Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betaalbare VR

Pagina: 1
Acties:

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Hallo,

Ik wil dus binnenkort een compleet nieuwe PC samenstellen. Nu zit ik te twijfelen om extra euro's erin te steken om 'VR Ready' te zijn, maar vind ik de prijzen voor een Oculus Rift of HTC Vive gewoon te veel.

Mijn vraag, bestaat er een betaalbare versie van een VR die werkt met een PC? (Max 250-300 euro) (Dus niet een VR waar een telefoon ingaat!!)

Of staat er al een in de planning voor dit jaar?

Thnx! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door lexxus93 op 15-03-2016 15:27 ]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

En je dacht niet dat als die er al zouden zijn dat de hele wereld het daarover zou hebben?

De Oculus Rift is juist een pionier op dat gebied en iedereen verwachtte (hoopte) dat de prijs rond de 300 euro zou liggen, helaas blijkt dat dus toch niet zo goedkoop te produceren te zijn.

Dat wordt dus sparen ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• lexxus93
Metalfreak schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:19:
En je dacht niet dat als die er al zouden zijn dat de hele wereld het daarover zou hebben?

De Oculus Rift is juist een pionier op dat gebied en iedereen verwachtte (hoopte) dat de prijs rond de 300 euro zou liggen, helaas blijkt dat dus toch niet zo goedkoop te produceren te zijn.

Dat wordt dus sparen ;)
Gaat niet om het feit dat het sparen word, gaat om het feit dat ik de prijs gewoon te hoog vind liggen op dit moment.

Bedankt voor je reactie iniedergeval. Ik weet genoeg.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 16:36

Comgenie

Soms heb je dat

Wellicht kan je nadat de Rift en Vive zijn gelanceerd, goedkoop een Oculus DK2 vinden. Er is gezegd dat deze compatible wordt met de Oculus 1.0 sdk dus daarmee zou je de spellen prima moeten kunnen spelen.

Alleen niemand weet hoe lang het compatible blijft. Het scherm is natuurlijk ook wat slechter en waarschijnelijk kan je ook geen Touch controllers erbij gebruiken wanneer deze worden uitgebracht.

No animals were harmed in the making of this comment.

• lexxus93
Ik zie op diverse sites al VR brillen staan, van Chinese makers. (3Glasses, AntVR) Wat is precies het verschil met die en de Oculus?

En nog een vraag, is het mogelijk om spellen zoals BF4 te spelen met een van deze VR brillen (of de Oculus überhaupt?

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Haal je een goede google cardboard uit.
En gebruik software voor hem te gebruiken als een rift.
In deze redit pagina staan wat dingen die kunnen werken : https://www.reddit.com/r/...i_play_oculus_games_with/

• lexxus93
coolbvrobin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:48:
Haal je een goede google cardboard uit.
En gebruik software voor hem te gebruiken als een rift.
In deze redit pagina staan wat dingen die kunnen werken : https://www.reddit.com/r/...i_play_oculus_games_with/
Software? Die google cardboard dingen kun je toch niet gebruiken op PC ?

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 13:45
lexxus93 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:55:
[...]

Dan moet je die Reddit pagina even lezen. Dat is dan wel meer VR 'hacking', maar wel de mobiele VR koppelen aan de PC.

https://www.reddit.com/r/...i_play_oculus_games_with/

Zo hier ene quote:
I have created a wrapper dll and android app that trick oculus games into thinking rift is attached and use orientation data from the phone. Needs more work to get rendering parameters correct but it's proves it's possible. Can oculus stop me? I am not distributing any of their code, it's all my own code that implements their api. Where does the law stand on that?

[ Voor 32% gewijzigd door xoniq op 15-03-2016 23:57 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
lexxus93 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:55:
[...]

Zeker wel.
Er bestaan verschillende soorten software gemaakt voor android .(IPhone weet ik zo net niet)
Bijvoorbeeld deze software: http://trinusvr.com/

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dit moment veel geld in VR stoppen als end user lijkt me niks; betalen om first gen spullen met kuren te mogen beta testen. :)

specs

• lexxus93
Ziet er leuk uit, heb zelf een iPhone, is kijken of er zoiets voor iOs is! Bedankt vor de tip!
Iemand toevallig die een goede app weet voor ios?

[ Voor 21% gewijzigd door lexxus93 op 16-03-2016 00:22 ]

Verwijderd

knip, dit is dus spam

[ Voor 95% gewijzigd door InFamous op 30-04-2016 18:45 ]

Verwijderd

Ik heb pas zo'n 3Glasses D2 besteld.

http://the3glasses.com/showpage/

Ik zal kijken om hier eens een review over te schrijven als hij binnen is en ik even tijd heb.

Pagina: 1