Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stichting Brein en verbod; Wat doe jij?

Pagina: 1
Acties:
  • 985 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals velen van jullie weten zal Brein vanaf heden uploaders via het Torrent-protocol opsporen en steeds terugkomende individuen uiteindelijk 'bestraffen'.

Zie:
Linkje

Welke maatregelen tref jij? Ga je je uploadsnelheid indimmen, materiaal via andere wegen vergaren of ga je legale bronnen gebruiken?

Persoonlijk prefereer ik een legale bron maar helaas heb ik tot op heden geen bron gevonden die het aanbod heeft dat ik zoek. Netflix komt in de buurt maar het gebrek aan licenties voor sommige series en/of seizoenen daarvan (Zoals House of Cards seizoen 4 in Nederland) zorgt er gewoonweg voor dat het minder aantrekkelijk is om er gebruik van te maken.

Het jammerlijke van Stichting Brein vind ik dat ze voornamelijk bezig zijn met mensen op de vingers tikken i.p.v. het geld steken in licenties verkrijgen in Nederland voor legale bronnen of zelf een legale betaalbare bron aan te bieden.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:00
Usenet met SSL. Dan geen upload.

👉🏻 Blog 👈🏻

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:46:
Het jammerlijke van Stichting Brein vind ik dat ze voornamelijk bezig zijn met mensen op de vingers tikken i.p.v. het geld steken in licenties verkrijgen in Nederland voor legale bronnen of zelf een legale betaalbare bron aan te bieden.
offtopic:
Brein is een organisatie om op de vingers te tikken, dat is wat ze doen, dat is waarom ze bestaan.
Dat verhaal met licenties, daar heeft Brein verder niets mee te maken ;)
Voor die licenties moet je Netflix/HBO/etc of de distributeur aankijken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
ik download eigenlijk al twee jaar niets illegaals meer, dus voor mij verandert er niets.

[ Voor 5% gewijzigd door friggler op 14-03-2016 20:51 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:14

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja, dit is een moeilijke. Ik gebruik Torrent i.t.t. een jaar of wat geleden steeds meer voor "legale" doeleinden als een Windows ISO binnentrekken oid omdat dit sneller is of omdat deze bij Microsoft niet te vinden is. Ik vraag me af als ik zoiets zou seeden, of ik dan ook illegaal bezig ben. Hoe dan ook, ik kies dan liever voor de "veiligheid" en beperk upload zo veel mogelijk. Ik vind het heel spijtig voor andere 2P2 (lol) P2P gebruikers, maar mijn eigen veiligheid gaat voor.

Sowieso, ik download überhaupt een stuk minder dan voorheen, zeker games niet meer. Als ik zie dat ik op Steam een gecentraliseerd gaming-platform heb waar key's vaak voor een spotprijs te krijgen zijn t.o.v. retail of console heb ik al sneller zoiets van "ach, die paar euro...". De gedachte van downloaden was altijd dat je het gedownloade materiaal eerst kon uitproberen waarna je het kocht of weggooide als het niks was. We hoeven er natuurlijk geen doeken om te winden dat dit ideaalbeeld maar door enkele mensen volbracht werd, maar deze mensen worden dadelijk natuurlijk netzogoed op "de blacklist" gezet op het een of ander moment.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kraades schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:49:
Usenet met SSL. Dan geen upload.
Snelheid en veiligheid maar daartegenover retentie en beschikbaarheid (DMCA).
anandus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:50:
[...]

offtopic:
Brein is een organisatie om op de vingers te tikken, dat is wat ze doen, dat is waarom ze bestaan.
Daarom gebruikte ik het woord 'jammerlijk' omdat ze een beter beeld van zichzelf zouden creëren als ze legale alternatieven zouden aanbieden en zelfs promoten.
kuusj98 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:54:
Tja, dit is een moeilijke. Ik gebruik Torrent i.t.t. een jaar of wat geleden steeds meer voor "legale" doeleinden als een Windows ISO binnentrekken oid omdat dit sneller is of omdat deze bij Microsoft niet te vinden is. Ik vraag me af als ik zoiets zou seeden, of ik dan ook illegaal bezig ben. Hoe dan ook, ik kies dan liever voor de "veiligheid" en beperk upload zo veel mogelijk. Ik vind het heel spijtig voor andere 2P2 (lol) P2P gebruikers, maar mijn eigen veiligheid gaat voor.

Sowieso, ik download überhaupt een stuk minder dan voorheen, zeker games niet meer. Als ik zie dat ik op Steam een gecentraliseerd gaming-platform heb waar key's vaak voor een spotprijs te krijgen zijn t.o.v. retail of console heb ik al sneller zoiets van "ach, die paar euro...". De gedachte van downloaden was altijd dat je het gedownloade materiaal eerst kon uitproberen waarna je het kocht of weggooide als het niks was. We hoeven er natuurlijk geen doeken om te winden dat dit ideaalbeeld maar door enkele mensen volbracht werd, maar deze mensen worden dadelijk natuurlijk netzogoed op "de blacklist" gezet op het een of ander moment.
Momenteel zijn er vrij weinig games waaraan ik echt euro's aan uitgeef maar een site zoals isthereanydeal is wel handig om dat ene koopje er tussenuit te halen.

Het is enkel lastig als je het hebt over series waarbij de nieuwste aflevering al maanden of soms een langere periode al beschikbaar is in het buitenland alvorens deze legaal in Nederland te verschaffen is.

• technorabilia
Windows ISO's via torrents zou ik maar drie keer de md5 checken...

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:05:
[...]

Snelheid en veiligheid maar daartegenover retentie en beschikbaarheid (DMCA).
Van het totale aanbod is maar een fractie dat via een takedown niet meer beschikbaar is.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:05:
[...]

Het is enkel lastig als je het hebt over series waarbij de nieuwste aflevering al maanden of soms een langere periode al beschikbaar is in het buitenland alvorens deze legaal in Nederland te verschaffen is.
Eigenlijk zou je idd een jaar lang niets moeten kijken...

Edit: Dubbelpost! 8)7 Mea culpa.

[ Voor 43% gewijzigd door technorabilia op 14-03-2016 21:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:06

Onbekend

...

Ik download de laatste jaren ook niets meer (illegaal).
De kwaliteit en stabiliteit van de games is de laatste jaren flink achteruit gegaan, en de gratis en/of open source games en programma's zijn een stuk beter dan jaren geleden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 08:31

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:46:
Beste Tweakers,

Zoals velen van jullie weten zal Brein vanaf heden uploaders via het Torrent-protocol opsporen en steeds terugkomende individuen uiteindelijk 'bestraffen'.

Zie:
Linkje

Welke maatregelen tref jij? Ga je je uploadsnelheid indimmen, materiaal via andere wegen vergaren of ga je legale bronnen gebruiken?

Persoonlijk prefereer ik een legale bron maar helaas heb ik tot op heden geen bron gevonden die het aanbod heeft dat ik zoek. Netflix komt in de buurt maar het gebrek aan licenties voor sommige series en/of seizoenen daarvan (Zoals House of Cards seizoen 4 in Nederland) zorgt er gewoonweg voor dat het minder aantrekkelijk is om er gebruik van te maken.

Wat is er mis met Netflix en HoC? Ik heb gisteren seizoen 4 uitgekeken. Gebrek aan content op Netflix is wel een hele slappe smoes om als alternatief illegaal te gaan downloaden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• technorabilia
Het aanbod.

Colony, The Walking Dead S6, The Good Wife, True Detectice, Madam Secretary, Limitless, Banshee, The Leftovers, The Knick etc. etc.

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 14-03-2016 21:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

Topicstarter
Shabbaman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Wat is er mis met Netflix en HoC? Ik heb gisteren seizoen 4 uitgekeken. Gebrek aan content op Netflix is wel een hele slappe smoes om als alternatief illegaal te gaan downloaden.
Het is niet alleen beschikbaarheid zodra het in de US beschikbaar is maar ook series die ik bekijk die gewoonweg niet via Netflix beschikbaar komen. Content dat plots verwijderd kan worden zoals dat van sommige series seizoenen ontbreken terwijl de serie jaren oud is.

Zo was een collega bezig met het volgen van Lost en van de een op de andere dag waren er licentiekwesties en toen was Lost verwijderd van Netflix.

Als Netflix de alomvattende oplossing was waar ik al mijn series kon kijken al had ik maandelijks 30 euro moeten neertellen dan had ik dat al te graag gedaan.

Helaas biedt het enkel een gedeeltelijke oplossing en is hier en daar abonnementen afsluiten ook geen ideale situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 21:32 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
@TS Het persbericht van Brein gaat over uploaders, dus als jij vraagt welke consequenties downloaders daaraan gaan verbinden schep je verwarring. Temeer omdat je het daarna opeens over de bronnen hebt plus dat je niet lijkt te weten wat Brein eigenlijk doet.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Voor mij is het illegaal downloaden ook voorbij. Zoals hierboven al gezegd is door Steam download ik niet illegaal meer plus ik nu ook meer te besteden heb dan enkele jaren terug van 13/14/15 jaar naar 18 jaar maakt wel een verschil. :P

Films kijk ik niet echt vaak en zo ja dan is het via Netflix.

En dan nog bepaalde programma's zoals office etc. Tja van mijn school krijg ik nu zo'n pakket en voor de rest ben ik niet meer zo creatief als vroeger (videosoftware, recording software, photoshop enzovoorts)

Het is niet zo dat ik ben gaan stoppen met downloaden door stichting brein maar meer omdat het niet meer nodig is. Wel als ik iets download (laatst een Windows 7.iso bestand) dat ik het wel in mijn achterhoofd heb hangen. (Dan te denken dat ik dat alleen download omdat ik het niet via officiële wegen kan krijgen terwijl ik wel een w7 key heb.)

Verwijderd

Topicstarter
Kalief schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:32:
@TS Het persbericht van Brein gaat over uploaders, dus als jij vraagt welke consequenties downloaders daaraan gaan verbinden schep je verwarring. Temeer omdat je het daarna opeens over de bronnen hebt plus dat je niet lijkt te weten wat Brein eigenlijk doet.
Bij downloaden via torrents upload je per definitie en een andere weg inslaan zal invloed hebben op het wel/niet uploaden tijdens de overdracht.

Een legale bron is mooi maar er is veel ruimte voor verbetering in de vorm van aanbod en beschikbaarheid dus zeker een goed en relevant discussiepunt.

Ik weet wat Stichting Brein doet en gaf mijn mening over hoe ze het doen en wat in mijn optiek een betere aanpak zou zijn.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

anandus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:50:
Brein is een samenwerkingsverband van partijen die licenties vergeven (aan o.a. Netflix), dus ze hebben er weldegelijk mee te maken. Volgens mij is freeksters punt dat hij liever ziet dat die samenwerking zich uit in een soepeler beleid omtrent licenties en betreurt hij de huidige doelstelling van de stichting.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit topic heeft niets te zoeken in Client Software Algemeen. Je kunt het eventueel een nieuw topic openen in een van de General Chat fora, maar zorg dan ajb voor een topicstart die een aanzet kan geven tot een discussie. Nu stel je én een -wat dubieuze- vraag en je poneert wat je vindt van Brein. Dat kan alle kanten op, tot en met tips hoe je toch nog aan je warez kunt komen. Zeker dat laatste heeft op T.net geen plek.

Dit topic gaat daarom op slot.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.