Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorig jaar een bds280 aangeschaft. Werkt prima!
Begin dit jaar een omni 20 aangezien ik in de keuken ook muziek wil.
Wat schetst mijn verbazing, je kan eigenlijk alleen via de adapt (ook reeds aageschaft) in beide kamers de zelfde muziek luisteren vanaf tablet of smartfone, controller app.
Als ik gewoon radio wil luisteren vanaf mijn BDS280 kan dit niet ook via de omni 20.

Is er een manier om dit wel te kunnen? De controller app bied namelijk ook niet echt veel mogelijk heden zonder ergens lid van te worden. Ik wil graag gewoon de radio over alle speaker tegelijk, zowel de vaste speakers van de bds als de omni 20.
Op de achterkant van de BDS zit ook geen extra speakeruitgang (jack/tulp) om bij de adapt op "audio in" te steken. De BDS 280 heeft wel wifi dus wellicht via netwerk?
Wel nog gebeld met de klantenservice. deze medewerker die zeer slecht te verstaan was aangezien hij beperkt nederlands sprak, gaven aan dat het gewoon niet kan. Ik vind dit heel kort door de bocht...
Heeft iemand een oplossing??

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klopt. Je kan de Adapt aansluiten aan de hoofdtelefoon uitgang op je BDS, en vervolgens je radio ( of CD ) draadloos streamen naar de Omni. Uiteraard werken je met draad aangesloten speakers op de BDS dan niet. Hiervoor is een goede reden:

In de Omni serie ( dus ook de Adapt ), zit softwarematig een vertraging ingebouwd, om de lagere snelheid van draadloze netwerken, t.o.v. bedraadde speakers, op te vangen. Als je het audiosignaal ( radio/CD of whatever van je BDS ) tegelijkertijd naar de speakers EN de Adapt stuurt, komt het geluid later aan bij de Omni speaker. Dit kan tot een seconde oplopen. Vandaar dat HK dit dus niet ondersteunt.

Wel komt deze zomer een nieuwe serie Omni uit ( Omni+ ), en komt er ook een nieuwe App aan ( de nieuwe App zal gewoon moeten werken met de huidige Omni serie ), waarin als het goed is ook o.a. webradio wordt aangeboden. De nieuwe Omni hardware zal minder vertraging hebben dan de huidige serie ( volgens mij zelfs geen hoorbare vertraging, zodat ook draadloze 5.1 opstellingen mogelijk gaan worden )