Medion erazer komt niet in bios

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepper6
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 08:40
Ik kom niet meer in de Bios van mijn Medion erazer X7611.
Ik was bezig met Windows 10 installatie, en ben in de bios geweest om de boot order aan te passen, maar nu kom ik met geen mogelijkheid in de bios. Zo gauw ik F2 gebruik staat er een puntje op het scherm maar naar de bios gaan doet hij niet.

Natuurlijk was er tijdens installatie iets misgegaan en nu blijft hij hangen op het stukje recovery software wat nog op de schijf stond. Hier kun je alleen niets mee, want die ziet geen recovery recovery partitie meer.

Dus deadlock situatie. Kom niet in de bios om een ander boot device te kunnen selecteren, maar booten doet hij ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion Erazer X7611

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
reset knopje (wat je met een paperclip moet indrukken).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Kun je de harde schijf/SSD uit de machine halen en vervolgens Fast Boot uitschakelen in de UEFI? Dat zou je de mogelijkheid moeten geven om verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

BIOS batterij er misschien uithalen of BIOS reset? Als je belangrijke data op de PC hebt eerst even de schijven ergens anders in hangen en de data kopiëren, en zo kaal mogelijk opstarten (alleen de boot schijf tot be)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
F2 of Del of whatever inhouden en dan pas aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumper69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 08:31
Net t zelfde probleem met een Medion Erazer PC MS7653.
Reageerde niet meer op de del om in de bios te komen.

Een harde reset pc via aan uit knop uitzetten gaf weer de optie om in het bootmenu te komen.
Vandaaruit kan ik nu een schone installatie uitvoeren.