Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Ik heb een hp laptop met een versleutelde SSD erin welke niet meer wil opstarten.

Nu wil ik hem als 2e disk in een andere laptop stoppen die wel opstart. maar dan moet ik wel de windows software hebben waarmee ik de drive kan decrypten.

Iemand een idee of dat kan en met welke software ?

De encryptiesoftware schijnt van WinMagic te zijn, maar kan er geen losse download van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Piet400 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:09:
Iemand een idee of dat kan en met welke software ?
Het antwoord is eigenlijk "Nee". Je kan de disk eigenlijk alleen decrypten met de software waarmee dit gedaan is. Indien je problemen hebt met de HP Tools dan raad ik je aan om met HP contact op te nemen. Ik weet ook niet of de HP encryptie software een key ergens in de TPM zet. Indien er zoiets gebeurt kan de disk alleen geopend worden in de juiste laptop.

Er is geen magische software die alsnog de disk kan decrypten voor je. Of je moet even de NSA bellen. :+

[ Voor 35% gewijzigd door CMD-Snake op 16-03-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Ik vraag ook niet of hij zonder key gedecrypt kan worden, ik heb het wachtwoord waarmee hij is versleuteld.

Ook heb ik een bootable recovery ISO waar de HP software in zit, als ik hiermee opstart kan ik na het invullen van mijn wachtwoord de schijf benaderen. Maar het is een uitgekleed os en ik kan met moeite enkele kleine bestanden naar de usb stick kopieren,

wanneer ik er een externe disk aan hang ziet hij die ook, maar ik krijg er geen files naartoe gekopieerd.

dus dacht ik dat het wel handig zou zijn als ik hem in een andere HP laptop zet (die heb ik hier liggen) als 2e disk en dan met je juiste windows software na het invullen van mijn wachtwoord de SSD kan benaderen.

Zo kan ik eenvoudig alles naar de externe disk kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Piet400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:57:
dus dacht ik dat het wel handig zou zijn als ik hem in een andere HP laptop zet (die heb ik hier liggen) als 2e disk en dan met je juiste windows software na het invullen van mijn wachtwoord de SSD kan benaderen.
Het staat of valt met hoe de HP encryptie software werkt. Misschien kan je de schijf als tweede disk aansluiten en zo ontgrendelen.

Bij iets als Bitlocker zou dit niet werken vermoed ik omdat je de juiste TPM mist op dat moment.

Kan je vanuit die speciale ISO niet de encryptie terugdraaien?