Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik mijn Huawei P7 heb geüpdate naar de nieuwste versie van android kan ik mijn telefoon niet meer goed koppelen aan de laptop. Ik krijg eigenlijk als enige optie om te koppelen met HiSuite, maar dit programma werkt niet.

Ik wil gewoon via "Mijn computer" door de verschillende mappen kunnen bladeren en via daar foto's en muziek etc, toevoegen.

Weet iemand hier iets op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:47:
Hallo,

Sinds ik mijn Huawei P7 heb geüpdate naar de nieuwste versie van android kan ik mijn telefoon niet meer goed koppelen aan de laptop. Ik krijg eigenlijk als enige optie om te koppelen met HiSuite, maar dit programma werkt niet.

Ik wil gewoon via "Mijn computer" door de verschillende mappen kunnen bladeren en via daar foto's en muziek etc, toevoegen.
*knip*, dit is zwaar off-topic en zeker niet de bedoeling.

Welke software update heb je er nu opgezet?

[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo bekend op tweakers dus was hier nog niet van op de hoogte. Mijn excuses daar voor!

Op de telefoon zelf heb ik zelf niet veel geprobeerd. Ik heb hier weinig verstand van dus durf dat niet zo even te doen. Verder ben ik al een tijdje op internet aan het struinen, maar ik kan nergens een soortgelijk probleem vinden met een goede oplossing.

De update die ik laatst heb gedaan is: upgrade naar adroid 5.1.1. Build-nummer P7-L10C900B852.

Zoals ik al zij, ik heb er zelf echt totaal geen verstand van, dus het spijt me dat ik geen duidelijkere info kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb je geen notificatie in je notificatiebalk, waarop je kunt klikken om de USB-modus te kiezen?
Waar je dus in plaats van dat HiSuite gewoon kunt kiezen om het interne geheugen snel te benaderen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad in de notificatiebalk 3 keuzes waar ik uit kan kiezen. Dat zijn Foto's, Bestanden en USB.
In USB modus kan ik op de laptop de optie kiezen "apparaat openen en bestanden bekijken" alleen geeft de laptop de ene keer aan dat deze locatie niet beschikbaar is en de andere keer kan ik de map openen maar staat daar alleen het installatie bestand van HiSuite in.
In bestanden en foto's modus krijg ik de mogelijkheid om het apparaat te openen en bestanden te bekijken of dus via HiSuite te openen. Alleen is deze map dan helemaal leeg.

USB foutopsporing is ook verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
En wat als je kiest voor bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat er bij, Bestanden EN Foto's. Bij bestanden doet hij dus hetzelfde als bij foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En als je een andere USB kabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al verschillende USB kabels geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dan zit er niks anders op dan een nieuwe telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je fantastische antwoord maar daar heb ik dus niks aan hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Je moet bestanden kiezen, en dan in deze computer kijken of er niet 2 nieuwe drive letters komen. De interne en externe geheugen (micro sd) worden vaak apart weergegeven. En anders moet je misschien toch de Huawei software gebruiken voor de PC, daarmee kan je vast browsen naar je bestanden op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik denk dat dat laatste de oplossing is. PCSuite van Huawei installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je het al een keer geprobeerd op een andere PC? Het kan zijn dat de driver voor 'massa' opslag voor jou Huawei ontbreekt.

Heb je vraagtekens in apparaatbeheer, wanneer de telefoon aangesloten zit en 'bestanden' is geselecteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me niet hoe, maar HiSuite werkt ineens. Voorheen kreeg ik nooit de telefoon gekoppeld omdat deze niet herkend werd of zo. Nu installeer ik HiSuite, kan eerst weer geen verbinding worden gemaakt en ineens begint HiSuite te zoeken en vind mijn telefoon. Toen kreeg ik op mijn telefoon de vraag of ik hier HiSuite op wil installeren en nu doet alles het. Ik kan ook weer gewoon zonder HiSuite te gebruiken door alle mappen bladeren.

Dus in ieder geval bedankt voor het meedenken, en ik hoop dat het probleem nu opgelost blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Was dus een driver probleem!
Nog geen nieuw toestel gekocht toch? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, op jouw advies net een nieuw toestel besteld. Dus iemand een Huawei kopen?
Nee geintje, ben allang blij dat het weer werkt, kan nu tenminste normaal foto's, filmpjes en muziek overzetten!
Pagina: 1