Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe configuratie besteld: HP EliteBook 850 G3, HP Slim Docking 2013, 2x EliteDisplay E242. De monitoren heb ik aangesloten op mijn docking station via DisplayPort kabels.

Het probleem is echter dat vaak (soms wel 10x in 1 minuut) dat beide schermen heel even (1-2 sec.) op zwart springen en weer aan gaan.

Beide monitoren heb ik al eens gewisseld, ook heb ik 2 andere DisplayPort kabels gebruikt. Allen zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Groeten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
berkelator schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:27:
Het probleem is echter dat vaak (soms wel 10x in 1 minuut) dat beide schermen heel even (1-2 sec.) op zwart springen en weer aan gaan.
Gaat het wel goed als je een van de schermen koppelt dmv. de VGA aansluting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Je laptop heeft maar 1 DP aansluiting. Dus ondanks dat je een docking station met 2 gebruikt, kun je niet zomaar 2 beeldschermen aansluiten.

Van wat ik kan vinden werkt het alleen bij laptops die zelf 2 DP aansluitingen hebben. Of als je de 2 monitoren in clone stand gebruikt (ipv extended display).

Je kan de 2e monitor wel op de VGA aansluiting gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RocketKoen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:59:
Je laptop heeft maar 1 DP aansluiting. Dus ondanks dat je een docking station met 2 gebruikt, kun je niet zomaar 2 beeldschermen aansluiten.

Van wat ik kan vinden werkt het alleen bij laptops die zelf 2 DP aansluitingen hebben. Of als je de 2 monitoren in clone stand gebruikt (ipv extended display).

Je kan de 2e monitor wel op de VGA aansluiting gebruiken.
Dit hoeft niet zo te zijn.

Hangt helemaal af van de laptop in kwestie en welke (i)GPU erin zit.

Praktijkvoorbeeld waar het werkt: mijn bureau hier op het werk.

Laptop: Dell Latitude E7450. Heeft een mini-DP en HDMI aansluiting. Op docking station zit een sloot aan aansluitingen (2x DVI, 2x DP, 1x VGA). Ik heb 2x DP in gebruik waarmee ik twee Dell P2314H 24" 1920x1080 schermen aangesloten heb - en vervolgens gebruik ik het scherm op de laptop ook. In totaal dus drie digitale schermen aangestuurd door een laptop met slechts twee digitale poorten.

Hoe kan dit? Simpel, de Intel HD5500 iGPU in m' Core i5 5300U kan drie (digitale) schermen aansturen.

TS heeft een nieuwere i5 6200U met HD530 die ook drie digitale schermen aan kan sturen. Dat is alvast het probleem niet. Sowieso, als dat het probleem was zou je simpelweg geen beeld krijgen op een van de schermen. Af en toe uitval is een andere issue.

Dat alles gezegd, het lijkt me inderdaad goed om te kijken wat er met VGA gebeurt, niet omdat het niet zou moeten kunnen met DP, wel om te zien of het fout gaat in DP danwel op de PC.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30
Ik heb hier exact het zelfde probleem.

Daarnaast hebben 3 andere collega's hier ook last van. Al een oplossing gevonden toevallig?

850 G3
i7 6600U
Ultra slim dock
2x HP E232 1080p schermen aangesloten op DP
Windows 10/8.1

Daarnaast zie ik ook groene pixels als ik een zwart scherm open. (Terminal oid)
Het lijkt op iets van een timing probleem. Maar tot op heden heb ik nog niet iets gevonden. Verschillende drivers geprobeerd. Die van HP of van Windows update had ook geen verschil.

[ Voor 58% gewijzigd door kevinwalter op 17-03-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Ik had dat ook met een Dell over DP, maar niet op HDMI. Het was bij mij opgelost toen ik in de instellingen van het scherm (gewoon via de interface van het beeldscherm zelf) de DP instelde op DP1.1 in plaats van DP 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Laatst online: 14:30
Dat kan ik met mijn HP's niet instellen helaas. Ik heb nu 1 beeldscherm aangesloten op VGA. Eens kijken of het nu wel goed gaat. (Sindsdien geen problemen meer gehad.)

Maar soms gaat het een paar uur goed.

VGA of DP is met 1080P toch verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

kevinwalter schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:22:

VGA of DP is met 1080P toch verwaarloosbaar.
Mits het een kwalitatief goede VGA kabel is ga je het niet zien idd. Misschien met een Nvidia graka, maar die zijn van origine al wat minder qua schoonheid van beeld via analoog.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Hi,

Probleem is op te lossen door de Firmware van het Ultraslim Dock te updaten naar de laatste versie
http://h20564.www2.hp.com...5723_1&swEnvOid=4054#tab1
  • Fixes an issue which causes a screen of a display connected to the system using the DisplayPort dock to flash unexpectedly.
  • Fixes an issue where a display connected to the system using the Ultraslim Dock DisplayPort is not detected correctly.
  • Fixes an issue which causes pixel corruption on the screen of a display connected to the system using DisplayPort.
en ook voor de zekerheid de VGA driver van de notebook te updaten naar de laatste versie.
Pagina: 1