Inloggen extern bureablad Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb twee computers, beide voorzijn van Windows 10 Professional. Op beide computers log ik in met mijn Microsoft werk account. Dus e-mail en wachtwoord.

Nu wil ik graag met een van de twee computers inloggen op de ander. Als ik een extra account, bijvoorbeeld "Remote" aanmaak gaat dit allemaal goed. Maar ik wil niet inloggen via gebruikersaccount "Remote" maar met het door mij altijd gebruikte gebruikersaccount wat dus ook een Microsoft account voor werk is.

Welke gebruikersnaam moet ik daarvoor hebben, mijn emailadres en wachtwoord wat ik normaliter gebruik om in te loggen werkt niet..?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teamviewer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
Heb je al gecontroleerd of de werkaccount Remote Desktop rechten heeft?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik zie een aantal opties:

1) inloggen als gebruiker microsoftaccount\<microsoft account email address>
-=edit=-
voor de duidelijkheid, je moet microsoftaccount letterlijk als domein gebruiken met daarachter het mail adres dat je voor je microsoft account gebruikt

2) aanpassen rdp bestand: http://support.microsoft.com/kb/941641
die gaat na verloop van tijd zeuren dat je hem commercieel gebruikt

[ Voor 54% gewijzigd door mschol op 15-03-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18
Rechter muisknop op start --> Computer management --> Local Users and Groups --> Bij groups toevoegen aan remote desktop users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Crahsystor schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:50:
Heb je al gecontroleerd of de werkaccount Remote Desktop rechten heeft?
Bij "Gebruikers met toegang tot extern bureaublad" staat onder het lijstje "Deze gebruiker heeft al toegang: AzureAD\MijnNaam". Als ik probeer in te loggen met "AzureAD\MijnNaam" of "MijnNaam" heb ik in beide gevallen het omschreven probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
mschol schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:51:
ik zie een aantal opties:

1) inloggen als gebruiker microsoftaccount\<microsoft account email address>
2) aanpassen rdp bestand: http://support.microsoft.com/kb/941641

[...]

die gaat na verloop van tijd zeuren dat je hem commercieel gebruikt
Wat moet ik voor optie 1 invullen voor "microsoftaccount"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Black-Xjuh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Wat moet ik voor optie 1 invullen voor "microsoftaccount"?
letterlijk microsoftaccount gebruiken..

(ik had net mijn post al aangepast om dit te verduidelijken, zo te zien heb je dat net gemist :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
hhoekstra schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:51:
Rechter muisknop op start --> Computer management --> Local Users and Groups --> Bij groups toevoegen aan remote desktop users.
Deze groep bevatte al AzureAD\MijnNaam, deze heb ik verwijderd maar krijg ik nu niet meer toegevoegd omdat bij het zoeken enkel DefaultAccount, Administrator en Gast zouden bestaan.. Remote die ik zelf heb aangemaakt staat er overigens ook nog bij.
mschol schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:08:
[...]

letterlijk microsoftaccount gebruiken..

(ik had net mijn post al aangepast om dit te verduidelijken, zo te zien heb je dat net gemist :) )
Dat klopt, ook helaas dit werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mocht je Chrome gebruiken als browser, zou je ook Chrome remote desktop kunnen proberen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Ik ben op de hoogte van Chrome en Teamviewer als alternatief. Teamviewer heeft inderdaad de commercieel gebruik melding en uiteindelijk betaal ik voor een Windows Pro versie dus wil ik ook gewoon gebruik kunnen maken van de geleverde functionaliteiten.

Bij het instellen van Outlook zag ik om bij het inloggen AzureAD\mijn@email.com verschijnen. Dit lijkt dus toch de te gebruiken gebruikersnaam. Kwam er wel achter dat mijn nieuwe laptop een iets oudere Windows 10 versie gebruikt dus misschien dat de update naar de laatste versie mij nog verder helpt.

Heb namelijk het idee dat ik in het begin bij Windows 10 helemaal geen werk account kon gebruiken als account voor het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Uiteindelijk ben ik terechtgekomen op https://social.technet.mi...p?forum=win10itprogeneral

Een samenvatting, op de computer die je wilt benaderen moet je in de eerste plaats de verificatie op netwerkniveau uitschakelen door deze uit te vinken. Vervolgens moet je de verbinding opslaan in een RDP bestand waar je onder aan "enablecredsspsupport:i:0" toevoegt om de "credsupport" te blokkeren.

Deze credsupport lijkt te betekenen dat je niet direct inlogt met een account maar het inlogscherm van Windows op de host pc te zien krijgt en daar vervolgens kan inloggen zoals je dit lokaal ook zou doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Black-Xjuh op 16-03-2016 12:11 ]

Pagina: 1