Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterSamoht
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 13:50
Ik heb mijn Galaxy S6 in Maleisië gekocht en deze draait nog op Android 5.1.1. Nu zie ik overal dat Marshmallow uit is en ik wilde graag updaten. Nu ontvang ik geen update via Smart Swich of via OTA.

Ik heb ook geen toegang tot de theme store. En als ik in de instellingen mijn apparaat wil activeren dan crasht "instellingen". De shuttersound van de camera is ook niet uit te zetten.

Dit alles heeft blijkbaar met firmware en de CSC code te maken.

In de instellingen is te zien dat ik een SM-925F model heb, en in de bootloader zie ik dat de CSC code die toegepast is CHN is (China dus). Allemaal te fixen door dit the flashen in Odin met mijn gedownloade Marshmallow firmware met csc code PHN. Althans dat las ik. Ik durf namelijk niet veder te gaan omdat het builtnummer en model nummer in download mode afwijkt van wat de toestel info in instellingen mij laat zien.

Ook via de app "Phone Info *Samsung*" wordt mij andere informatie over mijn telefoon getoond dan in de toestel info van de instellingen app. Namenlijk dat ik een compleet andere firmware draai en mijn Model nummer SM-925P is. Oftewel een Amerikaanse SPRINT branded toestel. Maar daar is aan het toestel en de firmware niets van te zien.

Wat is nu waar? Heb ik een SM-G925P of een SM-G925F. En is het mogelijk toch dit toestel met een PHN Nederlandse firmware met modelnummer SM-G925F te flashen? Of brick ik dan mijn toestel?

...
Odin3_v3.10.7

Bootloader zegt dat ik versie "G925PVPU2BOF7" heb

Toestelinfo zegt: "G925FXXU3COI9"