Toon posts:

grafische kaart plaatsen met verloop stekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil een grafische kaart plaatsen om te gamen maar de ruimte die ik heb is nihil ivm gebruik van cpu cooler met de merk coolermaster V8 GTS, doordat deze koeler vrij groot is komt die net niet tegen mijn PCIe x16 slot aan waardoor ik geen ruimte heb om de grafische kaart te plaatsten die ik nog moet kopen.
Mijn uiteindelijke vraag is kan ik dit plaatsen met een PCIe verloopstekker.

Relevante software en hardware die ik gebruik
moederbord is H170M PRO-VDH (MS-7982) CPU koeler is coolermaster V8 GTS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb nog niks geprobeerd ivm eerder genoemde issue.

Alle reacties

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In theorie zou het kunnen, in de praktijk loop je dan tegen het probleem aan van: waar plaats je dan die videokaart? Immers, je PCI-e 1x slots zitten in de weg.

Meest simpele en goedkope oplossing is die koeler niet gebruiken, je kan toch niet overclocken met dat mobo, dus zo'n idioot grote koeltoren heb je ook niet nodig.

Mocht je wel een aftermarket koeler willen hebben voor de stilte, verkoop die V8 dan en koop een wat handzamer model.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Beste RobinHood bedankt voor je reactie, als het theoretisch kan dan is er niks aan de hand en gaat het lukken, ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij nieuw ben op dit gebied.
Nogmaals als het kan dan gaat het me lukken want daar liep eigenlijk tegenaan of het wel met z'n stekker zou lukken of niet.

En vwb de cooler dat is wel een heel cool ding :) ik ben er wel trots op.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Antwoord op je vraag zoals robinhood zegt!
Ja het kan!

Maar nadeel: Waar leg je je grafische kaart? Gezien hij niet meer mooi in je kast past door die pcie verlenger dus moet je hem neerleggen.

Beste oplossing voor mij persoonlijk als ik in jou situatie zat: Kleinere cooler kopen.

Ik heb je cooler niet bekeken ook je mobo niet.. Maar als je je cooler een kwartslag draait past je gpu dan ook niet?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Galinsky schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 01:45:
Antwoord op je vraag zoals robinhood zegt!
Ja het kan!

Maar nadeel: Waar leg je je grafische kaart? Gezien hij niet meer mooi in je kast past door die pcie verlenger dus moet je hem neerleggen.

Beste oplossing voor mij persoonlijk als ik in jou situatie zat: Kleinere cooler kopen.

Ik heb je cooler niet bekeken ook je mobo niet.. Maar als je je cooler een kwartslag draait past je gpu dan ook niet?
De v8 is breder, dus draaien maakt het alleen maar erger :P

Ik sluit mij aan bij de rest, kleinere koeler nemen. Want heel eerlijk heb je bijna niets aan deze koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden hartelijk dank voor de reacties, wat er naar voren kwam is dat ik een kleinere koeler moet nemen, maar zoals ik al eerder zei ben ik nog een leek hierin en vandaar ook mijn ondoordachte aankoop van de grote cpu koeler, heb me laten leiden door uitstraling ipv functionaliteit, ik heb Sharkoon DG7000 pc behuizing is misschien niet de grootste maar ook zeker niet de kleinste ik ga het gewoon doen de grafische kaart erin zetten met de huidige configuratie, nogmaals hartelijk dank voor de reacties ben er heel blij mee en ben zeker blij dat ik me heb aangemeld op deze forum want ik zal zeker nog meer vragen hebben en hoe meer ik zelf bij leer hoe meer ik net zoals jullie allemaal ook antwoorden kan geven op vragen die gesteld gaan/zullen worden.

Hartelijk dank tot de volgende vraag :*)
Pagina: 1