Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Afgelopen zomer heb ik mijn HBO bachelor gehaald en ben nu op zoek naar een deeltijd Master opleiding.
In NL is er geen deeltijd master te vinden die aansluit bij mijn wensen.

Nu zat ik dus rond te kijken in de UK omdat een master toch meestal in het Engels en na wat zoeken kwam ik een aantal leuke masters tegen die ook als distance learning aangeboden worden. Dan kan je dus thuis in deeltijd je master halen. Voor mij zou dit eigenlijk erg goed uitkomen, ook omdat ze in mijn interessegebied een stuk voorlopen in de UK.
De opleiding die ik specifiek zou willen doen is.
http://www.salford.ac.uk/...bim-and-integrated-design

Nu schat ik de kans klein maar ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met een master in distance learning er ook naar hebben gekeken en toch iets anders zijn gaan doen.

Eventuele ervaringen over een eenjarige voltijdse master in de UK zijn ook erg welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 15-03-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Duwtje naar WI

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb zelf geen ervaring maar mijn vriendin is net terug van een master in Edinburgh. Was een duur geintje waar ze +/- 10K van haar eigen geld in gestoken heeft maar wel de moeite waard vond. Distance learning hebben wij geen directe ervaring mee maar het zal je in ieder geval een leuk stuk besparen als je niet op kamers moet daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Als ik een jaar voltijds ga dan zal ik in NL de huur van mijn woning opzeggen, de kosten zullen dus ongeveer gelijk zijn. Grote nadeel is dat de inkomsten dan een stuk minder zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 19:09
Leuk, ik heb toevallig zelf een tijdje gestudeerd en gewerkt aan de University of Salford dus ik kan wel wat ervaringen delen. Waar je vooral rekening mee moet houden is het collegegeld. Dit is behoorlijk hoog en hoewel dat de laatste jaren wel gemaximaliseerd is door de Britse overheid vragen veel universiteiten waaronder ook Salford het maximale bedrag, zo'n 9500 Britse ponden per jaar. Met een huidige wisselkoers van 1,27 euro is dat toch al snel €12.000 euro. Ik weet niet precies of ze voor distance learning aparte tarieven hebben maar dat zal je nog even na moeten kijken.

Mocht je nog specifieke vragen hebben dan mag je me altijd DM'en of hier in het topic zetten natuurlijk.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

In tegenstelling tot bij ons maakt het in het VK enorm uit naar welke universiteit je gaat. Een Bachelor van een goede universiteit is op de arbeidsmarkt daar meer waard dan een master van een andere universiteit. Ik zou me dus goed verdiepen in de University of Salford.

Ik weet ook niet wat de aansluiting is tussen NL HBO bachelor en toelating tot UK master. In Nederland zou je eerst een pre-master moeten volgen.

Collegegeld en cost of living zijn , zoals gezegd, op veel plekken in het VK hoog.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De distance learning variant kost 1275 pond per 30 credits. Dit komt op een totaal van 7650 pond (9715 euro) voor de complete master. Het is natuurlijk wel een boel geld maar dit was wel de goedkoopste die ik kon vinden.

Voordeel van een UK master is dat je geen pre-master hoeft te doen en de master zelf maar een jaar duurt in voltijd.

De universiteit staan op plek 651 van de wereld.
http://www.topuniversitie...es/university-salford#wur
In mijn vakgebied op plek 39
http://www.topuniversitie...niversity-salford#subject

Delft en Eindhoven staan een stuk hoger maar die bieden geen deeltijd master aan.

[ Voor 59% gewijzigd door Ernemmer op 15-03-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Is dit iets wat je voor je huidige werkgever wil doen (gok het niet gezien geld je wat uitmaakt), dat daar een loonsverhoging voor je aan verbonden is bijvoorbeeld, of voor een toekomstige? Want los van zulke lijstjes, weet ik niet of de gemiddelde werkgever je echt als een MSc ziet als je een deeltijd opleiding in de helft van de tijd van een Nederlandse (neem iig aan dat Nederlandse versie een tweejarige is) kan doen zonder premaster remote aan een random buitenlandse universiteit heel serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Op het moment werk ik als zelfstandige en zou graag mijn kennis willen uitbreiden.
Daarnaast zou ik graag over een jaar of 10-15 les willen geven aan een HBO en daar is een Master voor nodig.
Verder vind ik het gewoon leuk om meer kennis te vergaren in mijn vakgebied.

De deeltijd variant kost 2,5 jaar in de UK.
En al die opleidingen zijn toch ook geaccrediteerd? De ene universiteit zal beter zijn dan de andere maar de ene MSc is toch wel ongeveer gelijk aan de andere MSc?

[ Voor 37% gewijzigd door Ernemmer op 15-03-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Ernemmer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:36:
En al die opleidingen zijn toch ook geaccrediteerd? De ene universiteit zal beter zijn dan de andere maar de ene MSc is toch wel ongeveer gelijk aan de andere MSc?
In veel andere landen gaat die vlieger echt niet op. Amerika en VK zijn daarvan de meest bekende voorbeelden. Of ze uberhaupt moeten accrediteren daar weet ik niet, maar de kwaliteit is echt heel verschillend en de waarde van het diploma daarmee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ernemmer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:56:
De distance learning variant kost 1275 pond per 30 credits. Dit komt op een totaal van 7650 pond (9715 euro) voor de complete master. Het is natuurlijk wel een boel geld maar dit was wel de goedkoopste die ik kon vinden.

Voordeel van een UK master is dat je geen pre-master hoeft te doen en de master zelf maar een jaar duurt in voltijd.

De universiteit staan op plek 651 van de wereld.
http://www.topuniversitie...es/university-salford#wur
In mijn vakgebied op plek 39
http://www.topuniversitie...niversity-salford#subject

Delft en Eindhoven staan een stuk hoger maar die bieden geen deeltijd master aan.
In de UK is Salford wel een beetje het afvoer putje:
The Times newspaper ranked Salford 105th out of 123 UK institutions in 2015, from 84th of 114 in 2010.[27][28] In the Guardian's University Guide 2015, Salford ranked 94th out of 116 in the overall league table, down from 85th in the previous year.[29]
Aangezien alle UK universiteiten de max vragen tegenwoordig is er geen andere UK universiteit die een vergelijkbaar traject aanbied? Let ook op dat alles een universiteit is in de UK, ook HBO instellingen.
Ernemmer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:36:
De ene universiteit zal beter zijn dan de andere maar de ene MSc is toch wel ongeveer gelijk aan de andere MSc?
Nee! Zeker in de UK gaat alles om die ranking want er zit ook wel degelijk verschil tussen de invulling. Wil jij daarna bijv richting de city gaan dan zal een papiertje vanuit Nederland waarschijnlijk meer status geven dan een Salford papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
En ik dacht de perfecte oplossing gevonden te hebben :'(
Toch nog maar weer verder kijken naar een deeltijd master.

Terug naar de originele vraag; misschien iemand ervaring met het distance learning van een master?

[ Voor 107% gewijzigd door Ernemmer op 15-03-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

In Nederland zou ik verwijzen naar de Open Universiteit. Een "echte" universiteit (geen HBO University) en zeer ervaren met afstandsonderwijs. Grote vraag is of je zelf de motivatie/ discipline kan opbrengen. Misschien eens proefdraaien met een paar online colleges via Coursera oid?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

bombadil schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:52:
In Nederland zou ik verwijzen naar de Open Universiteit. Een "echte" universiteit (geen HBO University) en zeer ervaren met afstandsonderwijs. Grote vraag is of je zelf de motivatie/ discipline kan opbrengen. Misschien eens proefdraaien met een paar online colleges via Coursera oid?
Dit laatste kan ik sowieso zeer aanraden om in het ritme te komen. Studeren in deeltijd is geen sinecure, maar studeren op afstand is zo mogelijk nog ingewikkelder. Test het vooral eerst uit voordat je voor the real thing gaat, en accepteer dat je het niet meteen in het eerste jaar haalt. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Een proefcursus doen via coursera is misschien wel een goed idee, ik kan alleen nog niks vinden wat mij echt aanspreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 18-03-2016 07:01 ]

Pagina: 1