Standalone Bluetooth microfoon voor iPhone 6S mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, ik ben op zoek naar een externe draadloze microfoon voor een iPhone 6S om daarmee interviews af te nemen in gesloten ruimtes.

De interne microfoon is namelijk niet duidelijk genoeg.
Nu kom ik op internet tegen dat er Bluetooth microfoons zijn zoals de sony ecm aw3, maar deze heeft een zender en een ontvanger; volgens mij heeft de iPhone 6 al een interne Bluetooth ontvanger, dus lijkt het mij dat ik alleen een microfoon nodig heb.

Klopt dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6S en de standaard camera app

Gulfstream G650

Beste antwoord (via SalimRMAF op 16-03-2016 21:14)

• Xhondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-03 00:58
Even rondgekeken, maar een echte wireless oplossing lijkt niet voor handen te zijn. Heb wel toevallig laatst een draadloze headset aangeschaft voor een user die het voor de iPhone wilde gebruiken, wellicht een optie?

Als draadloos niet een vereiste is, is zoiets als http://www.smartlav.com/ + een verlengkabeltje om de afstand te overbruggen misschien de oplossing?

Laatste wat ik kan bedenken is geluid opnemen met een ander apparaat wat dichterbij ligt, maar dan moet je wel de audio en video nog samenvoegen. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ik denk dat je dit zoekt.

http://www.bluemic.com/mikey_digital/

Heb nog even gekeken naar standalone bluetooth mic oplossingen, maar kan die niet echt vinden. Ik vermoed dat het product van Sony een soort van wireless oplossing is. Zal denk ik niet (of niet optimaal) werken waarvoor jij het wil gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door sHELL op 15-03-2016 03:38 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
sHELL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 03:35:
Ik denk dat je dit zoekt.

http://www.bluemic.com/mikey_digital/

Heb nog even gekeken naar standalone bluetooth mic oplossingen, maar kan die niet echt vinden. Ik vermoed dat het product van Sony een soort van wireless oplossing is. Zal denk ik niet (of niet optimaal) werken waarvoor jij het wil gebruiken.
Is dat niet vreemd? Ik heb wel een BT Wireless speaker, maar een microfoon kun je nergens vinden, terwijl dat juist wel belangrijk is.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Is dit niet iets voor je? Geen bluetooth, maar "clip on". Werkt over de lightning poort.

Mikey Digital

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
ZpAz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:54:
Is dit niet iets voor je? Geen bluetooth, maar "clip on". Werkt over de lightning poort.

Mikey Digital
Dit is eigenlijk geen oplossing omdat de iPhone zelf op een statief wordt gebruikt voor de video. Dezelfde iPhone moet ook geluid opnemen via de draadloze microfoon (op meters afstand). :)

Gulfstream G650

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xhondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-03 00:58
Even rondgekeken, maar een echte wireless oplossing lijkt niet voor handen te zijn. Heb wel toevallig laatst een draadloze headset aangeschaft voor een user die het voor de iPhone wilde gebruiken, wellicht een optie?

Als draadloos niet een vereiste is, is zoiets als http://www.smartlav.com/ + een verlengkabeltje om de afstand te overbruggen misschien de oplossing?

Laatste wat ik kan bedenken is geluid opnemen met een ander apparaat wat dichterbij ligt, maar dan moet je wel de audio en video nog samenvoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te bewerkstelligen, maar draadloos is niet de meest optimale als het gaat om geluidskwaliteit. Bluetooth zit toch in een storingsgevoelige frequentie. Is een 4 pin audio extension cable geen beter idee? Eventueel kan je zelfs een standaard Dynamische mic pakken en dan omzetten naar line-in 4pin mini-jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Xhondo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:30:

Ik heb gisteren inderdaad 2 Smartlav+'s gekocht met de SC6 Breakoutbox en een 6 meter lange verlengkabel.

De beste oplossing die ook nog eens niet zoveel kost.

Geluid moet nog behoorlijk goed zijn, even afwachten tot de webshop ze levert. :)

Gulfstream G650

Pagina: 1