Verwijdering user review [Wouter lucassen] [adem2001]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.032 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
Ik had een bod gedaan op Adem zijn laptop. Adem ging hiermee akkoord. Wij gingen toen over op het bespreken van de manier van verzending. Aangezien Adem nog geen spullen eerder op tweakers had verkocht (alleen gekocht) waren we het nog niet eens over de manier waarop dit zou moeten worden afgehandeld. Het laatste contact van Adem was op 13 maart. Aangezien ik er nog niet helemaal over uit was of ik het risico ging nemen (immers flink bedrag) heb ik wat tijd genomen om hier over na te denken en mijn opties uit te denken. Blijkbaar had Adem in ieder geval zo weinig geduld dat hij, zonder dat de overeenkomst rond was, slechts een dag later een negatieve review heeft achter gelaten (vandaag 14 maart). Aangezien de ovk nog niet rond was, er na pas slechts een dag een negatieve review is achtergelaten, Adem binnen diezelfde dag de laptop aan iemand anders heeft verkocht lijkt me deze review geheel ongepast. Ik heb hier Adem van op de hoogte gesteld maar deed het erg kort af met nogal dubieus taalgebruik en reacties als 'het is hier geen marktplaats' en dat soort kreten en dat ik hem maar niet verder moet storen. Nogal bizar na een dag uitblijven reactie ;)

Aangezien ik van Adem geen wederhoor krijg over de transactie in kwestie vraag ik een mod om deze user review te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05-2019
voortaan alleen serieus bidden als je echt meent en maak hier geen marktplaats van a.u.b.
groetjes aan alle serieuze kopers en verkopers van tweakers...hoop hier nog een beetje schoon blijft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
adem2001 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:16:
voortaan alleen serieus bidden als je echt meent en maak hier geen marktplaats van a.u.b.
groetjes aan alle serieuze kopers en verkopers van tweakers...hoop hier nog een beetje schoon blijft..
Het is hier inderdaad geen marktplaats, dat betekend dat we enig respect van elkaar verwachten op Tweakers. Een negatieve review na één dag omdat iemand niet reageert is daar geen voorbeeld van.

[ Voor 10% gewijzigd door Imperium op 14-03-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem2001
het was op een zaterdag,,,ik kan wel de kopieen verzenden indien interesse nadien heeft hij paar keer geschreven en daarna niet meer op gereageerd,,,vond eigenlijk wel gepast...zo een beoordeling
jammer,,,hij verdient zo een beoordeling echter wel eigenlijk....
na een slechte beoordeling heeft hij ineens tijd zat zo te zien....dat hij zo veel acties gaat ondernemen.
hoop dat de beoordeling blijft,
groetjes aan echte tweakers hier onder ons..
dat deze platform nog schoon blijft voor ons allemaal...

[ Voor 41% gewijzigd door adem2001 op 14-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem2001
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
13 maart om 16:00 is volgens mijn jaar echt wel zondag ;) ! Sommige mensen die denken eens een dag na voordat ze reageren op een DM. Het is echt niet zo dat ik dagen niet van me heb laten horen..Als een review op zijn plaats was geweest, dan had deze bij jou moeten staan.. Verder blijf ik altijd netjes via DM communicatie en kan ik dat niet van deze meneer Adem zeggen. Het lijkt me een rare vergelijking die je maakt over de ''echte tweaker' want zo gedraag je je echt niet. Je bent dan ook gewoon onbeschoft te noemen in je communicatie. Ook in ons DM verkeer waar ik altijd netjes ben gebleven, zelfs toen je je genoodzaakt voelde om gehaast een negatieve review achter te laten in gebrekkig Nederlands. ;) Verder heb ik totaal geen probleem met kopieën van onze conversatie. Overigens is dit een beetje een zinloze discussie. Geen OVK = Geen review. Direct aan het begin van de conversatie was dat al duidelijk. We waren het immers nog niet eens geworden over verzending . Ook gaf ik dit direct aan in de DM aan "mocht ik akkoord gaan". Een zeer bizarre manier van redeneren.

[ Voor 41% gewijzigd door WouterL op 15-03-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Kan een mod de gesprekswisseling lezen en hierover een bindende uitspraak doen? :) (mits tijd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik zit dit zo te lezen en vind het nogal komisch dat iemand met 4 user-reviews oordeelt over iemand met 46 uiterst positieve beoordelingen met het argument dat de ander een marktplaats-verkoper zou zijn, en daar nog vrolijk even wat 1945'se termen als 'schoon houden' en 'alleen echte tweakers' achteraan mag gooien.

Adem, ga jij ooit een dag weg? Hoe kun jij oordelen over de vrije tijd van iemand vreemds? En daar dan, omdat je dat zelfs 'eigenlijk' wel terecht vind, nog acties naar gaat ondernemen ook?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aan de andere kant, als iemand zelf een bod doet op een advertentie, en er dan pas over gaat nadenken, dan zou ik dat ook niet zo prettig vinden.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

adem2001 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:16:
Voortaan alleen reviews achterlaten over kopers die iets serieus van je gekocht hebben en niet zo snel zo gepikeerd een "review" neer plempen. Te kort lontje? Ik vind het ongepast om dit te doen als je pas een dag geen reactie heb gehad. Ik probeer zelf contact te krijgen met een verkoper die al sinds 29 februari een advertentie heeft staan. Tot nu toe geen reactie, raar, maar ik ga geen negatieve review plaatsen omdat ik niets gekocht heb. Misschien is er wel iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Chester schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:56:
Aan de andere kant, als iemand zelf een bod doet op een advertentie, en er dan pas over gaat nadenken, dan zou ik dat ook niet zo prettig vinden.
Omdat ze het niet eens waren over de manier van afhandelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Voor mij is het wel duidelijk wie aan de juiste kant van de lijn staat.

Dat is niet Adem2001.

Wellicht moet je eens diep ademen voordat je je gepikeerd reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dat ja. Er was best een kans geweest dat ik de laptop inderdaad gewoon gekocht had.. Of niet natuurlijk, als ik de reis Breda-Groningen niet kon regelen. Niet dat ik veel kans heb gehad, want binnen een dag had Adem de laptop verkocht aan iemand anders én een negatieve review achter gelaten :P Bedankt trouwens voor jullie commentaar, maar helaas wel tegen v&a beleid. Daarom wacht ik op een modje voor een bindende uitspraak omtrent de review:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Wil iedereen die geen partij is aub stoppen met reageren?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed. In de DM geeft Wout aan "Als ik akkoord ga met de koop ...". (let op het woordje "als"). Daarna volgt er een discussie over de wijze van overdracht (verzenden of ophalen). Wout wil dat blijkbaar weten voordat hij akkoord gaat. Op dat moment is er nog geen overeenkomst. 4 uur later verkoopt adem2001 de laptop aan een ander omdat er nog geen antwoord van Wout is.

Aangezien er geen overeenkomst is, is de review in elk geval niet op zijn plaats en zal ik deze verwijderen. Wel kunnen we hier wat van leren:
- als koper moet je duidelijk aangeven wat je wilt, of je nog even bedenktijd wilt enz. Als je er een dag niet bent, laat dit dan weten, zodat de verkoper niet onnodig zit te wachten
- als je als verkoper een ander bod krijgt, neem dan even netjes contact op met de eerste geïnteresseerde koper voordat je meteen een deal maakt. Wel zo netjes. adem2001 schrijft "maak hier geen marktplaats van a.u.b.". Juist het niet communiceren (beide kanten op) is nou typisch marktplaats gedrag. Daar staan wij als Tweakers toch wel boven, niet?

Dat was de les van vandaag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 15-03-2016 17:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.