VMware scherm probleem (?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Hallo allen,

Ik heb opnieuw WIndows geinstalleerd in verband met een nieuwe HDD. Nou heb ik tijdens VMware steeds een slot in beeld met een 1 erin als ik vanuit Windows naar VMware ga of andersom. Zie screenshot voor een voorbeeld. Als ik tussen de 2 wissel komt er ook soms steeds een rood kruis door het slot heen. Het lijkt wel alsof de laptop denkt dat VMware een 2e scherm is? Ik begrijp het in ieder geval niet helemaal..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5ytzNJj.png

Ik heb al geporbeerd bij de scherminstellingen wat aan te passen maar daar maakte het niks uit. Ook heb ik even touchpad uitgeschakeld en dat had ook geen effect. Het icoon komt wel van de software af op mijn laptop, bijvoorbeeld het scherm minder fel zetten heeft dezelfde kleur etc. als jullie begrijpen wat ik bedoel. :+

Dat is een soort '' Beats' thema.. Ik ben dus ook meteen even die knoppen afgegaan, maar daar had ik ook geen geluk mee.

Het gaat om deze laptop

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag, alvast bedankt!

-Jony

[ Voor 3% gewijzigd door Hapkoek op 15-03-2016 17:25 ]

Beste antwoord (via Hapkoek op 16-03-2016 15:42)

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Toevallig ook een volledig USB -toetsenbord liggen? Dus met een numeriek eiland?

Kun je die dan eens aansluiten en daarbij op de numlock letten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Toevallig niet de Numlock?

In VMware staat die volgens mij standaard uit.
Dus als er tussen machine en laptop een verschil is, geeft de laptop waarschijnlijk deze melding.

edit: Als test kun je zowel op je laptop als in de VM de numlock gelijk zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Tripple20 op 15-03-2016 17:30 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Tripple20 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:29:
Toevallig niet de Numlock?

In VMware staat die volgens mij standaard uit.
Dus als er tussen machine en laptop een verschil is, geeft de laptop waarschijnlijk deze melding.

edit: Als test kun je zowel op je laptop als in de VM de numlock gelijk zetten.
Ik ga het morgen even bekijken. Waar zou ik trouwens de optie in VMware even kunnen controleren? Dan weet ik zeker dat deze uitstaat. Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Hapkoek schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:44:
[...]
Waar zou ik trouwens de optie in VMware even kunnen controleren? Dan weet ik zeker dat deze uitstaat. Bedankt voor je tip!
Dat is te vinden in de virtuele BIOS, zie link hieronder voor meer info:
http://superuser.com/ques...ate-on-boot-vmware-player

In het kort:
code:
1
 forceSetupOnce=TRUE
toevoegen aan .vmx file
Bij het starten van de VM de keyboard settings bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let er ook op dat niet alleen het virtuele BIOS die instelling heeft, het OS binnen de VM kan dit ook wijzigen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hero of Time schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:10:
Let er ook op dat niet alleen het virtuele BIOS die instelling heeft, het OS binnen de VM kan dit ook wijzigen.
Welke versie van VMWare gaat het over? Een Type-1 hypervisor schakelt niks om op het guest niveau, en andersom ook niet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

wimmel_1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:15:
[...]

Welke versie van VMWare gaat het over? Een Type-1 hypervisor schakelt niks om op het guest niveau, en andersom ook niet.
Je ziet de screenshot toch in de OP? Het gaat dus duidelijk om een type-2 hypervisor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hero of Time schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:19:
[...]

Je ziet de screenshot toch in de OP? Het gaat dus duidelijk om een type-2 hypervisor. ;)
Da's 't "VM Ware Player" deel dus... :)

Ik dúrf 't bijna niet te zeggen, maar misschien dat de TS inplaats van Windows 7 misschien (beter) naar minimaal Windows 8.1 kan upgraden en het standaard aanwezige Hyper-V als hypervisor kan gaan gebruiken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

wimmel_1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:23:
[...]

Da's 't "VM Ware Player" deel dus... :)

Ik dúrf 't bijna niet te zeggen, maar misschien dat de TS inplaats van Windows 7 misschien (beter) naar minimaal Windows 8.1 kan upgraden en Hyper-V als hypervisor kan gaan gebruiken :o
Waar zie jij VMware Player staan? Ik zie toch duidelijk Workstation :?

En waarom zou de TS naar een ander host OS moeten gaan? Waarom zou Hyper-V dit probleem niet geven? Enne, volgens de MS Technet site heb je minstens 8.1 Pro nodig. Je standaard Home versie kan dus niet eens Hyper-V draaien.

Als dit nou gewoon werkt voor de TS, lekker laten. Hij heeft 1 klein puntje waar hij van wil weten hoe er vanaf te komen is. Direct van OS veranderen is wel erg rigoureus en IMO ook erg kort door de bocht. Zo kan je net zo goed adviseren door een dual-boot te maken, of de boel andersom gaan draaien, Windows in een VM met Linux (OpenSuSE in dit geval) als host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hero of Time schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:34:
[...]

Waar zie jij VMware Player staan? Ik zie toch duidelijk Workstation :?

En waarom zou de TS naar een ander host OS moeten gaan? Waarom zou Hyper-V dit probleem niet geven? Enne, volgens de MS Technet site heb je minstens 8.1 Pro nodig. Je standaard Home versie kan dus niet eens Hyper-V draaien.

Als dit nou gewoon werkt voor de TS, lekker laten. Hij heeft 1 klein puntje waar hij van wil weten hoe er vanaf te komen is. Direct van OS veranderen is wel erg rigoureus en IMO ook erg kort door de bocht. Zo kan je net zo goed adviseren door een dual-boot te maken, of de boel andersom gaan draaien, Windows in een VM met Linux (OpenSuSE in dit geval) als host.
Dit werkt, zo te lezen, niet goed voor de TS. Probleem zit 'm waarschijnlijk in het ontbreken van de juiste "VM Ware Tools" waardoor het guest OS niet weet welke hardware er aan gestuurd mag/kan worden op de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
De versie is: VMware® Workstation 12 Pro
Ik heb trouwens op m'n toetsenbord geen numlock..

Ik zou dat .VMX bestand even kunnen aanpassen maar waar staat deze precies? In de workstation file zelf of in de programfiles waar VMware staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Hapkoek op 16-03-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Hapkoek schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:32:
Ik zou dat .VMX bestand even kunnen aanpassen maar waar staat deze precies? In de workstation file zelf of in de programfiles waar VMware staat.
De .VMX staat waar de VM is opgeslagen, standaard is dat:

C:\Users\your_user_name\My Documents\Virtual Machines\virtual_machine_name.vmx

Komt uit: https://kb.vmware.com/sel...displayKC&externalId=1714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Tripple20 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:05:
[...]

De .VMX staat waar de VM is opgeslagen, standaard is dat:

C:\Users\your_user_name\My Documents\Virtual Machines\virtual_machine_name.vmx

Komt uit: https://kb.vmware.com/sel...displayKC&externalId=1714
VMX bestand aanpassen heeft helaas geen effect gehad.
Ook heb ik numlock uitgeschakeld met regedit aan de hand van deze handleiding

Edit1:Zowel met waarde 0 als 800000 geprobeerd, beide hebben geen effect gehad.

Edit2: Ook in de BIOS van VMware staat numlock uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4QriA9Z.png
En zoals je ziet nog steeds het probleem. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Hapkoek op 16-03-2016 10:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Toevallig ook een volledig USB -toetsenbord liggen? Dus met een numeriek eiland?

Kun je die dan eens aansluiten en daarbij op de numlock letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

wimmel_1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:46:
[...]

Dit werkt, zo te lezen, niet goed voor de TS. Probleem zit 'm waarschijnlijk in het ontbreken van de juiste "VM Ware Tools" waardoor het guest OS niet weet welke hardware er aan gestuurd mag/kan worden op de host.
Dus als je raam in je huis niet open kan terwijl dat wel zou moeten sloop je 't maar en bouw je 'm opnieuw, of ga je verhuizen? Nee, dat is natuurlijk geen fatsoenlijke oplossing. Zoals ik ook al linkte, je moet minstens Pro hebben om Hyper-V beschikbaar te hebben. De laptop van de TS is uitgerust met Windows 7 HP (zie z'n linkje naar de specs) en zelfs met een upgrade naar W10 heeft-ie nog steeds geen Hyper-V mogelijk.
Dus nogmaals, je aangehaalde 'oplossing' klinkt leuk, maar is veel omslachtiger, om nog maar te zwijgen over de kosten.
Hapkoek schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:32:
Ik heb trouwens op m'n toetsenbord geen numlock..
Weet je dat zeker? Elke laptop die ik onder handen heb gehad heeft wel een numlock toets, al dan niet achter een Fn functie. Heeft het rechter deel van het toetsenbord geen nummers erop, zoals 456 op jkl?

Je kan iig nog even kijken wat je met deze Google resultaten voor elkaar kan krijgen. Ik vermoed namelijk dat je Guest OS, Linux, de staat van numlock aanpast en dat heeft dan weinig met VMWare instellingen te maken. Heb je hetzelfde als je een Windows VM maakt bijvoorbeeld? Ik gok van niet.

Als het echt puur en alleen om het icoontje gaat en functioneel niets verandert, dan kan je altijd nog kijken naar de instellingen van het OSD programma dat dit ding weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik heb het ook bij Windows Server 2012 en andere Linux distro's. Daarnaast lijkt het toetsenbord toch echt geen numlock te hebben of ik kijk er overheen. Zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2eyvts4.jpg

Ik zal ook nog even kijken naar de google resultaten en daarnaast naar de OSD instellingen. Ik heb trouwens nog geen VM geprobeerd met dezelfde OS als ik heb, dus dat kan ik helaas niet bevestigen.

Mocht jij de toets zien op het toetsenbord dan hoor ik het graag. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
Het is gefixt, extern toetsenbord aansluiten en een keer op numlock drukken deed de truc.
Numlock staat nu dus vergrendeld (ondanks dat ik het niet heb) en komt niet meer in beeld. :)
Er staat dus denk ik firmware op waar numlock in is meegenomen, ondanks dat ik deze niet heb. Maar goed, hopelijk veroorzaakt het verder geen problemen.

En jongens, houdt het wel een beetje gezellig hé. :D

[ Voor 37% gewijzigd door Hapkoek op 16-03-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je weet ook dat een extern toetsenbord nergens voor nodig was en je net zo goed via de accessibility tools het on-screen keyboard kon starten om daar dan de numlock te schakelen? Te vinden onder Start > Alle Programma's > Bureauaccessoires > Toegankelijkheid > Schermtoetsenbord. Handig als je muis het nog wel doet, maar je toetsenbord kuren heeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
Hero of Time schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:17:
Je weet ook dat een extern toetsenbord nergens voor nodig was en je net zo goed via de accessibility tools het on-screen keyboard kon starten om daar dan de numlock te schakelen? Te vinden onder Start > Alle Programma's > Bureauaccessoires > Toegankelijkheid > Schermtoetsenbord. Handig als je muis het nog wel doet, maar je toetsenbord kuren heeft. ;)
Nee, dat wist ik niet.
Tevens had zo'n opmerking anders verwoord. Maar goed, blij dat het opgelost is.

[ Voor 7% gewijzigd door Hapkoek op 17-03-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 19:15
Hero of Time schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:17:
Hmmm... Vreemd, dit werkt niet altijd. Heb namelijk een ander model als wat hier vermeldt staat. Ook zonder numpad keys, zodra ik applicatie toegankelijkheid - Schermtoetsenbord opstart zie ik geen "Numlock". 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probook8979 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Hmmm... Vreemd, dit werkt niet altijd. Heb namelijk een ander model als wat hier vermeldt staat. Ook zonder numpad keys, zodra ik applicatie toegankelijkheid - Schermtoetsenbord opstart zie ik geen "Numlock". 8)7
Knopje "Opties" aan de rechterkant, daar kan je dan het numeriek gedeelte aanzetten. :)

Pagina: 1