Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortemz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 20:46
Mijn vraag
Ik ben mij aan het oriënteren voor eventueel een cpu loop met als voornaamste redenen cooling voor cpu en looks x)
Nu zijn bestaat mijn vraag uit twee delen.
Heeft iemand links van (forum) posts die interessant zijn om door te lezen om meer te weten te komen over (custom) watercooling aangezien meeste posts verouderd zijn.

Ten tweede zou ik graag wat suggesties hebben over welke hardware goed zou zijn voor een cpu loop(mij hardware staat hieronder) want ik iig zou willen zijn acryllic tubes, universele cpu cooler, mogelijkheid op uitbreiding naar later bijv een loop naar gpu

Relevante software en hardware die ik gebruik
Case: Phanteks enthoo luxe
Cpu: i5 4440
Mb: Gigabyte GA-Z87-HD3

Alvast bedankt,

Mvg Beau

Beste antwoord (via Mortemz op 30-03-2016 14:21)

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Je kan kijken naar de L240/L360 2.0 Kits van EK. Zo ben ik ook begonnen met custom waterkoeling. Enige is dat meeste starter kits van verschillende fabrikanten gebruik maken van ZMT/soft tubing. Omdat dat nu eenmaal goedkoper en meer flexibiliteit bied als je het als kit aanbied.
Dus in jou geval, mits je persé hardline wilt, zul je zelf een samenstelling moeten maken. In dat geval zul je meer kwijt zijn. Wil je bijvoorbeeld geen acrylic benden, maar voor je bochten fittingen gebruiken schiet je nog hoger in prijs. (Heb persoonlijk ook geen bends, in mijn build zit voor ruim 700 euro aan alleen fittingen. Uiteindelijk kan je het zo duur als je wilt maken)
Daarentegen, is het een hobby. En dat mag geld kosten in mijn ogen!

Persoonlijk zie ik alleen het nut van een niet overclockbare CPU waterkoelen, buiten de looks natuurlijk ;)

Er is een YouTube kanaal, Jayztwocents die veel video's over waterkoelen heeft gemaakt/maakt met zeer veel nuttige informatie voor mensen die net beginnen met waterkoelen. Neem eens een kijkje zou ik zeggen :)

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

hwbot; wiLLius

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Je kan kijken naar de L240/L360 2.0 Kits van EK. Zo ben ik ook begonnen met custom waterkoeling. Enige is dat meeste starter kits van verschillende fabrikanten gebruik maken van ZMT/soft tubing. Omdat dat nu eenmaal goedkoper en meer flexibiliteit bied als je het als kit aanbied.
Dus in jou geval, mits je persé hardline wilt, zul je zelf een samenstelling moeten maken. In dat geval zul je meer kwijt zijn. Wil je bijvoorbeeld geen acrylic benden, maar voor je bochten fittingen gebruiken schiet je nog hoger in prijs. (Heb persoonlijk ook geen bends, in mijn build zit voor ruim 700 euro aan alleen fittingen. Uiteindelijk kan je het zo duur als je wilt maken)
Daarentegen, is het een hobby. En dat mag geld kosten in mijn ogen!

Persoonlijk zie ik alleen het nut van een niet overclockbare CPU waterkoelen, buiten de looks natuurlijk ;)

Er is een YouTube kanaal, Jayztwocents die veel video's over waterkoelen heeft gemaakt/maakt met zeer veel nuttige informatie voor mensen die net beginnen met waterkoelen. Neem eens een kijkje zou ik zeggen :)

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Singularity computers. Het beste kanaal voor waterkoeling :)

En waterkoeling posts verouderen niet. De technieken blijven altijd hetzelfde, alleen de onderdelen zijn anders.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortemz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 20:46
Oké bedankt allemaal, dan ga ik me er wat meer in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Kijk eens op highflow.nl dat is de shop voor waterkoeling. ze hebben er een goed forum voor al je vragen qua koeling en producten.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.