fritz wlan repeater 1750e en MAC address

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:57
Ik had een vraag over de fritz wlan repeater 1750e en met name over het mac address.

Ik zie in mijn router dat als mijn telefoon verbinding maakt met deze repeater ook het mac adres overneemt van de Fritz wlan repeater. is dit normaal of kan het ook zo geconfigureerd worden dat het mac adres van mijn telefoon wordt meegezonden en aangemeld op de router.

Ik heb een Asus RT N66U en deze draait op een DD WRT firmware. Dit doe ik omdat ik met mijn domotica systeem op mac adres check welke mobiele telefoons zijn aangemeld en op basis daarvan een script heb draaien die ons als thuis of afwezig steld.

Nu is dit wat lastiger als alles wat op de Fritz wlan aanmeld ook allemaal dat mac adres overneemt en aanmeld op de router. (2,4 en 5 Ghz aparte MAC)

Als dit gebruikelijk is bij repeaters moet ik misschien naar een andere oplossing zoeken voor wifi extenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het zou moeten kunnen als zowel de hoofd accesspoint als de repeater WDS ondersteund (en aan heeft staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Ik ben bang dat ik dan mijn antwoord al heb.. < It does not support WDS >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Netgear heeft een slimme oplossing hiervoor. Hun repeaters bouwen namelijk voor elke client een afzonderlijke wifi-verbinding op met een virtueel mac-adres, waardoor de mac-adressen wel in tact blijven op de router (alleen de eerste drie octetten worden vervangen door 02:0F:B5).

Helaas gooien Fritz repeaters alles over één verbinding met dus één mac-adres.

Maar misschien kun je je domotica script aanpassen zodat het naast DD-WRT ook de webinterface van de Fritz checkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Ik zou niet weten of je de Fritz ook kunt uit lezen met fibaro. Daarvoor was juist DD-WRT nodig dacht ik.
Maar ook al zou het kunnen, dan zie ik dat MAC adres en bij 1 of 2 telefoons gaat het en als die niet geconnecteerd zijn maar tegenwoordig maakt onze babyphone camera er ook verbinding mee als onze printer.
Gevolg het mac adres is altijd up en het script ziet dit en de status blijft dan thuis.

Op dit moment heb ik de Fritz aangesloten via LAN (gelukkig in hele huis elke kamer vast netwerk aangelegd ) en geconfigureerd als extra acces point. Hierdoor worden de MAC adressen wel goed doorgestuurd. Ik heb alleen nu 4 verschillende kanalen liever bij 2 gehad..

het is denk ik niet anders als de Fritz het op deze manier afhandelen... Heb de fabrikant nog aangeschreven maar verwacht er weinig van gezien ook jou antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
d-vine schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:47:
gelukkig in hele huis elke kamer vast netwerk aangelegd
Waarom had je de Fritz dan überhaupt als repeater ingesteld? :P
d-vine schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:47:
Ik heb alleen nu 4 verschillende kanalen liever bij 2 gehad..
Je wilt ze juist graag op verschillende kanalen i.v.m. interferentie.
En de SSIDs kun je naar eigen voorkeur wel of niet gelijk laten zijn aan die van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Ik heb die Fritz ook pas een maand en ging prima als repeater... Geen tijd gehad om verder uit te zoeken/ proberen , had even belangrijkere zaken aan het hoofd (vaderschap :d)
Tot ik dus aan de hobby ging met mijn domotica ;)

repeater kun je SSID over laten nemen als AP de SSID niet, wel zelfde naam SSID ingesteld als router is niet leuk voor verbinding :p en inderdaad op verschillende kanalen is beste.
Mobiel pakt beste kanaal en het gaat prima zoals het nu is.

antwoord van Fritz:
Thank you for the detailed explanation of your issue. We don't support WDS for quite some time now. If the phone is connected with the FRITZ!WLAN Repeater 1750E it will always have a different mac address than the one which is in your router. It is impossible to change it as long as the FRITZ!WLAN Repeater 1750E has an internet connection.

Altijd leuk als het niet werkt uitzoeken waarom niet en werken aan een oplossing...
Pagina: 1