Goedkope Portable AMP, DAC

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Hi,

Ik werk op een Macbook Pro 2012, ik gebruik een Superlux HD330 met Beyer Dynamics earpads headphone (link). Ik heb het idee dat ik niet het maximale uit deze koptelefoon haal. Ok, het is een budget headphone, maar ik vind hem super klinken, en ik overweeg om misschien een zwaardere high end headphone te kopen.

Mijn vraag is of het zin heeft om een externe DAC/AMP aan te sluiten? Volgens mij is de DAC van een Macbook al wel ok toch? Of kun je beter gelijk een DAC/AMP ineen kopen?

Mijn oog is gevallen op zoiets (alleen AMP): Nosound 6J9

Op Ebay te koop voor 40 dollar. Ik ben benieuw of iemand ervaring met een soortgelijke setup heeft? Of heeft iemand een tip om meer geluid uit mijn headphones te krijgen op een Macbook? Of is de koptelefoon echt de bottleneck?

[ Voor 6% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 15-03-2016 15:57 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:56:
Op Ebay te koop voor 40 dollar. Ik ben benieuw of iemand ervaring met een soortgelijke setup heeft? Of heeft iemand een tip om meer geluid uit mijn headphones te krijgen op een Macbook? Of is de koptelefoon echt de bottleneck?
45 euro uitgeven om een koptelefoon van nog geen 30 euro beter te laten klinken. Ik verwacht dat de koptelefoon gewoon het probleem is.

Hoe klinkt je koptelefoon in andere apparaten? Beter / slechter?

• SamuraiP1zzaCat
rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:58:
[...]

45 euro uitgeven om een koptelefoon van nog geen 30 euro beter te laten klinken. Ik verwacht dat de koptelefoon gewoon het probleem is.

Hoe klinkt je koptelefoon in andere apparaten? Beter / slechter?
Ik hoop dat op laag volume de koptelefoon voller gaat klinken. Ik zal vanavond eens aan een versterker hangen om te kijken hoe dat klinkt. Op mijn telefoon klinkt hij minder in ieder geval.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:56:
Hi,

Ik werk op een Macbook Pro 2012, ik gebruik een Superlux HD330 met Beyer Dynamics earpads headphone (link). Ik heb het idee dat ik niet het maximale uit deze koptelefoon haal. Ok, het is een budget headphone, maar ik vind hem super klinken, en ik overweeg om misschien een zwaardere high end headphone te kopen.

Mijn vraag is of het zin heeft om een externe DAC/AMP aan te sluiten? Volgens mij is de DAC van een Macbook al wel ok toch? Of kun je beter gelijk een DAC/AMP ineen kopen?

Mijn oog is gevallen op zoiets (alleen AMP): Nosound 6J9

De DAC in een Macbook is van prima kwaliteit; het kopen van een externe DAC gaat je helemaal niets opleveren in dit geval.

Je hebt geen EQ of andere software die je signaal aanpast draaien? Wat ik overigens niet snap is: je vind hem super klinken, maar je wilt hem alsnog verbeteren?

Overigens: zo'n amp met mini buisjes is complete onzin, trap daar niet in.

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een aantal jaren terug een portable dac gekocht, de fiio E7, voor mn laptop (Dell XPS15) omdat het geluid uit de laptop zelf bagger was. Er lekte best veel bijgeluiden van de laptop door de 3,5mm jack. Dit was zelfs te horen op mn Steelseries 4H. Gezien ik graag naar muziek luister en daar soms stiltes in vallen (of rustige momenten) is het fijn om dan echt niks te horen. Uiteindelijk ben ik bij de Fiio terecht gekomen. Hoe zit dat bij jou Macbook? Heb je last van bijgeluiden of niet?

Bijkomend voordeel van de Fiio, mijn Audiotechnica ATH-M50 klonk ook een flink stuk beter daardoor. Ik heb hem ook gebruikt in combinatie met mn iPod. De Fiio heb ik via DealExtreme gekocht en moest er zeker 2 maanden op wachten, maar het was wel de goedkoopste optie destijds. Maar dan praten we echt over 5-6 jaar terug.

Ik zie dat je evt wil investeren in een betere koptelefoon, dan kan het de moeite waard zijn om je wat meer te verdiepen in de wereld van de DACs. Mocht het zijn dat je weinig last hebt van bijgeluiden op je Macbook, dan kun je beter op zoek gaan naar een koptelefoon en daarna besluiten om een DAC aan te schaffen die goed bij de koptelefoon past.

• SamuraiP1zzaCat
EddoH schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Overigens: zo'n amp met mini buisjes is complete onzin, trap daar niet in.
Ik lees wel veel positieve reviews over dit dingetje: link

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Ik lees wel veel positieve reviews over dit dingetje: link
Ik bedoel meer dat de buizen in dat ding onzin zijn. Hij kan het verder best goed doen, maar er is geen meerwaarde doordat er zogenaamd buizen gebruikt zijn.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 10:01

FlyEragon

Alien Monkeys

Met een losse versterker klinken koptelefoons vaak wel beter. De amp in een laptop is vaak onvoldoende. Sowieso is het handig dat je hardwarematig wat meer kan instellen met een losse amp, bass en treble, loudness etc. Mijn Sennheiser van 20 euro klinkt ook niet zo bijzonder op een Dell Pc, of een Asus laptop, maar eenmaal aan een versterker, om nomnom..

• SamuraiP1zzaCat
FlyEragon schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:37:
Met een losse versterker klinken koptelefoons vaak wel beter. De amp in een laptop is vaak onvoldoende. Sowieso is het handig dat je hardwarematig wat meer kan instellen met een losse amp, bass en treble, loudness etc. Mijn Sennheiser van 20 euro klinkt ook niet zo bijzonder op een Dell Pc, of een Asus laptop, maar eenmaal aan een versterker, om nomnom..
Heb thuis op een losse receiver geluisterd en er komt wel echt meer power uit de headphones. Vooral laag. Wat je zegt over losse treble en bass kunnen instellen op die DAC is misschien wel wenselijk ja. Merk ook gelijk dat er een brakke kabel tussen mijn PC en receiver hangt, kraakt :(
Pagina: 1