Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Mijn jaarlijkse verlenging zit er weer aan te komen. De keuze voor provider staat vast en dat is Vodafone "red". Stukje merktrouw, dit zal mijn 10e jaar op een rij worden.

Ik zoek een?
High-end device die fijn belt, vooral geen lag vertoond en waarop voldoende applicaties beschikbaar zijn. Helaas valt Windows 10 hierdoor af.
Momenteel ben ik in het bezit van een Z3, deze zal ik verkopen (wat kan ik hiervoor vragen? 150,-?) en een zakelijk samsung S6 edge. Leuk ding maar de batterij is wel erg snel leeg.

Wat is je budget?
Ik maak voldoende gebruik van mijn telefoon om de kosten te rechtvaardigen. Mijn voorkeur gaat uit naar +-40,- a 45 per maand met een maximale bijbetaling van 300-350,- Ik sluit een contract af van maximaal 1 jaar.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ten eerste om te bellen en sms’en/mailen. Ook gebruik ik mijn telefoon als muziekspeler voor onderweg i.c.m. een Sony bluetooth headset. Remote desktop wordt af en toe ingezet en ook worden er veel (grote) pdf’s op afgelezen

Wat heb je zelf al gevonden?
Na een jaartje Sony Z3 (ik kom daarvoor van een note 3 af) is de keuze voor een groter beeldscherm duidelijk. Minimaal 5.5” full-hd, 3-4GB RAM en bij voorkeur een Snapdragon 810 of sneller (kirin, sd820 etc) Ik twijfel momenteel erg tussen een Nexus 6P en een Huawei Mate 8.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er tweakers die ervaring met zowel een 6p als een mate 8 hebben? Zoja, wat raden jullie aan. Zijn er nog telefoon die ik over het hoofd zie? Is een overstap naar een Iphone 6+ de moeite?

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:43
Heb de 6P nu een maandje of 3, werkelijk een heerlijk toestel. Snel, altijd voorzien van de laatste updates en goede build. Enige nadeel voor mij is dat ik hem af en toe iets te groot vind (icm case) zonder case vind ik het wel meevallen maar dan is hij weer te glad.. een case is dus vrijwel noodzakelijk imo :)

De mate 8 heb ik wat reviews van gezien en scoort prima maar de Kirin chip is op gpu vlak niet enorm sterk en Rom support is ook minder in vergelijking met de Sd810 zover ik weet. Plus je moet wel houden van de skin die huawei gebruikt.

Gezien je nu mag kiezen, kun je ook voor de s7 edge gaan bijv. Voorzien van de allerlaatste specs en valt in je budget lijkt me.

Dan heb je natuurlijk het iOs platform, denk aan de 6s plus. Betrouwbaar platform maar iOs moet je wel liggen. Vriend van me heeft de 6s Plus en hij is even groot als de 6p. Heb zelf alleen voorkeur voor android omdat het toch opener is.

Beste optie is om toch even naar de winkel te gaan en verschillende toestellen in je hand te houden zodat je er een feeling bij krijgt.

Als ik nu zou mogen kiezen.. 6p vs s7 edge. Deze had ik afgelopen weekend even in mn hand, erg mooi toestel

[ Voor 19% gewijzigd door BigF25 op 15-03-2016 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. S7 Edge valt denk ik af omdat ik niet zo wild enthousiast ben over de S6 die ik nu een half jaartje in gebruik heb. Ga ik van de GPU "traagheid" bij de Mate 8 last krijgen? Gamen doe ik vrijwel niet met mijn telefoon.

Iphone 6s Plus is inderdaad een optie, hoewel mijn eco systeem momenteel redelijk in Google is geïnvesteerd (toch een kleine 70 a 80,- aan apps uitgegeven) dat houd mij een klein beetje tegen. Maar de keuze is zeker niet definitief.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:43
Nee denk niet dat je gaat merken, alhoewel je wel altijd rekening mee moet houden met de skin die een andere fabrikant gebruikt (lg, samsung, huawei etc) Het moet je wel echt liggen.
Heb over de jaren heen ook verschillende android phones gehad maar ze kunnen toch net niet tippen aan vanilla android (nexus toestellen)
Denk zelf dat je s7 edge toch echt even moet proberen, de s6 vond ik zelf ook niet zo mooi, deze is toch wel verder geperfectioneerd lag erg fijn in de hand in ieder geval.
Als je voor de 6s Plus opt overweeg dan minimaal de 64gb zou ik zeggen, 16gb kan bijna niet meer in deze tijd.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik ben erg tevreden over mijn Mate 8.
Groot, snel en een accu die de concurrentie overtreft vwb accuduur.

Ik kwam van een S6 Edge.
Daarnaast heeft de Mate 8 een slot waar een geheugenkaart OF 2e simkaart in kan (de 6P moet je direct met voldoende geheugen aanschaffen)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
BigF25 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:18:
Beste optie is om toch even naar de winkel te gaan en verschillende toestellen in je hand te houden zodat je er een feeling bij krijgt.
Dan moeten ze de diverse exemplaren wel hebben. Zelf twijfel ik ook enorm tussen de Mate 8, Nexus 6P, LG G4, LG V10 of mogelijk toch de Edge 7. Maar de Mate 8 en de V10 heb ik bijvoorbeeld nog niet gespot.
Gadgeteer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:28:
Ik ben erg tevreden over mijn Mate 8.
Groot, snel en een accu die de concurrentie overtreft vwb accuduur.
De accuduur is een enorme plus als ik de diverse reviews zo lees. Maar is de lagere resolutie dan geen minpunt? Daarnaast schrikt die skin me enorm af.

• Gadgeteer
  • Nu online
Resolutie is prima. Ik heb een fullhd tv..... zelfde resolutie. De kijkafstand verschilt maar het formaat compenseert dat.
Tuurlijk zul je verschil zien als je ze naast elkaar legt maar...Vergeet niet dat cijfertjes vooral bedoeld zijn om onwetende consumenten te lokken. Sony kwam met een 4k scherm in een telefoon... of dat toestel nou zo'n succes is?

Voordeel is wel de langere accuduur mede door de lagere resolutie.

Ik denk dat samsung en apple enzo, ook door de juiste marketing zo groot geworden zijn. Maar ze worden wel ingehaald ;)

Skin? EMUI bedoel je?
Ik heb er geen problemen mee maar dat verschilt per persoon. Volgens mij zijn de meeste bezitters hier op Tweakers wel erg tevreden.

[ Voor 65% gewijzigd door Gadgeteer op 16-03-2016 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Ik ga zondag de 6P bestellen. De keuze is op de 6P gevallen vanwege het amoled scherm. De resolutie is ook mooi meegenomen. I.c.m. Vodafone red, 1j, 29 p/m met 307 euro bijbetaling.

Van mij mag het topic openblijven aangezien er blijkbaar meer mensen voor hetzelfde dilemma staan :)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:39:
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Ik ga zondag de 6P bestellen. De keuze is op de 6P gevallen vanwege het amoled scherm. De resolutie is ook mooi meegenomen. I.c.m. Vodafone red, 1j, 29 p/m met 307 euro bijbetaling.

Van mij mag het topic openblijven aangezien er blijkbaar meer mensen voor hetzelfde dilemma staan :)
Waar heb je de 6P voor dat bedrag kunnen bestellen? Studentmobiel en Coolblue zijn 100 euro duurder bij dat abonnement

Verwijderd

Topicstarter
Purehz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Waar heb je de 6P voor dat bedrag kunnen bestellen? Studentmobiel en Coolblue zijn 100 euro duurder bij dat abonnement
Dat was de prijs vorige week. Helaas kon ik gisteren pas verlengen en toen merkte ik inderdaad dat er een prijsverhoging was doorgevoerd. Ik heb (beetje uit irritatie) daarom de Mate 8 gekozen voor dit geld (ondanks het feit dat de mate 8 649,- kost bij CB en de 6P 609,-). Als het goed is wordt hij morgen geleverd.

• Gadgeteer
  • Nu online
Ik kocht mijn Mate 8 op 26-2 bij CB
1 jarig t-mobile abo van 16,50 per maand en 396 euro bijbetalen. Totaal bedrag van toestel met abo is dan even duur als het losse toestel zonder abo ongeveer. (+29 euro aansluitkosten maar krijg vaak kortingen door in T-mobile groep te zitten)

Het T-mobile simkaartje heb ik momenteel als 2e sim in het toestel. Voor 16.50 euro/maand zit daar geen belbundel op, alleen 500mb internet en onbeperkt SMS (maandelijks zijn die bundels aan te passen, zal in mijn vakantie voor 3euro een maand lang 120 belminuten hebben, ivm het bellen uit de bundel binnen de EU)

Mocht ik alsnog een tablet gaan halen, dan wordt dat wss een met 3g/4g, dan gaat het sim kaartje daarin.

Geen idee of je nog steeds zoveel korting op je toestel krijgt bij een 1 jarig Tmobile abo.

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 22-03-2016 17:05 ]

Pagina: 1