Doorverkopen "mooi" 06 nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 14.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:55
Ik heb nog een abonnement met bijbehorende simkaart en 06 nummer lopen dat ik niet gebruik, en binnenkort kan ik deze beeindigen.
Echter is dat best wel een "mooi" 06 nummer, en ik zie op b.v. marktplaats dat daar een levendige handel in (b)lijkt te zijn.
Het is in mijn geval echter geen prepaid maar een abonnement, en ik vraag me af hoe verkoopbaar zoiets is i.v.m. nummerportering.
Het nummer zit nu nog aan een Hollands Nieuwe abonnement maar ik kan het opzeggen waardoor het nummer porteerbaar wordt. Maar hoe kun je dan regelen dat een ander dit nummer tegen een vergoeding overneemt?

Ik heb weinig zin om er al te veel werk in te gaan steken, en daarnaast vraag ik me af in hoeverre die vraagprijzen op b.v. marktplaats wel realistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ASW1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:34:
Ik heb weinig zin om er al te veel werk in te gaan steken, en daarnaast vraag ik me af in hoeverre die vraagprijzen op b.v. marktplaats wel realistisch zijn.
Normale nummerportering werkt met een combinatie van gegevens:
- Telefoonnummer (algemeen bekend)
- Oude provider
- Simkaartnummer

Wil dus iemand je nummer overnemen, dan geef je hem die bovenstaande gegevens na betaling en kan hij voorruit.

In hoeverre 'mooie' 06 nummers iets waard zijn, weet ik niet. Persoonlijk is een 'mooi' 06-nummer niks waard. Vind het alleen belangrijk dat mijn nummer gelijk blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Eerst een prepaid kaart kopen en dan een aanvraag met nummerbehoud aanvragen bij de provider van de prepaid kaart. Afhankelijk van het opzegtermijn van het abonnement wordt dit nummer omgezet naar de prepaid kaart en kan je deze verkopen voor een bedrag die je wilt.

Een contractovername is ook mogelijk maar dan moeten jij en de koper alle documenten tekenen en aangeven welk abonnement de koper wilt hebben. Dit is veel rompslomp en kan tricky zijn omdat de koper kan afzien van de omzetting, wellicht niet door een kredietcontrole komt of simpelweg omdat deze wel het nummer wilt hebben maar geen nieuwe abonnement

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:37:
[...]

In hoeverre 'mooie' 06 nummers iets waard zijn, weet ik niet. Persoonlijk is een 'mooi' 06-nummer niks waard. Vind het alleen belangrijk dat mijn nummer gelijk blijft.
Ik vermoed dat dat tegenwoordig voor bijna iedereen opgaat. Misschien dat dat 15 jaar geleden anders was, toen velen hun eerste 06 kregen en het invoeren van nummers vaak handwerk was.

Ik ken wel mensen die van de ene naar de andere prepaid hoppen en steeds een ander nummer hebben, maar die zullen sowieso weinig om het nummer geven.
Misschien bedrijfjes ofzo die er nog iets aan gelegen is een eenvoudig nummer te hebben vandaag de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Breezers schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:39:
Eerst een prepaid kaart kopen en dan een aanvraag met nummerbehoud aanvragen bij de provider van de prepaid kaart.
Dat is wel een handige optie ja.
Zit alleen wel wat werk aan, vraag me af of dat de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ASW1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:45:
[...]
Zit alleen wel wat werk aan, vraag me af of dat de moeite is.
Als je dit al teveel moeite vind, vraag ik me of het voor jou überhaupt de moeite waard is om het te verkopen. Het kost welgeteld een paar minuten om een prepaid kaart en nummerbehoud aan te vragen.

Twee keer achter elkaar reageren wordt op tweakers niet op prijs gesteld. Zou je in het vervolg de 'wijzig' knop willen gebruiken?

Wil jij de volgende keer gewoon een TR aanmaken i.p.v. zelf "commentaar" te leveren op anderen, dit is namelijk nogal off-topic......

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 16-03-2016 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Je kan, geloof ik, de provider vragen of ze het willen omzetten naar een prepaid nummer. Vanaf een prepaidnummer kun je er waarschijnlijk ook wel weer een abonnement van maken, en op dat moment kun je de gegevens laten wijzigen.

Disclaimer: ik weet niet zeker of het zo werkt, maar het zou wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesserkey
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-04 08:56
Het nummer laten omzetten in prepaid is meestal geen probleem. Het nummer kan je doorverkopen via http://makkelijk06nummer.nl/ daar zijn de prijzen redelijk realistisch denk ik. Waarschijnlijk is makkelijk06nummer een makkelijkere manier om je nummer te verkopen dan via marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dutch4coke schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:23:
Het nummer kan je doorverkopen via http://makkelijk06nummer.nl/ daar zijn de prijzen redelijk realistisch denk ik.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie alleen de mogelijkheid tot kopen en niet tot verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:37:
[...]
Persoonlijk is een 'mooi' 06-nummer niks waard.
Er zijn veel mensen die er anders over denken!

In mijn jeugd heb ik een keer op de Vodafone pagina duidenzen keren op F5 gedrukt. Telkens kreeg je 5 nummers om uit te kiezen. Iedere keer als er een mooi nummer voorbij kwam, toen liet ik dat venster open staan en ging ik in een nieuw venster verder. De mooiste nummers bestelde ik gewoon (allemaal prepaid en dus verkoopbaar).

Zo heb ik wellicht enkele tientallen nummers verkocht. Hoofdprijs: 1000 euro voor een telefoonnummer. De ontvanger kreeg ze ongeregistreerd en newinbox. Eén nummer heb ik overigens zelf gehouden en één nummer heb ik aan een vriend geschonken. Beide nummers zijn nog steeds bij ons actief.

Advies: Als je er veel moeite in moet steken, doe het dan niet. In mijn geval was het echt weinig werk voor veel geld. Doe het dan wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 15-03-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Trommelrem schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Er zijn veel mensen die er anders over denken!

In mijn jeugd heb ik een keer op de Vodafone pagina duidenzen keren op F5 gedrukt. Telkens kreeg je 5 nummers om uit te kiezen. Iedere keer als er een mooi nummer voorbij kwam, toen liet ik dat venster open staan en ging ik in een nieuw venster verder. De mooiste nummers bestelde ik gewoon (allemaal prepaid en dus verkoopbaar).
In jou jeugd? Hoeveel jaar geleden was dit? Ik vraag me af of de markt nog steeds zo groot is.
ASW1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie alleen de mogelijkheid tot kopen en niet tot verkopen.
En wat vroeg de klantenservice toen je ze een e-mail stuurde dat je een 'mooi' nummer in de aanbieding hebt voor ze?

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 15-03-2016 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Doe nou eens niet weer op de man spelen.......

[ Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 16-03-2016 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:36:
[...]

In jou jeugd? Hoeveel jaar geleden was dit? Ik vraag me af of de markt nog steeds zo groot is.
Nee. De markt is niet meer zo groot. 06-nummers zijn sowieso verleden tijd en iedereen wil weer een virtuele telefooncentrale met 020-nummer, zodat ze vanaf hun mobiele telefoon uitgaand kunnen bellen met hun 020. Ik heb er toen wel een aardig zakcentje aan over gehouden waarmee ik kon studeren zonder hulp van IB-groep. Vandaar het advies om het alleen te doen als je er geen moeite in hoeft te steken.

[ Voor 17% gewijzigd door Trommelrem op 15-03-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Trommelrem schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Nee. De markt is niet meer zo groot. 06-nummers zijn sowieso verleden tijd en iedereen wil weer een virtuele telefooncentrale met 020-nummer, zodat ze vanaf hun mobiele telefoon uitgaand kunnen bellen met hun 020.
haha. Point taken. Zat er meer aan te denken dat mensen tegenwoordig toch geen mobiele nummers gaan onthouden. Mochten ze het telefoonnummer van iemand willen hebben, zoeken ze dit toch eenvoudig op op internet. Lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-03 16:46
Ik denk dat de markt voor herkenbare nummers wel weer zal aantrekken: steeds meer websites bieden ook whatsapp-communicatie met de redactie (voor tips of wat dan ook). Een eenvoudig nummer helpt dan bij dat eerste contact via de site. Ik heb wel interesse in een makkelijke nummer voor mijn hobbysite, maar heb daar geen budget voor dus ik heb ook geen idee wat dat uberhaupt waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Waarom geen 020-nummer voor Whatsapp communicatie? Dat is veel professioneler dan een 06-nummer. De tijd van een 06 is voorbij.

Zelfs de timmerman om de hoek heeft geen 06 meer, maar gewoon een 020-nummer op z'n mobiel gekoppeld aan een virtuele telefooncentrale.

-edit-
Een 020-nummerblok is overigens veel makkelijker te krijgen, waarna je makkelijker mooie nummers kunt uitzoeken.

[ Voor 53% gewijzigd door Trommelrem op 15-03-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 18:05
https://www.lebara.nl/aanvraagnummerbehoud

Vraag nummerbehoud aan naar Lebara of een andere prepaid provider. Die zeggen dan je abbo op met 1 maand opzegtermijn en vervolgens heb jij je nummer prepaid dus makkelijk verkoopbaar.

Bij een kennis van mij worden de mooie nummers bij nieuwe prepaid pakketten ook gefilterd en verkocht voor "leuke" bedragen. Veel nieuwe starters met een eigen bedrijf zoeken dit soort nummers en ook bestaande bedrijven zoeken mooie nummers voor visite kaartjes. Er is altijd markt in en dat zal ook altijd zo blijven. De tijd dat ik nog bij T-mobile werkte hadden we verschillende niveaus van telefoonnummers, van Brons tot Platinum als ik mij niet vergis. De duurste nummers kosten over de 1000 euro maar waren wel beschikbaar voor bedrijven en particulieren. Ooit een keer 1 uit coulance aan een klant gegeven, die kreeg een nummer soortgelijk aan 06-10010000.

Afhankelijk van hoe mooi je nummer is zal je vaak makkelijk 50 euro eraan verdienen en wellicht als je een gek vind die er meer voor over heeft kan je zoals eerder genoemd 1000+ euro erop verdienen.

Mijn advies: Ga over naar prepaid (simkaartjes voor eerder genoemde provider zijn overal verkrijgbaar) om het makkelijker te maken en is het toch teveel moeite of levert het te weinig op kan het kaartje altijd bij het vuil.

[ Voor 6% gewijzigd door MrXzombie op 15-03-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Dutch4coke schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:23:
Het nummer laten omzetten in prepaid is meestal geen probleem. Het nummer kan je doorverkopen via http://makkelijk06nummer.nl/ daar zijn de prijzen redelijk realistisch denk ik. Waarschijnlijk is makkelijk06nummer een makkelijkere manier om je nummer te verkopen dan via marktplaats?
Echter geven zij aan:
Wij leveren alleen ongebruikte 06 nummers. Soms porteren wij een 06 nummer naar een nieuwe simkaart vanwege verlopen beltegoed of ontbreken van een micro sim optie. Dit is niet omdat de 06 nummers al gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:36
ASW1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:34:
Ik heb nog een abonnement met bijbehorende simkaart en 06 nummer lopen dat ik niet gebruik, en binnenkort kan ik deze beeindigen.
Echter is dat best wel een "mooi" 06 nummer, en ik zie op b.v. marktplaats dat daar een levendige handel in (b)lijkt te zijn.
Het is in mijn geval echter geen prepaid maar een abonnement, en ik vraag me af hoe verkoopbaar zoiets is i.v.m. nummerportering.
Het nummer zit nu nog aan een Hollands Nieuwe abonnement maar ik kan het opzeggen waardoor het nummer porteerbaar wordt. Maar hoe kun je dan regelen dat een ander dit nummer tegen een vergoeding overneemt?

Hmmm. Feitelijk gebruik je een mooi nummer van Hollands Nieuwe, of een provider waar je eerder een abonnement hebt gehad. Het telefoonnummer blijft in bezit van de originele provider.

Wie het proberen wilt, die mag natuurlijk. Maar het overdragen van een nummer houdt mijns inziens altijd in dat je een abonnement hebt, waaraan het nummer gekoppeld is, welke je overdraagt op een ander persoon. Dat kan prepaid zijn; maar dat kan ook een maandabonnement zijn. Ik weet alleen niet of providers erg happig zijn op zulke (tussentijdse) overnames. Als je het abonnement opzegt (of niet op tijd beltegoed bijstort), dan zal het nummer komen te vervallen, en opnieuw kunnen worden uitgegeven, ik dacht ook door de originele uitgevende partij.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:27
Bij T-mobile kan je overdragen dus lijkt het me ook mogelijk bij andere providers.
https://www.t-mobile.nl/k...rstappen/contractovername

Ik zou niet een prepaid sim zomaar doorverkopen zonder dit officieel te regelen. Als het nummer misbruikt voor criminele activiteiten ga je een hoop gezeik krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Contractovername vind ik teveel gedoe, daar heb ik geen zin in om dat met een wildvreemde te regelen.
Om het nummer eerst over te zetten naar een prepaidkaartje is juist een uitstekend plan.
Waarom zou ik er last mee krijgen wanneer een anders iets uitspookt? Nummer staat dan niet meer op mijn naam geregistreerd. As je op die manier gaat redeneren kun je niets meer doorverkopen of weggeven.

Zouden criminelen graag makkelijk onthoudbare nummers hebben? Ze zullen vast vaak van nummer wisselen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:33
Zijn er eigenlijk nog wel providers waar je zelf kunt kiezen uit nummers?

Toen ik mijn eerste nummer aanvraag deed in de winkel met me Vodafone abonnement kon ik kiezen uit 3 nummers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 21:18
zijn dat '1337 speak' nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jordyz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:23:
Zijn er eigenlijk nog wel providers waar je zelf kunt kiezen uit nummers?
Ik geloof het niet. Je krijgt altijd gewoon een nummer toegewezen. Vodafone heeft hele lange tijd de 06-11xxxxxxxx gehad. Maar of dit nu nog steeds zo is, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 18:05
ASW1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:27:

Zouden criminelen graag makkelijk onthoudbare nummers hebben? Ze zullen vast vaak van nummer wisselen. 8)
Dat zal inderdaad niet gebeuren en je hoeft de simkaart niet persoonlijk te registreren voor zover ik ermee bekend ben. Hooguit je informatie geven voor nummerbehoud.

Bij criminele activiteiten word door de politie ook het imei nummer van het toestel opgevraagd bij de provider (imei gaat ook mee over de zendmasten) waardoor jij als verkoper van dat nummer nooit als verdachte word gezien.

Was altijd leuk bij klanten die vertelden dat ze hun toestel nooit retour hadden gekregen na een reparatie. Die werden namelijk onverzekerd naar de klant retour gestuurd. Dan werd er een onderzoek ingesteld waar de klant akkoord op moest geven. Controle in het netwerk gaf dan aan dat de klant met het betreffende imei nummer online was aangemeld op de zendmast en dat ook was op het moment van onderzoek. Heerlijk dat soort karma momenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Helixes schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:16:
[...]

Hmmm. Feitelijk gebruik je een mooi nummer van Hollands Nieuwe, of een provider waar je eerder een abonnement hebt gehad. Het telefoonnummer blijft in bezit van de originele provider.

Wie het proberen wilt, die mag natuurlijk. Maar het overdragen van een nummer houdt mijns inziens altijd in dat je een abonnement hebt, waaraan het nummer gekoppeld is, welke je overdraagt op een ander persoon. Dat kan prepaid zijn; maar dat kan ook een maandabonnement zijn. Ik weet alleen niet of providers erg happig zijn op zulke (tussentijdse) overnames. Als je het abonnement opzegt (of niet op tijd beltegoed bijstort), dan zal het nummer komen te vervallen, en opnieuw kunnen worden uitgegeven, ik dacht ook door de originele uitgevende partij.
Het nummer blijft niet van de provider, dit is via nummerporteren over te zetten naar iedere willekeurige provider. Via een prepaid kun je je nummer simpel overdragen aan een ander die er vervolgens weer een abo mee kan afsluiten.

Ik kreeg laatst ook al van een verkoper van CB te horen dat ik een leuk nummer heb, "doe je niet zomaar weg zeker" zei hij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyhanco
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1998
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-03-2020
Ik denk dat er nog wel een markt voor is als ik kijk naar de aanbieders :)

Ben zelf aan het oriënteren en mijn voorkeur gaat uit naar knip
Keuze uit 6000 nummers en een zoekmachine dus je kan je eigen voorkeur invullen zoals geboortedatum/jaar enz... Ook de recensies zijn positief hier..

Wil eigenlijk de simkaart half jaar wegleggen voordat ik hem in gebruik neem, iemand tips? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 29-02-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:00
Trommelrem schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:42:
Zelfs de timmerman om de hoek heeft geen 06 meer, maar gewoon een 020-nummer op z'n mobiel gekoppeld aan een virtuele telefooncentrale.
Waarom zou je dat willen? En waarom een 020-nummer? Er is meer dan Amsterdam, hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Naafkap schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:58:
[...]

Waarom zou je dat willen? En waarom een 020-nummer? Er is meer dan Amsterdam, hoor :+
Misschien omdat het topic al 4 jaar oud is? :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
jens1998 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:52:
Ik denk dat er nog wel een markt voor is als ik kijk naar de aanbieders :)

Ben zelf aan het oriënteren en mijn voorkeur gaat uit naar knip
Dit zit eruit als een scam. Als ik de website mag geloven dan is mijn telefoonnummer minimaal 8000 euro waard.

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 29-02-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 18:16

The Wizard

Moderator Mobile
Onnodige kick, topic gaat op slot.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.