DENON AVR-X1200W Internet en Netflix

Pagina: 1
Acties:
  • 2.542 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpronk58
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-08-2022
Ik heb sinds enkele weken de
DENON AVR-X1200W naar tevredenheid in gebruik. Heb alleen moeten ervaren dat de internet connectie bij gebruik van de internet radio of van Spotify Connect wegvalt zodra ik op mijn iPad Netflix opstart, niet om te streamen via Airplay, maar voor stand-alone gebruik. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
Dat is toevallig, ik heb precies het zelfde. Zat te twijfel om een topic te openen en toen las ik dit. Bij mij gaat het om de DENON AVR-X1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En zijn die Denons met het netwk verbonden via wireless of met een kabel? Indien wireless: heb je het ook met een kabel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Paar dingen die bij mij opkomen:

1. Is er wel genoeg bandbreedte om zowel netflix en spotify te streamen, maw wat voor internet verbinding heb je, en wat voor accespoint gebruik je voor de wireless omgeving.
2. Er iets iets mis met de DHCP server, er is een ip conflict, waardoor er maar 1 apparaat te gelijk werkt. Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?

Anyway volgens mij ligt het aan het netwerk/wifi.

Probeer inderdaad de Denon eens bekabeld, en probeer (ik weet niet of het mogelijk is) de denon een vast ip adres te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
The Eagle schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:03:
En zijn die Denons met het netwk verbonden via wireless of met een kabel? Indien wireless: heb je het ook met een kabel?
Hij is via een kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Trek de stekker uit het stopcontact en wacht 20 seconden.
Dat deed alle problemen verdwijnen bij mijn x2200w
bluetooth en wifi deden het erna weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Goofy1978 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:24:
Trek de stekker uit het stopcontact en wacht 20 seconden.
Dat deed alle problemen verdwijnen bij mijn x2200w
bluetooth en wifi deden het erna weer normaal.
Dat is hier helaas niet de oplossing.
Zal is kijken naar een vast ip adres. Hoop dat daarmee het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
mcg_nl schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:36:
Paar dingen die bij mij opkomen:

1. Is er wel genoeg bandbreedte om zowel netflix en spotify te streamen, maw wat voor internet verbinding heb je, en wat voor accespoint gebruik je voor de wireless omgeving.
2. Er iets iets mis met de DHCP server, er is een ip conflict, waardoor er maar 1 apparaat te gelijk werkt. Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?

Anyway volgens mij ligt het aan het netwerk/wifi.

Probeer inderdaad de Denon eens bekabeld, en probeer (ik weet niet of het mogelijk is) de denon een vast ip adres te geven.
1. Heb 100mbit, gebruik een Apple Airport Extreme
2. Het lijkt inderdaad op een ip conflict. Op het moment dat de internetverbinding van mijn receiver is heeft hij geen ip adres mee. Heb ook met een vast ip geprobeerd maar ook dan wordt de verbinding verbroken op het moment dat ik Netflix op een telefoon of tablet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Lijkt meerdere apparaten die als DHCP server aan het werk zijn.
* Apple Airport Extreme
* Modem van je provider
* Iets van een Horizon box
* Servertje in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpronk58
GoEV6 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:43:
Dat is toevallig, ik heb precies het zelfde. Zat te twijfel om een topic te openen en toen las ik dit. Bij mij gaat het om de DENON AVR-X1000.
Denon support heeft dit issue nu in onderzoek. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelhaalboom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb precies het zelfde probleem
Denon AVR-2113 bekabeld op thuisnetwerk. iPads/iPhones via wifi op zelfde netwerk. Kan alles doen op de iPads/iPhones (youtube app, safari etc) maar op het moment dat ik de netflix app open dan krijgt de Denon netwerk problemen

Op het scherm van de Denon staat dan connecting.... please wait.... assigning.. etc. Alle acties die via het netwerk lopen op dat moment worden ook acuut afgebroken (internet radio, streaming van ander apparaat, ingebouwde Spotify etc)

Op het moment dat ik de Netflix app sluit, dan wordt de verbinding binnen 30 seconden weer hersteld.

Wat ik heb geprobeerd:
- Denon Laatste firmware geïnstalleerd (1490-3169-0000-3311-1097)
- Netflix app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
- iPad/iPhones (laatste IOS 9.2.1)
- Router (apple airport time capsule versie 7.7.3) laatste versie
- Internet acces Cisco EPC 3212 van Ziggo (laatste versie e3200-E10-5-v302r125571-121129c volgens mij uit 2012) en zover ik kan zien staat deze in bridge maar weet het niet heel zeker.

Wat betreft IP conflict;
- Denon een fixed Ip adres laten toekennen in Airport router.
- Ik kan me moeilijk voorstellen dat het een IP conflict is, aangezien alle andere data van de iPad/iPhone wel goed gaat. Er wordt toch geen nieuw IP adres aangemaakt bij het starten van de Netflix app?

Tot nu kan ik niets vinden wat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpronk58
All, via de leverancier van mijn router (ASUS) vernam ik dat het probleem zit in de combinatie Netflix / Airplay. Wanneer je de Netflix app opstart op je iPhone of iPad schijnt de Netflix app Airplay al te activeren of je Airplay wilt gebruiken of niet. Voor verdere ondersteuning werd ik doorverwezen naar Apple Support. In ieder geval lijkt het probleem niet in de receiver te zitten. Een familielid van mij heeft hetzelfde probleem met een receiver van een ander merk. Mocht Apple Support met een oplossing komen, dan laat ik dat hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelhaalboom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01-2024
Dat is een begin. Maar als het airplay dan begrijp ik niet waarom de reciever problemen krijgt met het netwerk. De versterker zou dan gewoon over gaan op airplay modus. Deze begint nu met "connectin.. Assigning.." Alsof de netwerk kabel er uit is geweest.

En waarom hebben dan versterkers er last van? In het netwerk hangt ook een apple TV maar die reageerd helemaal niet.

Heb het vermoeden dag het een poortconflict is maar ik er veel te weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het airplay is: daar is op de Denon support site vrij beel over te vinden. Vraag me niet waarom, maar het schijnt te helpen om dan multicasting op je router uit te zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpronk58
All, vandaag contact gehad met een engineer van Apple. Samen een aantal testen uitgevoerd en geconstateerd dat het probleem naar alle waarschijnlijkheid toch in de Netflix app zelf zit. Ook wanneer Airplay is uitgeschakeld, wordt de internet connectie van de receiver onderbroken. Airplay lijkt dus niet de boosdoener te zijn, wat overigens blijkt uit het feit dat hetzelfde probleem zich ook voordoet op Android hardware. Kortom, het ligt niet aan de Denon receiver (ook andere merken hebben er last van), de router is ook niet verdacht (het probleem doet zich ook bekabeld voor), iOS of Android maakt ook niets uit, dus allemaal naar Netflix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Denon. Bij diverse merken zelfde probleem. Netflix gebeld en proberen uit te leggen wat er is.
Maar dat heeft geen zin. Die snappen er niets van.. Heb nu een mail adres gekregen om direct het probleem te melden. Wordt vervolgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpronk58
Probleem is verholpen met de laatste release van Netflix (8.3.0) 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Hier is, ook met update 8.3.0 tot en met 8.6.0, het probleem nog niet opgelost. Volgens Denon is het een bekend probleem, maar ligt de oplossing bij Netflix. Wij vinden het echt heel vervelend worden... ook zonder de Netflix app te openen stopt Internet Radio er om de haverklap mee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftrimbos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-01-2017
Ik heb de Denon AVR X1000 en heb hetzelfde probleem. De internet connection valt plots weg. Ik heb geen Netflix en heb mijn mobiel en tablet op Android draaien.
De X1000 is middels kabel op een Wifi repeater Fritz! 1750E aangesloten. Verder enkele wifi FOSCAM cameras op het netwerk draaiend.
Iemand een idee voor een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muiswieltje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 14:26
De oorzaak ligt volgens mijn AV-leverancier in de codecs die Netflix gebruikt voor de audio in hun streams. Het heeft dus niets met netwerktraagheid of iets anders te maken dan dat. Netflix dient dit op te lossen. Een workaround is het uitschakelen van ARC en het geluid tussen je TV en AVR via optische kabel te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter heeft al 2,5 jaar niet meer ingelogd. Verder gaan in dit topic is niet nodig dus gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.