Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Flyingdocter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09-2023
Mijn vraag
Omdat ik Livolo materiaal wil gaan gebruiken moet ik mijn homeautomation wijzigen naar Rfxcom daar Livolo NIET ondersteund wordt door HomeWizard. Een rfxcomE is onderweg. Hoe kan ik deze aansluiten/ installeren op mijn IMac of timecapsule??

Relevante software en hardware die ik gebruik
IMac met timecapsule software Capitan
Tevens ipad en iPhone 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 15:46

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Het beste kun je er nog een raspberry bij nemen. Daar de rfxcom op aansluiten en domoticz op die raspberry installeren.

Een iMac kost (te) veel stroom, en een timecapsule gaat niet werken.

• Flyingdocter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09-2023
sweebee schreef op dinsdag 15 maart 2016 las dat er @ 15:24:
Het beste kun je er nog een raspberry bij nemen. Daar de rfxcom op aansluiten en domoticz op die raspberry installeren.

Een iMac kost (te) veel stroom, en een timecapsule gaat niet werken.
Dank voor je advies . Welk type raspberry is geschikt hiervoor ? Las dat er meerdere uitvoeringen van zijn . Zelf heb ik (nog) geen kennis van raspberry 's . Een wens is om tzt een tablet in te richten met een platte grond van het pand; kan dat dan ook met een raspberry ? Alvast dank voor jullie reacties !

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Flyingdocter schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:07:
[...]

Dank voor je advies . Welk type raspberry is geschikt hiervoor ? Las dat er meerdere uitvoeringen van zijn . Zelf heb ik (nog) geen kennis van raspberry 's . Een wens is om tzt een tablet in te richten met een platte grond van het pand; kan dat dan ook met een raspberry ? Alvast dank voor jullie reacties !
Ik zou voor een Raspberry Pi 3 gaan. Heb je gelijk wifi en bluetooth, mocht je dat nodig hebben. En hij is iets sneller dan de Pi 2.

• quinternet
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-12-2022
Let op: De Raspberry Pi in combinatie met de RFXComE verbruikt 3x(!) zoveel electriciteit als de Homewizard.
Pagina: 1