Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel in een verhuizing, en ja, daar horen nieuwe spullen bij.
Ik heb kortgeleden een Panasonic 55CX700 gekocht, welke nog in de doos zit totdat ik ben verhuisd.

Nu zoek ik een upgrade set om mijn huidige Denon ADV-700 en Sony dav-c900 i.c.m. Pioneer S-W110S-K subwoofer te vervangen.

Zelf dacht ik eraan om een Denon X1200W versterker te kopen, aangezien deze voldoet aan al mijn eisen voor een mooie prijs (DTS:X, Atmos, HDCP 2.2 etc). Eventuele alternatieven zijn natuurlijk welkom.
(hdmi apparaten die ik wil gaan gebruiken zijn: Minix x8-h plus, ps4, en horizon box)

Alleen heb ik erg veel moeite om hier een passende 5.1 speakerset bij te vinden. Omdat ik ga samenwonen, met de bijbehorende concessies, zoek ik een 5.1 set met satelliet speakers en subwoofer. (eventuele zuilen zijn wellicht onderhandelbaar ;))

Deze set wil ik voor 50% voor films/series, voor 40% voor muziek en 10% voor gamen gaan gebruiken.

Mijn budget is ongeveer 500 euro voor alleen de speakerset, en rond de 400 voor de versterker.

Wat ik heb gevonden zijn de:

- Harman Kardon HKTS 5, 9, en 16.
- JBL Cinema 510 of 610.
- Energy Take Classic 5.1.
- Definitive Technology ProCinema.
- Magnat Interior 5.1X.

Maar ik heb aardig wat moeite om hier een keuze uit te maken.

Ik hoef niet heel hard te knallen met de speakers/subwoofer, omdat ik een rijtjeshuis heb gekocht.
Wat ik wel wil is een kristalhelder geluid waarvan ik kan genieten tijdens het gamen/muziek luisteren en films kijken.

Nou vroeg ik mij af of iemand nog andere alternatieven heeft, of een set sterk zou willen aan- of afraden.
Suggesties voor een versterker zijn natuurlijk ook welkom, ook al heb ik het gevoel dat de X1200W opzich wel een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Kijk ook eens op de site van teufel, mooie sets voor weinig geld.
De system 4 is in de aanbieding deze dagen.
wel blijft er weinig budget over voor de versterker, of je moet die 2e hands kunnen kopen.
X1200 is wel een mooie versterker idd, vooral dynamisch volume is handig om stemmen bij films en tv beter te horen.

[ Voor 52% gewijzigd door Goofy1978 op 15-03-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn inderdaad erg mooie boxen. Helaas zijn er (bijna) geen tweedehands versterkers verkrijgbaar met features als Atmos, dts:x en hdcp 2.2. Waardoor ik ver boven mijn budget zou stijgen. Opzich is de Consono 35 Mk3 5.1 ook een erg mooie set. Wat mijn keuze er niet gemakkelijker op maakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Wellicht kun je beter eerst goed investeren in 2 fatsoenlijke front speakers en later uitbreiden naar 5.1.

De consono 35 is een leuke set, echter zal de subwoofer ook redelijk mee gaan doen in het sub laag. Dit omdat de kleine speakers niet erg laag gaan. Deze zal eigenlijk verhoudingstechnisch onder doen van de receiver (prijs-kwaliteit).

Om binnen je budget dan een tweetal fatsoenlijke speakers aan te raden kun je kijken naar de ultima 40 mk2 van Teufel. Deze set kun je later eventueel uitbreiden naar 5.1

Mochten de vloerstaanders te groot staan, kijk dan is naar een setje fatsoenlijke boekenplank speakers. Dali Zensor 1 en 3 en de boston A25 zijn goede voorbeelde en de dali kun je nog prima upgraden naar 5.1. Vooral bij muziek ga je echt wel verschillen merken met een standaard 5.1 setje van elk willekeurig merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
eens met NL_Scratch het is bijna zonde van de versterker om er een te goedkoop 5.1 setje aan te hangen.
boxen gaan vrij lang mee normaal, versterkers verouderen veel sneller.
maar heb je atmos dtsx en hdcp2.2 wel nodig binnen 2 jaar? kan me het haast niet voorstellen.
atmos heb je niks aan met 5.1 boxen en hdcp2.2 is alleen nodig bij de nieuwe 4k blu ray standaard waar je ook nog een dikke 4k tv voor moet hebben.
dan zou je gewoon een simpeler versterker kunnen kopen met wat betere speakers.
ik vind 400 versterker en 500 speakers erg scheef gaan, dan is 150 versterker en 750 speakers wat meer in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekozen voor de Denon X1200W omdat ik net een nieuwe 4k tv heb gekocht, dus dan zou het zonde zijn om niet die 4k content door te kunnen geven. Daarnaast wil ik future proof zijn met een versterker die ik nu koop.

Ik heb nu wel bookshelf speakers van een Philips MCM 760 setje. Die zouden vast niet zulke goede kwaliteit zijn als de Boston of Zensor, maar ik hoor het verschil wel zeker tegenover de satelliet speakers. Deze bookshelfs zijn opzich een goede maat voor naast de tv, maar als ik kijk naar de Center speakers van bijvoorbeeld Zensor, zijn deze veel te opvallend/groot. Ik wil de tv op een tv kast zetten, waardoor er geen plaats is voor een grote center speaker. Ook vraag ik me dan of bookshelfs te combineren zijn met satelliet center/rear speakers zonder dat de bookshelfs overheersen.

Mijn zwager heeft bijvoorbeeld alles van Klipsch staan. Wat natuurlijk geweldig geluid geeft maar waar je wel meteen naar alle speakers kijkt als je de huiskamer in loopt, wat ik probeer te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Wellicht is het dan handig om te weten wat de maximale afmeting mag zijn LXBXH van de center speaker.

Dali heeft een micro center:

http://hificorner.nl/spea...ali-fazon-mikro-vokal-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment weet ik niet hoe groot deze mag zijn omdat ik de kast en tv nog niet heb staan. Ik heb besloten toch voor front bookshelfs te gaan. Ik zag een mooie aanbieding voor de Polk audio TSX110B voor 49,- per stuk. Zijn dit een beetje kwalitieve speakers?

Daarnaast dacht ik deze te combineren met een Piega Center Micro T, welke ik zag in de outlet voor 271 euro. En als sub een Klipsch r-10SW welke ik kan kan overnemen voor 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Probeer wel de fronts en center van dezelfde serie te krijgen, anders kun je klankverschil horen.
Bij thx setjes zijn de fronts en center zelfs hetzelfde.
Pagina: 1