Toon posts:

Muis reageert niet/hapert na ontwaken uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds enkele dagen heb ik een probleem. Wanneer mijn pc ontwaakt uit de slaapstand komt het soms (niet altijd) voor dat mijn muis ofwel helemaal niet reageert ofwel hapert. Indien de muis hapert schokt deze en kan ik nergens op klikken, geen enkele knop werkt dan nog. Het enige wat het probleem verhelpt is een hard reset van de pc. Wel kan ik mijn toetsenbord nog gebruiken. Indien ik via de windows-toets herstart of afsluit doet dit het ook niet. Het scherm blijft dan op "afsluiten" of "opnieuw opstarten"

Ik heb windows 10
Asus X99-A
16 GB RAM
980 GTX
Razer deathadder Chroma
Razer Deathstalker

Iemand tips!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik denk dat nog niemand gereageerd hebt omdat er weinig zelf initiatief is getoond. Heb je zelf al gekeken/ge-googled wat het kan zijn?

Ik denk dat je HDD b.v. bezig is waardoor het OS wat langzaam reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:48:
Hallo,

sinds enkele dagen heb ik een probleem. Wanneer mijn pc ontwaakt uit de slaapstand komt het soms (niet altijd) voor dat mijn muis ofwel helemaal niet reageert ofwel hapert. Indien de muis hapert schokt deze en kan ik nergens op klikken, geen enkele knop werkt dan nog. Het enige wat het probleem verhelpt is een hard reset van de pc. Wel kan ik mijn toetsenbord nog gebruiken. Indien ik via de windows-toets herstart of afsluit doet dit het ook niet. Het scherm blijft dan op "afsluiten" of "opnieuw opstarten"

Ik heb windows 10
Asus X99-A
16 GB RAM
980 GTX
Razer deathadder Chroma
Razer Deathstalker

Iemand tips!

Grtz
wat denk ik ook kan helpen is de usb van de muis eruit en er weer in doen?
ik heb zelf ook een Razer (lachesis) en daarmee heb ik het ook weleens als de pc is vastgelopen na een onfortuinlijke overklok.

Heb het zelf gehad met zowel windows 10 als 7 en usb 3 of 2 maakt niets uit.

Nukezone FTW