Toon posts:

Nieuwe Pc voor grafische dingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

ik moet voor een vriend van mij een pc samenstellen die hij gaat gebruiken voor zn grafische opleiding..

het moet dus een pc worden die lekker draait voor photoshop en die dingen.

ik zat zelf te denken aan een scsi systeem.
wat is er verder belangrijk om het lekker draaiend te krijgen..

max prijs is 4/5000
een mac kan ook wel maar voorkeur gaat uit naar een "normale" pc :)

bvd

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Veeel ram (min 256Mb, liever 512) en snel ram (DDR?). De processor zal hiervoor niet zoveel uitmaken (een TB 1Ghz moet toch genoeg zijn). Verder een snelle en grote HDD (of IDE-RAID-0 of SCSI160, maar dat is wel errug duur). Maxtor G450 en groot beeldscherm. De rest zal niet zoveel uitmaken

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
pak een dual pentium3 systeempje, 2 x iets van boven de 800mhz is snel zat voor allerlei grafische shit.

• Marcj
Ik heb op een E-shop (waarvan ik de naam maar niet zal zeggen) dit ff samengesteld:

Chieftec Midi-tower TG103
MSI K7T266 (met Raid en on-board geluid)
AMD TB 1.1Ghz
256Mb DDR PC2100 Transcend
2x Maxtor 20Gb 7200rpm
Matrox G450 32Mb DH
19" ADI G910 Pure-Flat
Sony 52x CD-Rom
Labtec 300W boxen
M$ Internet Hardware value pack
Windows 2000

en dat voor nog geen 5000,- en al geassembleerd (als je het los besteld scheelt je het weer 50 gulden ofzo). En heb je eigenlijk al een besturingssysteem? Dan kun je namelijk nog 256Mb erbij kopen :)

• Marcj
Op vrijdag 22 juni 2001 18:32 schreef salvador4 het volgende:
pak een dual pentium3 systeempje, 2 x iets van boven de 800mhz is snel zat voor allerlei grafische shit.
Is het voor grafisch werk niet het geheugen belangrijker dan de processor?

Verwijderd

Topicstarter
:)

thanks.
maar de pc is niet voor mij he.
ik overleg het even aan hem en dan beslist hij wel verder..
maar toch bedankt voor de reacties nu al :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 22 juni 2001 18:37 schreef Marcj het volgende:

[..]

Is het voor grafisch werk niet het geheugen belangrijker dan de processor?
ligt er maar weer net aan wat voor grafisch werk, met renderen enzow ken je van alles niet goed genoeg hebben

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik zou in ieder geval letten op de harddisks, dat is zo fuckin' belangrijk bij dit werk. Raid controller zou leuk zijn, maar SCSI beats them all ! 't is wel even wat duurder, maar tegenwoordig bespaar je toch dik op de processor (AMD) en het geheugen wat momenteel gratis is...

Mother, will they like this song?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op vrijdag 22 juni 2001 18:11 schreef ruud81 het volgende:
[...]
het moet dus een pc worden die lekker draait voor photoshop en die dingen.

ik zat zelf te denken aan een scsi systeem.
wat is er verder belangrijk om het lekker draaiend te krijgen..

max prijs is 4/5000
een mac kan ook wel maar voorkeur gaat uit naar een "normale" pc :)

bvd
Voor die prijs kan je echt geen fatsoenlijke mac (G4) krijgen, hoor. Zelf zou ik ook liever voor een pc gaan, maar Photoshop draait wel het snelst op een mac en in de grafische sector werken de meesten ermee.

Systeem

• Marcj
Op vrijdag 22 juni 2001 18:39 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ligt er maar weer net aan wat voor grafisch werk, met renderen enzow ken je van alles niet goed genoeg hebben
Dat is waar, maar met photoshop en zulk soort programma's ga je toch geen erg ingewikkelde dingen renderen denk ik.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

GEEN ATHLON!

Klant van me had een Tb 1333Mhz met DDR en vanwege onstabiliteit, lawaai van de koeling heeft ie em geruild voor een P3 1ghz met Sdram. Die was nog eens stukken sneller ook dan die Athlon in Fotosjop!!

Dus Intel is zeker aan te raden voor Fotowinkel. Niet dat het op een Athlon niet werkt, alleen ist duidelijk geoptimaliseerd voor Intel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Op vrijdag 22 juni 2001 18:43 schreef nigelator het volgende:
GEEN ATHLON!

Klant van me had een Tb 1333Mhz met DDR en vanwege onstabiliteit, lawaai van de koeling heeft ie em geruild voor een P3 1ghz met Sdram. Die was nog eens stukken sneller ook dan die Athlon in Fotosjop!!

Dus Intel is zeker aan te raden voor Fotowinkel. Niet dat het op een Athlon niet werkt, alleen ist duidelijk geoptimaliseerd voor Intel.
Dan moet meneer met t grafische werk een
Athlon MP nemen..die zijn namelijk zo gouw
30% sneller in photoshop dan zelfs de snelste p4 ...;) MP kan nl WEL sse, de "oude" athlon niet.

• Marcj
De reden dat ik voor een Athlon zou kiezen is het budget. Vooral met een PIII 1Ghz (of hoger) is vreselijk duur.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
iniedergeval een matrox videokaart (liefst een dualhead voor 2 monitoren, maar is misschien een beetje TE...)
vind matrox echt het meest scherpe en mooiste beeld geven, en is erg goed in 2d dus (niet bedoeld voor 3d spellen ofzo)

ennuh.. verder toch een intel processor (niet omdat ik fan ben ofzo :P ) maar omdat veel grafische paketten voor intel zijn geoptimaliseerd (photoshop, 3dmax, etc.)

succes :)

//

• Marcj
Op vrijdag 22 juni 2001 18:48 schreef man-o-script het volgende:
iniedergeval een matrox videokaart (liefst een dualhead voor 2 monitoren, maar is misschien een beetje TE...)
vind matrox echt het meest scherpe en mooiste beeld geven, en is erg goed in 2d dus (niet bedoeld voor 3d spellen ofzo)

ennuh.. verder toch een intel processor (niet omdat ik fan ben ofzo :P ) maar omdat veel grafische paketten voor intel zijn geoptimaliseerd (photoshop, 3dmax, etc.)

succes :)
Intel is idd beter geoptimaliseerd, maar dankzij de betere FPU van de Athlon(MP) trek hij de PIII/IV er wel uit in 3D max. ;)

Ik heb net ook gekeken wat het scheelt als je uit die pc die daarboven staat de athlon en het mb eruit haalt en een MSI 6366 met een PIII 1Ghz erin zet. Je komt dan in
één keer 300 gulden duurder uit.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maxtor G400 of G450
als het verschil tussen maxtor en matrox al moeilijk is voor iemand dan zullen zijn adviezen ook niet overhouwen lijkt mij.

• Marcj
Op vrijdag 22 juni 2001 19:08 schreef smvs het volgende:

[..]

als het verschil tussen maxtor en matrox al moeilijk is voor iemand dan zullen zijn adviezen ook niet overhouwen lijkt mij.
hehe, ja, maar ik weet niet zoveel van matrox kaarten af. Ik weet alleen dat ze goede 2D kaarten zijn. Het verschil tussen G400 en G450 weet ik niet precies (ik zou wel de 32Mb versie nemen). Ik dacht de G450 iets sneller is, maar dat voor photoshop ook niets uit en zo kun je wel wat geld uitsparen. Met de rest heb ik wel degelijk ervaring.

(zo beter? :) )

• Marcj
foutje, sorry

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ergens een dual celeron aan zien te komen... ranzig veel geheugen erin.. 1024 mb??? en een mooi video kaartje.. en erg grote hardeschijf.. en verder boeit ut allemaal niet zo..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

PIII 1ghz/P4 1,7ghz/Tbird 1,4, (of dual >:) ), IDE RAID, nice 19/21/22 inch LG/Iiyama monitor, Matrox G450, 512/1024 SDR, 256/512 DDR erin...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Koop iig een Quadro2 erbij voor de 3D applicaties... of een GF2 GTS/Pro/Ultra die je dan zelf tot Quadro soldeert, bespaart een hoop geld :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Zijn die MAC G4 dingen niet wat?? Voor echt grafisch gebruik :?

Verwijderd

Een MAC als je echt wil grafiseren. Anders een T-bird 1,3Ghz ofzo met minimaal 512Mb (DDR) Ram.

en een FireGl of QuadroII videokaart. Geen gamerskaart zoals Gforce3 ofzoiets.

22Inch scherm.
Tekenpallet (optioneel)

rest boeit niet
Pagina: 1