Toon posts:

Eerst Casema nu ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel mensen er werkelijk overgestapt zijn van Casema naar ADSL.

Want (bijna) iedereen is wel negatief over Casema, maar wie is er daadwerkelijk overgestapt zodra ze ADSL konden krijgen.

En welk abo heb je toen genomen, Basic of Fast (als je MxStream hebt).

Groeten van een ex-Casema-gebruiker

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wij hadden in utrecht de keuze tussen adsl en casema. Ik heb dat laatste alleen bij kennissen kunnen "aanvoelen" en ik had bij internetten nog steeds het "modem gevoel" (18items remaining :z :z :Z ).

Nu heb ik mxstream bij planet. Het basic abonnement, omdat ik niet echt een die-hard downloader ben. Internetten gaat gewoon lekker soepel (altijd) en ook mooie vrouwen topics staan gewoon lekker snel. :)

We delen dit nu met z'n drieen, en ik heb ook geen last van de anderen, tenzij er eentje een vijfdubbele download aanzet met DAB.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik wil echt heel erg graag overstappen. Ik heb ADSL al een jaar geleden aangevraagd (Cistron), maar de KPN wil maar niet opschieten met het aanpassen van de centrale :(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 22 juni 2001 19:44 schreef tonyy het volgende:
Ik heb ADSL al een jaar geleden aangevraagd (Cistron), maar de KPN wil maar niet opschieten met het aanpassen van de centrale :(
Cistron en KPN hebben niets met elkaar te maken, zeker niet zoals jij het nu schrijft.

KPN moet Cistron toegang geven tot de centrale. Daar zet Cistron zelf de DSLAM's e.d. naast. Het is dus niet zo als bij Mxstream providers (XS4All, Planet, etc.) , die inderdaad op DSLAM's van KPN moeten wachten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Als KPN niet zo'n monopoly positie had dan zou cistron allang overal (of iig op meerdere plaatsen) beschikbaar zijn... Maar ja.. wat kan je beginnen tegen KPN... geen ruk... :r

/me is trouwens wel blij met z'n mxstream advanced dus eigenlijk is KPN wel okay... :D

Verwijderd

Zodra in december'00 bekend werd dat met +/- 3 maanden ADSL beschikbaar zou komen heb ik gelijk de volgende dag ingeschreven.
Na een jaar casema, waarmee is 's avonds analoog moest inbellen om mail binnen te halen, aangezien via traagsema zelfs dat niet ging (constant timeouts enzo)
Ik heb nu iets van 1 1/2 maand ADSL en ik ben blij dat ik van ca$ema af ben!!

• -Stef-
  • Laatst online: 17-08 18:48

-Stef-

Slainthe!

Ik heb 2,5 jaar onder het juk van de Casemaffia mogen kabelen. Ben nu als erkend slachtoffer vanaf februari bezig met ADSL therapie welke al aardig begint aan te slaan. De confrontatie wordt geleidelijk aan verhoogd. Ik stuur al zelf weer faxen naar de Casema waarin ik ze duidelijk maak dat mijn modem reeds per 1 maart is ingeleverd en dat ze dus geen 500 piek van mijn rekening hoeven af te schrijven. Die fax herhaal ik nu wekelijks wat tot nu toe lijkt te helpen. Ook de Casema zelf helpt mee met mijn revalidatie. Toen ik vanochtend in de trein de krant open sloeg werd ik verblijd met een bericht over 300 ontslagen bij het bedrijf. Klasse jongens, ga zo door!!

O ja, ik basic bij de jongens van XS4ALL.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Ik heb nu zelf sinds afgelopen maandag adsl en ik ben er zeer tevreden mee!
Tot een week geleden had ik Casema (altijd beter dan die $#%^ tel rekening, maar daar houd het mee op)

Ik ben denk ik ook 1 van de eerste hier die adsl heeft... Ik heb het basic abonnement en dat bevalt me prima! Dat snelle abonnement is nieteens nodig, want dit gaat al zo snel ik gewoon tijd over hou ;) mp3tjes download je sneller dan je kan luisteren en je kan gewoon live stream video kijken, bevalt me prima, dus daarom voor mij niet het snelle abonnement. Wat alleen wel jammer is dat ie upstream maar 8 kb/s maar om daar nou 7 tientjes per maand extra bij te leggen voor een upstream snelheid van 32 kb/s is me net wat te veel...

Kortom adsl rulez!!! en Casema zuigt...

Koop je eigen eiland!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

/me hoopt over een paar maanden over te stappen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 20:18 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Cistron en KPN hebben niets met elkaar te maken, zeker niet zoals jij het nu schrijft.

KPN moet Cistron toegang geven tot de centrale. Daar zet Cistron zelf de DSLAM's e.d. naast. Het is dus niet zo als bij Mxstream providers (XS4All, Planet, etc.) , die inderdaad op DSLAM's van KPN moeten wachten.
KPN moet hier behalve Cistron toegang verlenen ook nog aanpassingen aan de centrale doen VOORDAT er dslam's e.d. geplaatst kunnen worden. Het probleem is dus wel degelijk de KPN op dit moment.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 11:59
De KPN is slechts een factor, zelfs ALS ze kunnen plaatsen gaat het uitrollen niet snel, zie de gebieden waar Cistron wel beschikbaar is. Denkelijk zijn ze (nog steeds) op zoek naar een financier...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

-- Quotje --
KPN moet hier behalve Cistron toegang verlenen ook nog aanpassingen aan de centrale doen VOORDAT er dslam's e.d. geplaatst kunnen worden. Het probleem is dus wel degelijk de KPN op dit moment.
--/Quotje--

OPTA gebied KPN om de centrales compatible te makne voor de concurrenten. Tot die tijd mag kpn zelf niet uitrollen in dat gebied.
Cistron moet dus gelijk intresse gaan tonen als kpn klaar is .

Verwijderd

Hmm, ik zou altijd ADSL kiezen... (Als ik een keuze had.) Het downloaden gaat ietsje langzamer, maar het is allemaal veel stabieler! Je ping ook vooral.

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb ook adsl genomen in plaats van casema/wanadoo en ben er toch wel meer tevreden over :) .

Heb het basic pakket genomen bij xs4all.

T is alleeen zo jammer dat kpn de boel zo knijpt en ben erg blij als cistron eens hier kan komen en komt in Utrecht

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Miletos heeft niet de postcode check weer eens gedaan voor de lol...

VET!
Mxstream is op dit moment in uw omgeving nog niet leverbaar. Maar vanaf september 2001 is Mxstream echter ook bij u beschikbaar!
My prayers have been answered! :P

Of weet iemand wanneer ze de bandbreedte gaan verhogen van die com21 Premium abo's bij de Casema? Want dan blijf ik wel bij de Casema... (Premium abo is nog niet zo slecht, alleen veel te duur)

Dus als Casema dit leest:
-----------------------------
Onder een "Premium" abo, van 100gld/maand, verstaan wij niet 256 kbits/sec...dat moet minstens 512kbits/sec zijn!

-Oh ja, die nieuwe newsserver van jullie werkt ook niet echt lekker
-"ja maar we zijn 'm nog aan het testen"
-Ja....nu doet 'ie het zo vaak niet, dat er niks valt te testen
-"..."
-----------------------------

Hoeveel MxStream dozen zouden ze al bij de Casema hebben? :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 20:18 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

planet internet is van kpn >:)

Verwijderd

/me hoopt over 2 weekjes MXstream te hebben

Heb net brief gehad dat ze het binnen 7 dagen gaan testen, duss....

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Hmm... ik houd van internet... :(

IK ZIT GVD nog met 3kb per seconde samen met Zonnet te lurken... ;( ;( ;(

Ik woon dus in Houten... suburb geval... maar nee hoor.... GEEN kabel GEEN adsl :(

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

ik was een trouwe kcma gebruiker nu heb ik dus mxstream en als je dat hebt ervaren inverband met kcma is het wel ineens super snel ik heb nu het basic adsl abbo maar nu ik een tijdje bezeg ben wil ik naar het fast :-(

maar dat is altijd omdat ik best een zooitje download en omdat ik met het basic abbo my de upstream tegenvald ik haal de 14kb/s
en dat wil ik hoger hebben hehehe dus op naar fast adsl

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
eind van dit jaar komt hier ook ADSL en dan heeft casema dus een gebruiker minder. >:)
(moet ik wel mijn nickname aanpassen :( )

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 23 juni 2001 21:16 schreef steve_jacks het volgende:
Of weet iemand wanneer ze de bandbreedte gaan verhogen van die com21 Premium abo's bij de Casema? Want dan blijf ik wel bij de Casema... (Premium abo is nog niet zo slecht, alleen veel te duur)
Naar ik heb gehoord worden de specs van Premium deze maand opgeschroefd van 256/96 naar 512/128 kilobit/s.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Ik woon in Amstelveen en hier is ook KCMA, maar aan die ellende ben ik gelukkig niet begonnen. M'n Planet ADSL boekt KCMA in ieder opzicht eruit.... >:)
KCMA :r :r :r
Ze hebben nu een "vette" merchandising in ons stadshart. Ik ga wel ff langs en zeggen. Damn wat is dit f*cking sloom! Blij dat ik MXStream heb... ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik woon dus op een plek waar ADSL niet eens mogelijk is, te ver dan de telefooncentrale :(
Uit de postcode-check is gebleken dat het helaas niet mogelijk is Mxstream op uw locatie te leveren.

Mxstream maakt gebruik van de ADSL-technologie. De prestaties van deze technologie zijn afhankelijk van de lengte van de ondergrondse telefoonkabel. Bij te lange ondergrondse telefoonkabels voldoet de kwaliteit van ADSL niet meer aan de kwaliteitsnormen van KPN Telecom.

Hoewel Mxstream op de door u gewenste locatie technisch niet geleverd kan worden, kunt u natuurlijk wel gebruikmaken van een van de alternatieven die KPN Telecom u te bieden heeft. Bijvoorbeeld een snelle ISDN-verbinding. Voor meer informatie over ISDN kunt u surfen naar www.isdn2.kpn-telecom.nl
Gelukkig is hier wel Chello, werkt wel redelijk hier. Van hele goeie servers gaat ie tot 165 kb/sec. Af en toe wel een storing maar niet al te vaak. M'n modem is eventjes geleden wel door de bliksem getroffen, het duurde 3 weken en honderden telefoontjes voordat er eindelijk iets aan gedaan werd :(

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 22:48 schreef p_m het volgende:
Hmm... ik houd van internet... :(

IK ZIT GVD nog met 3kb per seconde samen met Zonnet te lurken... ;( ;( ;(

Ik woon dus in Houten... suburb geval... maar nee hoor.... GEEN kabel GEEN adsl :(
IK DUS OOK :'(

Verwijderd

heb meer dan een half jaar gewacht om bij de casema club te horen.. Toen adsl kwam heb ik me meteen daarvoor ingeschreven..

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Nee ADSL komt pas voor mij in 2002..
Dus ik zit nog ffies aan casema basic vast..
binnenkort Wanadoo premium...

LOL!

O-)

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Kaas opgezegd en binnen 3 weken doe het zelf pakket ontvangen ... hopelijk

...

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Wie zijn nou eigenlijk allemaal aanbieders ADSL?

Ik ben namelijk vandaag voor de 2e maal laten zitten door @home, en heb dus eigelijk wel trek in iets wat een beetje goed geregeld is.

Nu ook zonder stropdas

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op donderdag 05 juli 2001 15:47 schreef Hagar het volgende:
Wie zijn nou eigenlijk allemaal aanbieders ADSL?

Ik ben namelijk vandaag voor de 2e maal laten zitten door @home, en heb dus eigelijk wel trek in iets wat een beetje goed geregeld is.
*XS4ALL (het betere werk) http://www.xs4all.nl
*Planet Internet http://www.planet.nl
*Zonnet (versatel en KPN) http://www.zonnet.nl

(en ik dacht nog eentje, ff vergeten, kijk meer op http://www.mxstream.nl )

Putting the bit in Biton since 1997

Pagina: 1