Toon posts:

Ik wil mijn pc upgraden maar ik weet niet wat slimste is!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Edit: voor alle trolls: ik weet niet wat het slimste is om te upgraden!

Welke hardware upgrade levert mij the biggest bang op voor een prijs van max. 200 euro? Ik was al van plan een SSD te kopen. (Samsung 850 EVO 250GB). Ik game redelijk veel. Hoef geen ultra op 9000FPS te kunnen.

Hardware wat ik nu heb: (Daterend uit: 2012/3 en nieuwer)

Processor: AMD Phenom II x4 965 Black Ed.
RAM: 8GB DDR3 Kingston @1333Mhz
MoBo: Gigabyte GA-990FXA-UD3
GPU: Sapphire NITRO R9 380X 4G D5
HD: 1 TB Samsung HD103SJ

Wat ik al gevonden heb als uitbreiding.
-Samsung 850 EVO 250GB

Advies is van harte welkom en alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2016 18:18 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-03-2016 13:10)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De vraag is vooral: welke games?

Mensen trekken wel direct in de "AMD is niets!" stuip, maar zolang we niet weten wat je precies wil doen, is dat nogal onzinnig.

Stel, je speelt veel BF4 of Hardline, nou,jouw CPU is daarin nauwelijks langzamer dan een vette i7, nu is dit waarschijnlijk getest in single player, 64-spelers maps zouden belastender zijn, echter, met mijn x6 1100T merkte ik daar nog weinig van.

Maar, stel je bent meer van de GTA V, ook populair, maar ik vind het verschil tussen een Phenom II en een i3 nog niet echt wereldschokkend, ja, een i3 haalt procentueel gezien veel meer frames, maar het allebei prima speelbaar.

Pak je een game erbij waarvan men altijd zegt dat AMD daarin keihard afgemaakt wordt, is het voor een i3 ook niet bepaald rooskleurig..

Ja, een i5, dat is leuk, al is die in GTA V ook niet extreem veel sneller, maar in Total War duidelijk wel.

Ik zou zeggen: speel je gewoon moderne shooters zoals BF, FarCry, GTA en dat soort dingen? Koop een pricewatch: AMD FX-8320E Boxed welke prima op je mobo gaat, en koop een leuke SSD.

Als je later weer wat geld over hebt, en je voeding kan het aan [welke heb je trouwens?], clock je die FX lekker over als je wil, vinden ze erg leuk namelijk.

Maar per definitie AMD aan de kant schuiven als zijnde niet geschikt voor gaming? Dat zit op het randje van onzin.

Anderzijds, als je toch nog kan wachten, want jouw CPU is nog steeds best wel leuk, kun je altijd nog wachten op Zen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinHood op 15-03-2016 22:29 ]

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hier vind je antwoord op je vraag mbt wat slimste is http://www.betekenis.be/woord/slimste

Verwijderd

Topicstarter
Touché

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:09
Een 2500k met een nieuw mobo (tweedehands) zou al wonderen doen in combinatie met een SSD. Dan overclock je dat kreng naar 4,2ghz+ en je kan weer een even vooruit.

[ Voor 34% gewijzigd door Reaver op 15-03-2016 18:18 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 15:37
De Crucial BX100 250GB kan je vandaag op wehkamp.nl bestellen voor € 71,40 ( incl. porto )

mbv coupon lente

[ Voor 9% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-03-2016 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reaver schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:17:
Een 2500k met een nieuw mobo (tweedehands) zou al wonderen doen in combinatie met een SSD. Dan overclock je dat kreng naar 4,2ghz+ en je kan weer een even vooruit.
Ik weet niet of ik wel 2e hands mobo überhaupt zou kopen, plus blijf ik graag liever bij AMD, goede ervaringen mee. Maar bedankt voor de tip.

• Reaver
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:21:
[...]

Ik weet niet of ik wel 2e hands mobo überhaupt zou kopen, plus blijf ik graag liever bij AMD, goede ervaringen mee. Maar bedankt voor de tip.
Graag gedaan, een SSD alleen maakt ook al veel verschil.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:21:
[...]

Dan heb je voor 200 € niks. Als je een 850 evo 250 gb is 85 € dan heb je nog 115 over voor een goede processor en moederbord waarbij je eigenlijk niet naar amd wil kijken omdat de cpu's niet op kunnen boksen tegen die van intel

Verwijderd

Topicstarter
Reaver schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:23:
[...]

Graag gedaan, een SSD alleen maakt ook al veel verschil.
Zou sneller ram? (ik weet niet welke snelheid het snelst op deze CPU/MOBO de max is) uitmaken?

• Reaver
8GB ram is genoeg, of je moet veel multitasken met veel verschillende programma's tegelijk, dan is het misschien aan te raden. Volgens mij maakt de snelheid van je RAM niet zoveel uit...

[ Voor 19% gewijzigd door Reaver op 15-03-2016 18:27 ]

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 12:50

junglebeast

hier staat iets

Je zou een FX 6300 kunnen overwegen.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

Topicstarter
junglebeast schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:28:
Je zou een FX 6300 kunnen overwegen.
is de AMD FX FX-8320 Black Edition dan een nog betere keuze? voor die paar extra 10tjes?

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
op dit moment zou ik echt voor intel gaan als ik jou was, amd is momenteel echt niet interessant.
als je perse amd wilt zou ik wachten tot de zen generatie op de markt ligt

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:42:
op dit moment zou ik echt voor intel gaan als ik jou was, amd is momenteel echt niet interessant.
als je perse amd wilt zou ik wachten tot de zen generatie op de markt ligt
Intel gaat met mijn portemonnee niet lukken. Maar dan ga ik denk ik voor de SSD upgrade en wellicht wat extra ram. En wacht ik op een later moment tot een betere CPU/MOBO. Het werkt immers nog allemaal wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:44:
[...]

Intel gaat met mijn portemonnee niet lukken. Maar dan ga ik denk ik voor de SSD upgrade en wellicht wat extra ram. En wacht ik op een later moment tot een betere CPU/MOBO. Het werkt immers nog allemaal wel.
Een i3 6100 is in de meeste games zelfs al sneller dan een FX 8350. Daarnaast kun je een i5 6400 al makkelijk op een moederbord van 50-60 euro draaien terwijl je voor een FX 8320/8350 minimaal 80 euro kwijt bent hieraan wil je de CPU niet throttelen onder load.

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 17:30
Wild idee, i3 6100 + mobo + 4gb ddr4? Ben je 110+55+20 = €185 kwijt. Mis je wel je ssd...

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mensen trekken wel direct in de "AMD is niets!" stuip, maar zolang we niet weten wat je precies wil doen, is dat nogal onzinnig.

Stel, je speelt veel BF4 of Hardline, nou,jouw CPU is daarin nauwelijks langzamer dan een vette i7, nu is dit waarschijnlijk getest in single player, 64-spelers maps zouden belastender zijn, echter, met mijn x6 1100T merkte ik daar nog weinig van.

Maar, stel je bent meer van de GTA V, ook populair, maar ik vind het verschil tussen een Phenom II en een i3 nog niet echt wereldschokkend, ja, een i3 haalt procentueel gezien veel meer frames, maar het allebei prima speelbaar.

Pak je een game erbij waarvan men altijd zegt dat AMD daarin keihard afgemaakt wordt, is het voor een i3 ook niet bepaald rooskleurig..

Ja, een i5, dat is leuk, al is die in GTA V ook niet extreem veel sneller, maar in Total War duidelijk wel.

Ik zou zeggen: speel je gewoon moderne shooters zoals BF, FarCry, GTA en dat soort dingen? Koop een pricewatch: AMD FX-8320E Boxed welke prima op je mobo gaat, en koop een leuke SSD.

Als je later weer wat geld over hebt, en je voeding kan het aan [welke heb je trouwens?], clock je die FX lekker over als je wil, vinden ze erg leuk namelijk.

Maar per definitie AMD aan de kant schuiven als zijnde niet geschikt voor gaming? Dat zit op het randje van onzin.

Anderzijds, als je toch nog kan wachten, want jouw CPU is nog steeds best wel leuk, kun je altijd nog wachten op Zen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinHood op 15-03-2016 22:29 ]

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 12:50

junglebeast

hier staat iets

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:33:
[...]

is de AMD FX FX-8320 Black Edition dan een nog betere keuze? voor die paar extra 10tjes?
Oh zeker kan dat interessant zijn. Ik zit zelf bijna in het zelfde schuitje met een Seagate 1GB en FX-6100. Mijne eerste aankoop is ook een SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door junglebeast op 16-03-2016 01:37 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:28:

Ik speel eigenlijk een heel breed scala aan games. Dus ik ga denk ik even afwachten wat ik ga doen tot er meer info is over zen, Ik ga in ieder geval een SSD halen, gaat namelijk al heel veel schelen. Maar top antwoord. Bedankt

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:10:
[...]

Ik speel eigenlijk een heel breed scala aan games. Dus ik ga denk ik even afwachten wat ik ga doen tot er meer info is over zen, Ik ga in ieder geval een SSD halen, gaat namelijk al heel veel schelen. Maar top antwoord. Bedankt
Met dit budget zal er imo weinig verschil tussen een FX-8320 of een i3 zitten. Pas bij echt 100% singlecore games ga je het merken, maar de enige game die ik kan bedenken die zo'n belabberde engine heeft, is World of Tanks.

Een SSD is sowieso een geweldig idee. Ik zou een MX200 halen, die zijn nauwelijks duurder dan een BX100, maar wel wat beter.

En je CPU, tja, je kan altijd nog even de kat uit de boom kijken.

Overigens, wat ik al vroeg: welke voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Met dit budget zal er imo weinig verschil tussen een FX-8320 of een i3 zitten. Pas bij echt 100% singlecore games ga je het merken, maar de enige game die ik kan bedenken die zo'n belabberde engine heeft, is World of Tanks.

Een SSD is sowieso een geweldig idee. Ik zou een MX200 halen, die zijn nauwelijks duurder dan een BX100, maar wel wat beter.

En je CPU, tja, je kan altijd nog even de kat uit de boom kijken.

Overigens, wat ik al vroeg: welke voeding heb je?
Coolmaster 600watt (welke precies geen idee:p)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:35:
[...]

Coolmaster 600watt (welke precies geen idee:p)
Een foto van de sticker kan wel handig zijn, en de leeftijd.

CM heeft namelijk nogal wat voedingen gemaakt, en lang niet allemaal zijn ze echt geweldig. 600w klinkt een beetje als een B600, welke nou niet echt toppie is.

Verwijderd

Topicstarter
product nummer is: RS-600-ASAB-L3
volgens mij een jaar of 2 oud?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 16:22 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:22:
product nummer is: RS-600-ASAB-L3
volgens mij een jaar of 2 oud?
Het gaat om deze voeding: pricewatch: Cooler Master GX-Lite 600W. Het is een vernieuwde versie van deze voeding: http://www.kitguru.net/co...ze-power-supply-review/6/.

Een mid ranger dus, niet geweldig, niet dieptriest.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Verwijderd

Topicstarter
MightyPenguin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Het gaat om deze voeding: pricewatch: Cooler Master GX-Lite 600W. Het is een vernieuwde versie van deze voeding: http://www.kitguru.net/co...ze-power-supply-review/6/.

Een mid ranger dus, niet geweldig, niet dieptriest.
Jup die is het
Pagina: 1