Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Morgen woensdag 16/03 verkoopt Aldi een Extended USB 3.0 SSD schijf van 250 GB.
Zie http://nl.aldi.be/aldi_ex...6_gb_48_5_2047_22791.html

Ik had interesse om deze te kopen met de bedoeling mijn volledige C schijf (windows + programma's) daar op te zetten. Zal mijn pc kunnen starten?

Is dit mogelijk en indien ja hoe kan ik alles op een vlotte manier verplaatsen naar die USB 3.0 SSD schijf?

Groetjes

Peter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:55
Volgens mij kan Windows niet starten vanaf USB.
En al kan Windows dat wel, dan nog wil je het niet.
Het voordeel van de SSD wordt teniet gedaan door USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, als je dat wil doen om je systeem sneller te maken, laat maar zitten dan. Dan kun je beter de SSD uit de behuizing halen en direct in je systeem hangen. Maar dan kun je voor dat geld beter een normale SSD kopen.

Verder krijg je door te [google=install windows 10 on usb hard drive] wel de nodige nuttige resultaten, dus vertel even waar je niet uitkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 15-03-2016 11:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:16
Als je pc het ondersteund om te starten vanaf usb zal dit zeer waarschijnlijk wel werken.
Of het handig of bevorderlijk voor je snelheid is is een 2e vraag.
Voor het geld wat ze vragen voor de usb ssd heb je ook gewoon een interne ssd.
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Waarom wil je windows op een usb ssd zetten? je kan in 9 op de 10 gevallen de ssd toch niet aan een andere pc hangen en verwachten dat deze dan opstart ivm je drivers.

Verder over hoe je dit het snelst kan doen? usb ssd aan je pc hangen, starten vanaf een acronis live cd en je complete schijf klonen naar de usb ssd en vervolgens opstarten vanaf usb.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit is een budget ssd/usb 3.0 disk. Kun je beter niet doen. Alleen de high end modellen zijn sneller als een sata schijf. Qua throughput, wat de accesstime over usb is weet ik niet.
Koop gewoon ene interne 250GB ssd en kloon je bestaande disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Mocht je het ondanks de adviezen toch gaan doen houd ons dan op de hoogte van de bevindingen, ik ben benieuwd.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:18:
Mijn vraag

Morgen woensdag 16/03 verkoopt Aldi een Extended USB 3.0 SSD schijf van 250 GB.
Zie http://nl.aldi.be/aldi_ex...6_gb_48_5_2047_22791.html
Zie het nut niet echt van Windows op een externe harde schijf zetten. Je hebt het zelf over een 'pc'. Dus er lijkt me ook gewoon genoeg ruimte te zijn voor een extra SSD.

De schijf die de aldi aanbied is volgens mij deze. Kom die alleen maar tegen op vage poolse en franse webshops. Er zijn dus ook geen reviews van te vinden.

Je kan beter die 90 euro die de Aldi vraagt voor de SSD gebruiken om een interne SSD te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Om Windows vanaf een externe schijf te laten werken heb je de Enterprise editie nodig waarmee je een Windows ToGo installatie kan maken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Allemaal dank voor de reacties.
De bedoeling was om mijn pc wat sneller te maken (lees sneller opstarten windows + applicaties).
Jullie reacties raden me eerder een interne SSD aan. HIerdoor wel zeker van snelheidsgewin.

Ik zou gaan voor deze pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Op mijn PC heb ik nog een gleuf (vooraan mijn pc) waar ik een 2.5 inch of 3.5 HHD kan plaatsen. Deze connecteert met SATA. Ik veronderstel dat ik gewoon bovenstaande SSD kan kopen en letterlijk in de die gleuf parkeren en ready to roll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:19:
Hoi,

Allemaal dank voor de reacties.
De bedoeling was om mijn pc wat sneller te maken (lees sneller opstarten windows + applicaties).
Jullie reacties raden me eerder een interne SSD aan. HIerdoor wel zeker van snelheidsgewin.

Ik zou gaan voor deze pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Op mijn PC heb ik nog een gleuf (vooraan mijn pc) waar ik een 2.5 inch of 3.5 HHD kan plaatsen. Deze connecteert met SATA. Ik veronderstel dat ik gewoon bovenstaande SSD kan kopen en letterlijk in de die gleuf parkeren en ready to roll?
Zonder dat je aangeeft welke pc je hebt kunnen we dat niet bevestigen.
Een sata ssd heeft een Sata - datakabel en Sata - Stroomkabel nodig, zodra je de ssd voorziet van deze 2 dingen dan kan je inderdaad de ssd gebruiken om je systeem naartoe te klonen. wil je de ssd als 2e schijf in windows gebruiken zal je deze nog moeten partitioneren en formatteren.

Maar waarom niet de ssd normaal in je systeem bouwen? Een normale pc heeft daar altijd plek voor tenzij je echt een mini pc hebt zoals een intel nuc oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pc is deze reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel

Mijn pc is iets ouder (lees zonder SSD° maar ziet er identiek uit van de buitenkant.

Zo zie je vooraan 2 gleuven met SATA verbinding (wel geen stroomkabel naar mijn gedacht)
Eén gleuf reeds gebruikt voor externe HD, de andere dacht ik te gebruken voor die SSD schijf.
Nu intern ga ik waarschijnlijk wel nog wat kunnen uitbreiden maar tja het leuk me gemakkelijk mocht ik die gewoon vooraan kunnen steken. Nu die externe HD kon ik daar gewoon insteken maar als ik nog een stroomkabel nodig heb voor de SSD zal het toch internet moeten gebeuren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:54:
Pc is deze reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel

Mijn pc is iets ouder (lees zonder SSD° maar ziet er identiek uit van de buitenkant.

Zo zie je vooraan 2 gleuven met SATA verbinding (wel geen stroomkabel naar mijn gedacht)
Eén gleuf reeds gebruikt voor externe HD, de andere dacht ik te gebruken voor die SSD schijf.
Nu intern ga ik waarschijnlijk wel nog wat kunnen uitbreiden maar tja het leuk me gemakkelijk mocht ik die gewoon vooraan kunnen steken. Nu die externe HD kon ik daar gewoon insteken maar als ik nog een stroomkabel nodig heb voor de SSD zal het toch internet moeten gebeuren vrees ik.
Kijk dat veranderd de zaak :) in dat geval kan je idd die ssd gewoon voorin proppen. Wel even controleren of er stroom aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik weten of ik stroom heb? Ik zie in de gleuf wel 2 connectoren. Een lange en een korte.
Zou dat moeten volstaan? Op de Sata zie ik dezelfde connectoren maar dan om te connecteren. Zie http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000794945.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:55:
Hoe kan ik weten of ik stroom heb? Ik zie in de gleuf wel 2 connectoren. Een lange en een korte.
Zou dat moeten volstaan? Op de Sata zie ik dezelfde connectoren maar dan om te connecteren. Zie http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000794945.jpeg
Je zult dan de kast moeten opmaken en kijken of de sata en voedingsconnector ook verbonden is met je moederbord en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:55:
ssd erin doen en opstarten naar windows om te kijken of je de ssd ziet staan bij apparaat beheer.
Aangezien het een door de fabriek gebouwde pc is zal het allemaal wel aangesloten zitten :)

Pagina: 1