Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwssubmit, ook voor de .geek?

Pagina: 1
Acties:

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Ik heb net een leuke submit gedaan voor de .geek, maar ik weet eigenlijk niet of dat in de scope van jullie nieuwssubmit valt. Kunnen jullie hierover misschien enige duiding geven op dat formulier (of hier ook)? Misschien zelfs een extra optie of zo, een checkbox om aan te duiden dat het "slechts" om .geek nieuws gaat.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Die kan je inderdaad gewoon submitten. De kans bestaat echter wel dat het niet wordt opgepakt ofschoon het juist artikels zijn die bij het woord ''Tweakers'' passen. Maar het valt altijd te proberen, natuurlijk :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De nieuw submit is eigenlijk voor alles wat zich op de frontpage bevind:
- Video's (bijv. filmtrailers)
- Nieuws
- .Geek
- Downloads

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Erycius schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:19:
Ik heb net een leuke submit gedaan voor de .geek, maar ik weet eigenlijk niet of dat in de scope van jullie nieuwssubmit valt. Kunnen jullie hierover misschien enige duiding geven op dat formulier (of hier ook)? Misschien zelfs een extra optie of zo, een checkbox om aan te duiden dat het "slechts" om .geek nieuws gaat.
Ha, dat is niet zo nodig hoor, zo'n checkbox ;)

Wat je kunt doen is:
  • in de titel van de submit zelf al '.geek' zetten
  • checken of het bericht niet te oud is (originele bron moet recent zijn, maar bij .geeks willen we wel eens wat afwijken van de maximale tijd tussen publicatiebron en een .geek-bericht)
  • in je reactie bij de submit aangeven waarom je denkt dat het een echt goede .geek is
  • en uiteraard even checken of het bericht niet al eerder op tweakers is verschenen, gebeurt ook nog wel eens (.geeks zijn iets minder makkelijk te vinden omdat ze niet in de normale nieuwsfeed staan)
)

En ik zie inderdaad dat je het priemgetallengedrag gesubmit hebt, deze werd al eerder gesubmit vandaag (maar helaas blijven submitters bij .geeks niet staan) Ik durf niet te zeggen of iemand tijd heeft hem op te pakken, maar ik ga er mijn best voor doen ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15

Zerora

Ik Henk 'm!

rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:30:
De nieuw submit is eigenlijk voor alles wat zich op de frontpage bevind:
- Video's (bijv. filmtrailers)
- Nieuws
- .Geek
- Downloads
Wat ik wel mis soms is bijv een plek om een extra link (bijv een videolink) te plaatsen als het bericht wat je wilt submitten ook een video bevat. Nu plaats ik dat steeds bij opmerkingen, maar het zou opzich wel mooi zijn als daar een apart veld voor kwam.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zerora schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Wat ik wel mis soms is bijv een plek om een extra link (bijv een videolink) te plaatsen als het bericht wat je wilt submitten ook een video bevat. Nu plaats ik dat steeds bij opmerkingen, maar het zou opzich wel mooi zijn als daar een apart veld voor kwam.
Maak je daar geen zorgen over, (vrijwel) alle links die in een submit staan, zien we (als we op de submit klikken ;) ). Uiteraard is het wel zo dat als er heel veel submits zijn, de submits met een goede titel eerder hun weg naar ons vinden.

De opbouw is heel simpel en doeltreffend:

code:
1
2
3
4
Onderwerp
Link (de eerste link die gepost wordt)
Tekst (daar staat in waarom je het tof vindt en eventueel extra links, 
daar is iedereen altijd heel blij mee, zeker bij complexe onderwerpen, dus ook video-links komen goed over)

Voor mijn gevoel gaat hier op: hoe simpeler, hoe beter bruikbaar voor redactie (als er allemaal toeters en bellen heeft, wordt het niks)

Nu is er alleen een verschil tussen Nieuws of Meuk, maar afhankelijk van hoe iemand de titel maakt, kan meuk soms nieuws lijken en nieuws soms meuk...

m.i. werkt het best voor het onderwerp: "[geek] Vet gave rubikscuberonddraairobot", "[video] Vet gave rubikscubronddraairobot" of "Rubikscuberonddraairobot uitgevonden", waarbij gewoon nieuws wel duidelijk is ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Pagina: 1