere dingen aan het doen en die betreffende persoon typt weer speelt dit probleem niet.
Het gebeurt dus alleen als het gesprek voor de eerste keer opent.

• knorde
* Laatste kick poging *
Helemaal niemand die dit even kan testen of herkend?