TV die meteen aan gaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:30
Mijn moeder heeft Altheimer en dat betekent dat ze langzaam het vermogen verliest om apparaten goed te bedienen. Een van de ergernissen is de Samsung TV die er zo'n 10 seconden over doet om aan te gaan. In die tijd begint mijn moeder op een aantal knopjes te drukken omdat ze denkt dat er iets mis is en dan gaat het ook mis, staat ie weer op HDMI3 of iets dergelijks waar geen signaal binnenkomt. Ze heeft een glasvezel kpn motorola kastje, dat reageert wel snel. Maar de TV dus niet.

Welk merk gaat meteen aan, of zo snel mogelijk. Ik zoek iets rond de 38 of 40 inch, maar geen smart TV want dat gaat helemaal fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Vervelende situatie. Mijn Panasonic doet er 5 seconden over heb ik net gemeten. Wellicht een zuinige tv kiezen en deze permanent aan laten staan (al hoop ik dat er een betere oplossing opduikt). Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik weet niet welke mogelijkheden hotel mode heeft op je moeders TV, maar misschien kun je hem daar vastzetten op een bepaalde invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
dank allebij, had nog niet van hotel mode gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Koop een Logitech Harmony. Echt doe dat gewoon. Stel deze even voor haar in en klaar. Ze drukt dan gewoon op 'TV Kijken" en vervolgens gaat de afstandbediening allerlei handelingen doen.. Terwijl de tv opstart geeft de afstandbediening een bericht: "Bezig met opstarten.. " (even geduld dus nog)
Tijdens die melding kan je simpelweg niet eens op de knoppen drukken (die reageren dan namelijk niet)

De ideale oplossing!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
DonJunior schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:17:
Koop een Logitech Harmony. Echt doe dat gewoon. Stel deze even voor haar in en klaar. Ze drukt dan gewoon op 'TV Kijken" en vervolgens gaat de afstandbediening allerlei handelingen doen.. Terwijl de tv opstart geeft de afstandbediening een bericht: "Bezig met opstarten.. " (even geduld dus nog)
Tijdens die melding kan je simpelweg niet eens op de knoppen drukken (die reageren dan namelijk niet)

De ideale oplossing!
De Logitech Harmony is echt niet ideaal in dit soort situaties. De kinderen uitleggen dat ze op de TV moeten blijven mikken, terwijl ze de knop al hebben ingedrukt, dat was al irritant.

Het voordeel van 'afzonderlijke' handelingen in dit geval is (en dat merk je ook in zijn verhaal), ze mikken op een apparaat, drukken op een knop en verwachten direct response. Dit is met een Harmony niet het geval.

Wellicht zou een harmony werken als je een RF versie neemt die het 'mik' gedrag niet meer nodig heeft, maar dan alsnog zijn de Logitech's te traag in dit geval.

Op zich zitten de afstandbedieningen van de KPN kastjes aardig in elkaar en heb ik met die dingen geen moeite om het aan mensen uit te leggen.

Verder zou ik zo de oplossing niet weten, behalve een zo energie-onvriendelijke TV als je maar kan verzinnen. Hij mag eigenlijk continu al half aan staan, om er voor te zorgen dat hij snel reageert. Misschien iets wat direct na het aanzetten zijn logo toont of een geluidje maakt (irritant, maar wel direct response dat hij aan staat).

Mijn ouders hadden een LG TV die bij het aanzetten direct een toontje had, ook al was het beeldscherm nog niet aan. Dan weet je wel direct dat het goed is gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door sorted.bits op 15-03-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sorted.bits schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:34:
[...]

[..] ze mikken op een apparaat, drukken op een knop en verwachten direct response. Dit is met een Harmony niet het geval.
[..] maar dan alsnog zijn de Logitech's te traag in dit geval.
Vreemd, ik heb echt totaal andere ervaringen met de Harmony series. De afstandbediening reageert direct en laat ook duidelijk middels een bericht weten dat je moet blijven richten. Dus wat daar dan fout aan kan gaan snap ik niet helemaal (of waren je kinderen dermate jong dat ze nog niet konden lezen, wat in dat geval inderdaad wat lastig kan zijn) :)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
DonJunior schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:37:
[...]

Vreemd, ik heb echt totaal andere ervaringen met de Harmony series. De afstandbediening reageert direct en laat ook duidelijk middels een bericht weten dat je moet blijven richten. Dus wat daar dan fout aan kan gaan snap ik niet helemaal (of waren je kinderen dermate jong dat ze nog niet konden lezen, wat in dat geval inderdaad wat lastig kan zijn) :)
Nee, mijn kinderen zijn van de generatie dat ze zich over dat soort dingen niet druk hoeven maken. 8 en 11 ;). Voor hun is het vanzelf sprekend dat het meeste in het huis automatisch gaat en de afstandsbediening is 1 van de lastigste apparaten in huis (Logitech Harmony Touch). En wat als er iets mis gaat? Dan moet je op een schermpje tikken, help kiezen, opnieuw mikken op de apparaten en hopen dat het goedkomt.

De Harmony's zijn leuke apparaten, maar de volledige oplossing is het nog steeds niet (geen ervaring met de RF HUB etc, maar de Touch in ieder geval niet).

Daarnaast moet je je dus de situatie voorstellen dat er een vrouw met Alzheimer een afstandsbediening met een klein scherm moet gaan hanteren.

De meeste 'oude' mensen die ik ken, vinden mijn 4.7" telefoon al klein en onleesbaar, laat staan een 2" scherm in een afstandsbediening die ze iedere keer moeten opladen.

(ik doe de aanname dat ze een hogere leeftijd heeft, omdat ze Alzheimer heeft, maar dit hoeft natuurlijk niet perse waar te zijn).

Maar wederom, zoek een TV die een mogelijkheid heeft om een opstartgeluid te laten klinken bij het aanzetten, dan doet de snelheid van het scherm er iets minder toe.

[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 15-03-2016 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40

bonzz.netninja

Niente baffi

Wat bij mij al heel veel tijd scheelt is dat ik nog op de analoge lijn zit, in plaats van digitaal. Dat scheelt het opstarten van de digitale box. (en zapt trouwens ook nog heerlijk snel)

Verder zou ik geloof ik maar gewoon een reis maken naar de MM (of een vergelijkbare winkel met veel tv's) en ze daar allemaal aan en uit gaan zetten om te testen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Welke tv weet ik niet helaas, in mijn ervaring zijn ze allemaal traag.
Maar wat betreft de afstandsbediening: er zijn van die vervangende a.b. die heel simpel zijn uitgevoerd: alleen aan en ui, volume en kanaal. Dat zou misschien wat zijn?

Het analoog-verhaal van bonzz.netninja klinkt mij wel bekend in de oren btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09:02

Croga

The Unreasonable Man

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:52:
Wat bij mij al heel veel tijd scheelt is dat ik nog op de analoge lijn zit, in plaats van digitaal. Dat scheelt het opstarten van de digitale box. (en zapt trouwens ook nog heerlijk snel)
In vergelijking met de TV zijn de digitale boxen snelheidsmonsters. Mijn Ziggo box neemt van uit naar beeld nog geen 2 seconden. Mijn televisie (en dat is een hele snelle!) 3 seconden tot beeld, 6 seconden tot bedienbaar. En dat is nog een wreed rappe ook! De samsung van de buren doet er twee keer zo lang over, de Philips van m'n vader nog langer (tot wel 20 seconden voordat hij van kanaal kan veranderen!)

De analoge lijn gaat niet helpen omdat de TV vele malen trager is dan het digitale kastje.
Verder zou ik geloof ik maar gewoon een reis maken naar de MM (of een vergelijkbare winkel met veel tv's) en ze daar allemaal aan en uit gaan zetten om te testen.
Ik ben ook bang dat dit de enige oplossing is. Ik kijk al met grote vrezen uit naar de teloorgang van mijn huidige televisie en de verplichte aanschaf van een moderne slak :( Geen enkele review die ik de afgelopen tijd lees stemt mij daar vrolijker in; alle nieuw geteste modellen worden alleen maar trager met opstarten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 19:58
Mijn LG PA1000 met ingebouwde tuner geeft in 3 sec beeld en dat is zelfs een beamer! Dan moeten vele TV's minimaal hetzelfde kunnen. Ik denk dat je vooral smart TV moet mijden omdat die een langer opstart process hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-03-2016 14:56 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Indien je naar een andere TV kijkt, onderzoek ook of je eenvoudig andere inputs kunt deactiveren zodat ze niet per ongeluk input wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is een oude beeldbuis geen oplossing? Volgens mij waren die altijd redelijk rap.

Overigens is dat KPN kastje niet snel, hij gaat gewoon niet uit. Toen wij hem een tijd geleden kregen was het standby verbruik gelijk aan het actief verbruik 8)7 Misschien dat het tegenwoordig verbeterd is,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:12
En een cover over de AB, waarmee je alleen bepaalde knoppen kan bedienen ?

Afbeeldingslocatie: https://all3dp.com/wp-content/uploads/2015/11/senior-remote.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
is een monitor dan geen betere oplossing? bijvoorbeeld pricewatch: Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Is de tv niet te schakelen met de remote van de decoder? Dan ben je gelijk weer een afstandsbediening kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefie73
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 14:34
ik heb onlangs de Samsung UE43J5600AW Zwart gekocht tijdens de btw dagen van mediamarkt.
het is helaas wel een smart tv, maar hier zit wel een modus op dat de tv binnen 1 a 2 seconden aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:29
Ik zou proberen weer terug te gaan naar kabel-tv en analoog.
Heb het wel vaker gezien bij ouderen in mijn omgeving: losse kastjes die het beeld genereren, en een TV die je dan van input moet veranderen is te ingewikkeld.

Tientallen jaren drukten ze gewoon op de aan-knop, en dan konden ze gaan kijken of zappen. Nu dus niet meer. Inderdaad zou een monitor misschien ook je probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 14:20
Met een beetje geluk is het helemaal niet nodig om een andere TV aan te schaffen.

Veel tv's beschikken over een zogeheten Hotel mode, vaak kan je daarmee de source vast zetten op één input, verder kunnen alle andere mogelijkheden van de TV uitgeschakeld worden.

Om wat voor merk en type TV gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 14:13
Deveon schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:43:
Is een oude beeldbuis geen oplossing? Volgens mij waren die altijd redelijk rap.

Overigens is dat KPN kastje niet snel, hij gaat gewoon niet uit. Toen wij hem een tijd geleden kregen was het standby verbruik gelijk aan het actief verbruik 8)7 Misschien dat het tegenwoordig verbeterd is,
Zoals aangegeven door de TS ligt het aan de TV en niet het KPN kastje. Ik heb zelf een KPN kastje en dat ding is binnen 1 seconden opgestart :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
zetje01 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:24:
Ik zou proberen weer terug te gaan naar kabel-tv en analoog.
Wat gaat dit veranderen in de opstart tijd van je tv dan ?
Die blijft toch gewoon het zelfde, of zie ik dat weer is helemaal verkeerd.

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:06
Inderdaad, dat lijkt mij een goede optie als je moeder alleen de KPN box gebruikt, hoeft ze zich in ieder geval niet te bekommeren om de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had dus hetzelfde probleem, we hadden een 24inch philips die ~10seconde nodig had om aan te gaan, vervolgens bij MM gewoon elke TV (waar het mocht) uit en aan gezet, smart en al die andere zooi hebben we niet nodig, ding moest snel aan en draaien.

Uiteindelijk een samsung gevonden die redelijk snel opstart (~5sec, al is dat niets vergelijken bij m'n Panasonic die max 3seconde nodig heeft), enige nadeel dat dat ding weer steeds moet 'rebooten' als er weer software veranderd is van die smartfuncties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:52:

Om vervolgens de winkel uitgestuurd te worden als je dat zonder toestemming blijft doen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09:02

Croga

The Unreasonable Man

GerCor schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:22:
Om vervolgens de winkel uitgestuurd te worden als je dat zonder toestemming blijft doen.
Wie heeft het over "zonder toestemming"? We zijn hier op zoek naar een televisie om aan te schaffen en doen dat op basis van bepaalde eigenschappen. Ik kan met niet voorstellen dat een winkel de klant niet wil helpen met zijn beslissing. En als dat wel zo is: Genoeg andere winkels die je wél willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Croga schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Wie heeft het over "zonder toestemming"? We zijn hier op zoek naar een televisie om aan te schaffen en doen dat op basis van bepaalde eigenschappen. Ik kan met niet voorstellen dat een winkel de klant niet wil helpen met zijn beslissing. En als dat wel zo is: Genoeg andere winkels die je wél willen helpen.
Ik. En waar schrijf ik dat MM je niet zou willen helpen? Je komt ze tegen hoor, mensen die (met hun telefoon) het leuk vinden om in de MM TV's uit te schakelen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Een oude beeldbuis tv zou misschien nog een oplossing zijn. Die gaan aan en hebben meteen beeld. Je ziet het ook meteen wiebelen :p .
Dit probleem komt mij bekend voor met oudere mensen, zelfs zonder alzheimer.
Ze hebben geen geduld of snappen niet dat het zo lang duurt inderdaad. Want vroegah met de analoge tv kostte 't inderdaad gewoon geen tijd...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
sorted.bits schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:34:
[...]
De Logitech Harmony is echt niet ideaal in dit soort situaties. De kinderen uitleggen dat ze op de TV moeten blijven mikken, terwijl ze de knop al hebben ingedrukt, dat was al irritant.
Ik heb een Harmony Companion. deze afstandsbediening heeft geen schermpje maar een Hub. de hub stuurt via IR je apparaten aan. de verbinding tussen de hub en de remote is RF, hierbij hoef je dus niet meer de afstandsbediening continu op de televisie gericht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze LG TV is zeer snel aan ( 3sec),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn samsung smart tv is in 3á4 seconde aan. http://www.samsung.com/uk...ns/uhd-tvs/UE40HU6900UXXU

is beschikbaar in meedere maten.printplaat is vaak hetzelfde

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Dank voor alle reacties. Heel nuttig. De monitor oplossing is een interessante. En idd kpn afstands bediening ligt er ook fus ik zal eens kijken waarom de samsung er uberhaupt naast ligt. Altsheimer is een voortschrijdende vorm van dementie en iets als de logitech gaat hem niet worden want zij zal zich niet kunnen herinneren (nu nog wel maar straks niet meer) Dat er een boodschap op het schermpje staat. Alleen ingesleten gedrag werkt nog waar je geen korte termijn geheugen voor nodig hebt. . Maar natuurlijk bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ... vroeger duurde het ook een minuut voordat de beeldbuis warm was ...

Stikkertej op je ab, "wacht 10 seconde"?

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 15-03-2016 13:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30

Blokker_1999

Full steam ahead

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:52:Verder zou ik geloof ik maar gewoon een reis maken naar de MM (of een vergelijkbare winkel met veel tv's) en ze daar allemaal aan en uit gaan zetten om te testen.
Alleen werkt dat niet altijd. Mijn TV heeft een relatief lange opstart tijd. Wanneer ik deze in stand by zet is deze gedurende enkele minuten relatief snel op te starten. Je ziet de status LED eerst van blauw naar rood gaan om even later zowel rood als blauw weer te geven. Wanneer deze na enkele minuten beslist om toch volledig uit te schakelen word deze terug volledig rood.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Onbelangrijke knoppen wegslopen/deactiveren

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fish schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:25:
Onbelangrijke knoppen wegslopen/deactiveren
Ja ik zou de oplossing ook niet te ver weg zoeken, de knoppen die ze niet nodig heeft eraf halen, of anders zo'n hoesje eroverheen dat alleen de knoppen die nodig zijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:46
Mijn samsung j6200 gaat snel aan, binnen 2 seconden beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Een mini AB kopen met minder knoppen? Kan ze toch weinig mis mee doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.evertek.com/imageshare/R/300x300/R2-MINI-unit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46
Ik zou ook het kpn kastje er weer vanaf halen. Ik denk namelijk dat complexiteit het probleem is en niet zozeer de tijd. Het is gewoon vaak verwarrend, welk kastje staat nu wel/niet aan. Zonder die externe decoder krijg je gewoon beeld als je bv op het getal 1 drukt (dan krijg je analoog nederland 1) en kan je 1 ab weghalen.

Als ik heel eerlijk ben gaat het hier thuis vaak ook mis en zit mijn vriendin ook vaak te vloeken om beeld te krijgen. Oa Harmony geprobeerd maar die heeft inderdaad het probleem dat je hem gericht moet houden.
Ik wil altijd digitaal kijken ivm kwaliteit maar mijn vriendin kijkt toch vaak analoog omdat dat zo snel gaat + heerlijk snel zapt.

[ Voor 35% gewijzigd door laurens0619 op 15-03-2016 16:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
Kan het zijn dat er een Eco modus op die tv zit? Ik kan bijvoorbeeld instellen dat m'n tv op bepaalde tijdstippen van de dag, sneller beschikbaar moet zijn en dan blijft ie in een soort hot-standby stand staan. Als je 'm dan aanzet, heb je binnen 1 seconden beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 08:40

bonzz.netninja

Niente baffi

laurens0619 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:17:
Ik zou ook het kpn kastje er weer vanaf halen. Ik denk namelijk dat complexiteit het probleem is en niet zozeer de tijd. Het is gewoon vaak verwarrend, welk kastje staat nu wel/niet aan. Zonder die externe decoder krijg je gewoon beeld als je bv op het getal 1 drukt (dan krijg je analoog nederland 1) en kan je 1 ab weghalen.

Als ik heel eerlijk ben gaat het hier thuis vaak ook mis en zit mijn vriendin ook vaak te vloeken om beeld te krijgen. Oa Harmony geprobeerd maar die heeft inderdaad het probleem dat je hem gericht moet houden.
Ik wil altijd digitaal kijken ivm kwaliteit maar mijn vriendin kijkt toch vaak analoog omdat dat zo snel gaat + heerlijk snel zapt.
Verstandige vriendin :) Dat digitaal kan me ook gestolen worden..ik wil snel zappen!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 13-10 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

gelukkig heb ik de mijne beter opgevoed :+
Die kan prima met de Harmony overweg en is al net zo zinnig als mij wat kwaliteit betreft.

@TS. Vervelend voor je! Simpel houden/maken is waarschijnlijk het allerbeste en beeldkwaliteit doet er waarschijnlijk al helemaal niet toe .. Heel veel succes/sterkte :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 14:20
tw_gotcha schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:15:
Dank voor alle reacties. Heel nuttig. De monitor oplossing is een interessante. En idd kpn afstands bediening ligt er ook fus ik zal eens kijken waarom de samsung er uberhaupt naast ligt. Altsheimer is een voortschrijdende vorm van dementie en iets als de logitech gaat hem niet worden want zij zal zich niet kunnen herinneren (nu nog wel maar straks niet meer) Dat er een boodschap op het schermpje staat. Alleen ingesleten gedrag werkt nog waar je geen korte termijn geheugen voor nodig hebt. . Maar natuurlijk bedankt voor de suggestie.
Om mijzelf nog maar eens te quoten:
Bas. schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:29:
Met een beetje geluk is het helemaal niet nodig om een andere TV aan te schaffen.

Veel tv's beschikken over een zogeheten Hotel mode, vaak kan je daarmee de source vast zetten op één input, verder kunnen alle andere mogelijkheden van de TV uitgeschakeld worden.

Om wat voor merk en type TV gaat het hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:16
Bij mijn opa (nja, van mijn vriendin eigenlijk) hadden we een soortgelijk probleem. hij bleef maar switchen tussen de universele afstandsbediening-modussen. Dus van TV naar VCR naar settopbox etc. Snapte er niks van.

Opgelost met een aardappelschilmesje, en alle overbodige knoppen er gewoon afgesneden. Met een tandenstoker zijn ze in geval van nood nog te bedienen, maar is de snelste oplossing en geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
lachen, daar kan ik me nou echt iets bij voorstellen! waarschijnlijk is de beste optie de simpelste! Ik ga eens kijken of ik wat afstandsbedieningen weg kan doen (of daar het probleem zit) en met evt de hotelfunctie de tv blokkeren op hdmi1 als dat lukt. een grote Monitor ipv een TV is nogal duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:34:
gelukkig heb ik de mijne beter opgevoed :+
Die kan prima met de Harmony overweg en is al net zo zinnig als mij wat kwaliteit betreft.

@TS. Vervelend voor je! Simpel houden/maken is waarschijnlijk het allerbeste en beeldkwaliteit doet er waarschijnlijk al helemaal niet toe .. Heel veel succes/sterkte :/
Yup, opvoeding heeft van alles te maken met het bedienen van een afstandsbediening. Toch maar eens werk van maken. (sarcastisch).

Van alle apparaten in ons huis is de Harmony daadwerkelijk het ingewikkeldste apparaat. Vooral wanneer het allemaal niet zo gaat als het zou moeten (versterker gaat niet aan, of krijgt te vroeg zijn kanaal door).

Naast de Harmony hebben we tablets, consoles en laptops genoeg in huis, allemaal zonder dit soort fratsen, dus is het raar dat ik het het ingewikkeldste apparaat noem?

Maar zoals TS al aangeeft, een Harmony is niet de oplossing. Zo is ook een monitor waarschijnlijk niet de oplossing, hoe ga je om met het regelen van het volume? Als de monitor al speakers heeft, heeft het meestal geen IR/afstandsbediening om het volume te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 13-10 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

offtopic:
psst .. voel je nou niet op je teentjes getrapt. ik had het over de opvoeding van mijn vriendin ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
ik heb niet het type samsung bij de hand, want ik woon niet in dezelfde plaats, ik kijk de volgende keer even. Ik heb zelf een samsung die op hotelmode kan, dus dat is een kwestie van effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 11:02
Zit er niet toevallig een usb poort op de huidige televisie waar stroom op komt te staan wanneer je deze aan zet? Dan zou je daar een lampje op kunnen aansluiten en zie je meteen dat deze aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Hoewel ik recent nog als eerste reageerde op dit topic ben ik sinds nu ook op zoek naar een dergelijke constructie, ben benieuwd of TS al een oplossing heeft gevonden. Wat me nu even voor de kop stoot is dat ik niet met 1 druk op de knop zowel TV als Ziggo box kan inschakelen, bezopen anno 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar bij de tv's die ik ken geeft beeld via de kabel (coax) ook veel sneller beeld dan via een 'externe' poort als hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hotelmode is je vriend.. :) al is hotelmode ook niet bij elk toestel gelijk :(
maar je kan afaik altijd wel instellen dat de TV ten alle tijde op een bepaalde zender of input moet beginnen..

404 Signature not found

Pagina: 1