DonJunior schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:17:
Koop een Logitech Harmony. Echt doe dat gewoon. Stel deze even voor haar in en klaar. Ze drukt dan gewoon op 'TV Kijken" en vervolgens gaat de afstandbediening allerlei handelingen doen.. Terwijl de tv opstart geeft de afstandbediening een bericht: "Bezig met opstarten.. " (even geduld dus nog)
Tijdens die melding kan je simpelweg niet eens op de knoppen drukken (die reageren dan namelijk niet)
De ideale oplossing!
De Logitech Harmony is echt niet ideaal in dit soort situaties. De kinderen uitleggen dat ze op de TV moeten blijven mikken, terwijl ze de knop al hebben ingedrukt, dat was al irritant.
Het voordeel van 'afzonderlijke' handelingen in dit geval is (en dat merk je ook in zijn verhaal), ze mikken op een apparaat, drukken op een knop en verwachten direct response. Dit is met een Harmony niet het geval.
Wellicht zou een harmony werken als je een RF versie neemt die het 'mik' gedrag niet meer nodig heeft, maar dan alsnog zijn de Logitech's te traag in dit geval.
Op zich zitten de afstandbedieningen van de KPN kastjes aardig in elkaar en heb ik met die dingen geen moeite om het aan mensen uit te leggen.
Verder zou ik zo de oplossing niet weten, behalve een zo energie-onvriendelijke TV als je maar kan verzinnen. Hij mag eigenlijk continu al half aan staan, om er voor te zorgen dat hij snel reageert. Misschien iets wat direct na het aanzetten zijn logo toont of een geluidje maakt (irritant, maar wel direct response dat hij aan staat).
Mijn ouders hadden een LG TV die bij het aanzetten direct een toontje had, ook al was het beeldscherm nog niet aan. Dan weet je wel direct dat het goed is gegaan.
[
Voor 16% gewijzigd door
sorted.bits op 15-03-2016 07:37
]