Upgraden (of opnieuw beginnen)?

Pagina: 1
Acties:

• Northside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik wil hier even mijn huidige setup noemen en vervolgens graag jullie mening horen; kan ik nog winst behalen met een (goedkope) upgrade? Of sparen en (over een tijd) een heel nieuw systeem kopen?

Ik ben vorig jaar met mijn vriendin gaan samenwonen. Erg leuk, maar een van de gevolgen is dat ik nu niet langer zomaar een hoop geld in een nieuwe game-pc kan steken (in plaats daarvan moet het naar hippe meubels etc). Toch wil ik soms nog wel eens een game spelen, nu the division bijvoorbeeld. Ultra high settings zitten er niet in, maar kan ik met een goedkope upgrade toch acceptabele framerates halen? .

Mijn huidige systeem:
processor -> AMD FX-6300
gpu -> MSI Nvidia GTX670
ram -> 8GB (DDR3-1600)
voeding -> Cooler Master G450M
(allemaal op een MSI 760GMA-P34 en in een Fractal design core 1000 voor de volledigheid)

Heeft het nog zin om de GPU hier te vervangen? Of is de processor/geheugen/voeding dan de bottleneck? Andere opties om de game-ervaring te verbeteren?

Ik sta voor alles open (2e hands oude componenten bijv). Budget is 'goedkoper is beter', bij meer dan 300€ is het misschien beter om te sparen voor een nieuw systeem eind van het jaar?

Ben benieuwd, bedankt in ieder geval.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Opzich is je systeem redelijk in balans: het gaat beetje van de game afhangen of je cpu of gpu limited bent.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
The division is niet zo CPU intensief en je GPU (settings wat tweaken) zou het toch ook wel moeten trekken :

http://www.techspot.com/r...ion-benchmarks/page5.html
http://www.techspot.com/r...ion-benchmarks/page2.html

Voorbeeld van je processor met een high end kaartje :

YouTube: fx6300 gtx 970 the division

Valt best mee dus :)

Maar is The division nu onspeelbaar dan? Hoeveel FPS haal je? Heb je last van Fps drops? Zit je CPU continu op 100%?

[ Voor 10% gewijzigd door Baloes op 15-03-2016 19:45 ]

• Northside
Baloes schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:13:
Maar is The division nu onspeelbaar dan? Hoeveel FPS haal je? Heb je last van Fps drops? Zit je CPU continu op 100%?
Heb vandaag bijna anderhalf uur met de settings en de ingebouwde benchmark zitten spelen. Op standaard low settings heb ik 25 FPS, met wat getweak speel ik op soort van medium settings met 23 FPS. CPU is ongeveer 50% belast, GPU tegen de 100%. Ik wil niet zeggen dat het zo onspeelbaar is, maar wat soepeler zou mooi zijn.

Het is vreemd, ik zie op youtube filmpjes van mensen met een fx-6300 en een gtx670 die 40+FPS halen (YouTube: The Division Beta Performance w/ FX 6300 & GTX 670 bijvoorbeeld). Als ik zijn settings kopieer zit ik rond de 22FPS. Mijn drivers zijn up to date, geen rare settings, dus je zou zeggen dat het de hardware is. Maar wat moet ik vervangen dan om ook 40+ te halen? Of is het een bizarre overclock?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Speel je dan wel op dezelfde resolutie?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Hou eens een logboek van je CPU load bij terwijl je aan het spelen bent! Mogelijk wordt je moederbord te warm waardoor je CPU zichzelf terugclocked onder load. (dit kan je doen met bijvoorbeeld coretemp)

• Northside
Ja, hij speelt op 1920x1080, ik ook.

Zal mn CPU morgen in de gaten houden. Heb nu alleen gecheckt dat hij niet op 100% draaide.
update: Ok, CoreTemp gedraaid, max temperatuur van de CPU is 53 graden, niks extreems.

Ik heb in de bios cpu smart fan target op auto gezet (stond op 40, geen idee waarom) en nu draait het spel als een tierelier. Ik wist niet dat er een relatie tussen die 2 was, maar het is het enige dat ik gewijzigd heb en nu draai ik +/- 40FPS.

Volgende probleem is dat het niet heel stabiel lijkt, computer 2 keer spontaan gereboot tijdens het spelen. Afterburner geeft aan dat de temperatuur van de GPU to 76 graden piekt en het vermogen schiet tot 99%. Beide niet normaal lijkt me?

Conclusie: het is de voeding denk ik? Als de videokaart maximaal gaat valt het systeem soms uit. Als ik de max power van de videokaart met afterburner omlaag schroef naar 80% lijkt het wel stabiel te draaien (overigens zonder FPS verlies).

Maar eens kijken of ik voor een nieuwe voeding ga of het zo laat...

[ Voor 86% gewijzigd door Northside op 18-03-2016 11:49 ]

Pagina: 1