Gamepc max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Huboka
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Goedenavond mensen!

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik de guidelines een beetje naar behoren heb na kunnen leven :P Zo niet, dan hoor ik het graag :)

Hieronder vinden jullie mijn pricewatchlijstje. Ik heb hiervoor de BBG van maart 2016 aangehouden, en een aantal onderdelen daarvan vervangen met onderdelen die ik mee wil nemen uit mijn oude systeem (kom ik later nog op).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 208,95€ 208,95
1ASRock H110M-ITX/ac€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 330,95€ 330,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Recom Powerstation Groen, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 42,95€ 42,95
1XFX Pro 450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 250GB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 784,75

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem vooral gebruiken om te gamen. Ik wil hem zo samen stellen zodat ik me de komende jaren niet druk hoef te maken over mijn specs bij het kopen van nieuwe games. Videobewerking en dergelijke zal ik er niet op doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor de totaalprijs een limiet van 1000 euro. IETS hier overheen is mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de componenten die ik al heb toegevoegd aan mijn pricewatchlijstje:
- De behuizing: Recom Powerstation
- Intern geheugen: 2x corsair vengeance lp 4gb
- Voeding: xfx pro 450w core edition
Vooral over de voeding heb ik mijn twijfels, omdat deze toch al een jaar of 5 oud is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de samenstelling in de BBG van deze maand (maart 2016) grotendeels aangehouden(link: reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016). Ik heb veel goede dingen gehoord over de GTX 970 en ik ben erg benieuwd naar wat jullie vinden van de "normale" versie van deze kaart versus de mini versie die in de guide wordt aanbevolen. Ik was niet van plan om met meerdere videokaarten o.i.d. te werken. Het hoeft niet al te ingewikkeld, als ik maar lekker op het systeem kan gamen. Kort gezegd denk ik dus dat ik de guide zoveel mogelijk aan wil houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat grootte betreft ligt dat voor mij redelijk vast, ik wil namelijk de kast die ik al heb opnieuw gebruiken (fijne kast, beide zijkanten kunnen open en hij oogt natuurlijk erg gaaf). Wat geluid betreft boeit het me niet zo heel veel, het systeem dat ik nu heb klinkt als een Boeing dus wat dat betreft kan ik er alleen op vooruit gaan. Energieverbruik heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht, misschien hebben jullie hier tips over? :)

Ga je overklokken?
Ik wilde het eigenlijk bij de standaard instellingen houden. Ik ben niet zo'n held met overklokken en vind het eigenlijk al genoeg als ik met de standaard instellingen soepeltjes kan gamen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het budget staat redelijk vast, dus wat ik vooral zou willen weten is of ik met deze samenstelling een goed gamesysteem voor de prijs van rond de 1000 euro in huis haal. Met name de videokaart (de mini versus de 'gewone' 970) vind ik interessant.

Verder wil ik natuurlijk graag weten of de onderdelen die ik mee wil nemen van mijn oude systeem (voeding, werkgeheugen en behuizing) passen in de rest van de samenstelling.

Tot slot zijn natuurlijk alle tips welkom!

Bij voorbaat heel erg bedankt, ik ben benieuwd naar jullie mening :)

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
je neemt 2x4 GB ddr3 op een bord dat 2 Ramslots heeft en met een CPU die ddr4 gebruikt.

Beter doe je dan 1x8/2x8 van DDR4 RAM

Ook zou ik geen 6500 pakken maar de 6400

Ook schijnt het dat de kleine versies erg luid zijn (correct me if im wrong)

Deze is goedkoper en iets sneller http://tweakers.net/pricewatch/416123/msi-geforce-gtx-970-4gd5t-oc.html

[ Voor 57% gewijzigd door Danny Phantom op 14-03-2016 22:13 ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Waarom heb je twijfels bij mini vs normaal? Met een normale kaart heb je 3 fans die allemaal minder hard hoeven te werken om de kaart koel te houden en daarmee zal het een stuk stiller zijn.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Danny Phantom schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:11:
je neemt 2x4 GB ddr3 op een bord dat 2 Ramslots heeft en met een CPU die ddr4 gebruikt.
En DDR3L, dus als het gekozen RAM DDR3L is, dan is het ondersteund. DDR3 wérkt, maar is niet ondersteund en kan schade aan de PC brengen.

Bron: http://wccftech.com/skyla...t-ddr3-damage-ddr3l-only/

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2016 22:18 ]

Verwijderd

De cpu kan naar een i5-6400, verschil zal je niet merken.
De behuizing is van ATX formaat en heeft een window. het is dan logisch een ATX mobo te nemen wat redelijk overeen komt met de kleur van de behuizing/verlichting.
Het ddr3 ram gaat niet werken op een ddr4 mobo en aangezien het geen low voltage is kan het niet gebruikt worden in een 1151 bord met ddr3 sloten.
Een ITX videokaartje zou ik niet nemen maar een full size en één die ook weer past in de kleur van de behuizing.
De voeding is al weer een vrij oud model en biedt geen ondersteuning aan de C6/C7 powerstates.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,50€ 187,50
1Gigabyte G1.Sniper B7€ 99,-€ 99,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 329,-€ 329,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Recom Powerstation Groen, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1Corsair CX450M€ 59,-€ 59,-
1Crucial BX100 250GB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,40

• Huboka
Ontzettend bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag!

• Huboka
Ik kwam in andere topics nog dit moederbord tegen:
Gigabyte GA-B150-HD3P (Sorry ik kreeg zo gauw niet uitgevogeld hoe je 1 product in pricewatch vorm laat zien).

Het is iets goedkoper dan de G1.Sniper B7 die ACB2401 adviseert en lijkt qua specificaties hetzelfde, misschien zelfs iets beter. Ook zijn hier al wat positieve reviews over te vinden terwijl de sniper er geen heeft. Wat denken jullie?

Verwijderd

De Sniper B7 heeft een betere audiochip, een optische audiouitgang, een 2e M2 slot die bedoeld is voor onboard WLAN en als laatste de kleurtjes waarvan ik dacht dat het in jou behuizing wel leuk zou staan. Aan jou of je het de €14,- wel of niet waard vind.

• Huboka
Ok duidelijk, dankje :)

• Huboka
Ik ben bijna klaar om de componenten te gaan kopen (probeer mezelf nog zoveel mogelijk in te lezen) en wilde tot slot nog even vragen in hoeverre jullie denken dat dit systeem een beetje future proof is. Ik heb vernomen dat er een nieuwe generatie GPU's aan zit te komen en vroeg me af of de 970 in deze combi makkelijk te vervangen zou zijn door die nieuwere GPU's, mocht ik besluiten om toch nog iets verder te willen upgraden?

Verwijderd

De videokaart kan eenvoudig vervangen worden als de opvolgers er zijn. Vraag je wel af of je nu die dik €300,- eraan uit wil geven om na de zomer vervolgens weer €350,- uit te geven. Je GTX 970 zal dan flink in verkoopwaarde zakken.

• Huboka
Ok dankje. Ik kwam er nog achter dat in mijn kast videokaarten van max 27,5 cm passen (bron: http://nl.hardware.info/p...station-evo/specificaties). Dit is op basis van de Evo versie en die is nog een tikje groter dan mijn behuizing, dus ik ben een beetje bang dat de gtx 970 niet gaat passen. Daarnaast zat ik er aan te denken om ipv de kaart van msi, die van gigabyte te kopen omdat deze beter uit de reviews komt en sneller is. Deze is echter 31 cm. Nu vraag ik me af of het het waard is om én extra geld in die kaart én een nieuwe behuizing te investeren, ook met het oog op de toekomst (ik weet niet in hoeverre de nieuwe videokaarten nóg groter zullen zijn).

• Huboka
De Evga komt behoorlijk goed uit de reviews :) Ik heb nog een vraag die wellicht een beetje dom is :P (ik stel veel vragen omdat ik het interessant vind om zoveel mogelijk te weten te komen, als het teveel wordt please let me know :P). Ik hoor veel over gamen met 1440p (en ook 4k maar zo ver ik heb begrepen zit dat nog in de eerste, nogal dure fase) en vroeg me af of dat met dit systeem ook mogelijk is. In dat geval zal ik ook een nieuw scherm aan moeten schaffen, vroeg me af of je daar nog suggesties voor had :)

Verwijderd

1440p kan met een GTX 970 maar AMD doet het met een gelijk geprijsde R9 390 op die resolutie wat beter.
Bij gamen op 4K komen zelfs de snelste single gpu kaarten vaak te kort. Het is dus afwachten wat de nieuwe generatie kaarten gaan doen die later dit jaar worden geïntroduceerd.

• Huboka
Alles is besteld, ontzettend bedankt voor de hulp!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Beetje late reactie, maar het lijkt erop dat je de drive bays er zo uit hebt (al dan niet met het losboren van popnagels), dan past er waarschijnlijk een full size kaart in.
Ik maak me meer zorgen om de breedte met die extra fan aan de zijkant.
http://prices.kitguru.net...rstation-blackblue/photos
Pagina: 1