Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Jou plaat vind ik best geslaagd UC! Lekker veel te zien. Enige wat ik jammer vind zijn die afgehakte mensen onderaan, krijg bijna medelijden met ze
Van mij ook vast 2 om het topic wat op te vullen:

Niet de meest originele locatie in Rotterdam, maar ik vond de mist hier wel tof
En de skyline van Seattle in het mooie avondzonnetje:

Ook weer niet het meest originele plaatje van deze skyline, maar het licht vind ik zo mooi
[ Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 14-03-2016 20:32 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
@marceltuit: Die van Seattle is wel mooi het gouden uurtje.
Mijn extreme pano's van de Brouwersgracht, veel foto's aan elkaar.
Ik kan weer eens niet kiezen

De donker blauwe versie is mooier van kleur maar heeft teveel licht vervuiling. En die lichte versie heeft iets te weinig blauw.

P3170469-PanoC by Vishari Beduk, on Flickr

P3170430-PanoC by Vishari Beduk, on Flickr
edit: Blijft weinig van over met 800 pixels breed

edit2: Donkere versie nog wat verder bewerkt in PS.
edit3: Lichtere versie ook verder bewerkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Vishari Beduk op 20-03-2016 20:25 ]
weet het niet meer
Die cityscape van Parijs vind ik veelbelovend, maar ik mis wat...de bovenkant van de gebouwen... Jammer dat je die niet meegenomen hebt.
@Vishari Beduk: je nachtelijke views van A'dam vind ik goed gelukt. Lastig om een keuze te maken tussen de donkere en lichtere versie. In eerste instantie vind ik de donkere uitvoering wat geslaagder. Alleen de blauwtinten worden me dan te paarsig. Wellicht kun je in de nabewerking wat beschaafde 'stereffecten' aan de straatlampen toevoegen?
Volgens mij kan deze wel doorgaan voor een cityscape:

AmsterdamNDSM02 by Erik Haak, on Flickr
Lijkt me wel duidelijk, welke stad dit is.
Daarom beide verder bewerkt een de foto's vervangen door lichtere exemplaren.
@ehtweak: Sorry, maar de foto is te klein. En het water is erg 'druk'. Dus ik weet het niet zo.
Wat betreft jouw suggesties: ster effecten toevoegen gaat mij iets te ver. En dat paarsige krijg ik niet 'mooi' weg (het is de ondergaande zon).
@UC hieronder: Ik heb echt de foto van ehtweak bekeken (erop klikken is tenslotte een kleine moeite).
[ Voor 26% gewijzigd door Vishari Beduk op 20-03-2016 20:42 ]
weet het niet meer
Misschien even het origineel van 10000 x 1538 bekijkenVishari Beduk schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:35:
@ehtweak: Sorry, maar de foto is te klein. En het water is erg 'druk'. Dus ik weet het niet zo.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Hoe groot had u 'm gehad willen hebben?
(het origineel is 30k pixels breed, het flickr exemplaar slechts 10k pixels breed)
En 't water is meestal druk, met al die golfslag en de bootjes...
Tja, en de harde kleur. Ik houd niet zo van dat extreme pimpen (wat we alhier regelmatig voorbij zien komen en wat blijkbaar heel veel likes
Ik moest ff nadenken wat er met 'HQ' bedoeld werd; maar daarmee bedoel je zeker jullie tweakers kantoorlocatie?
Op m'n originele pano kan ik de letters 'TWEAKERS' die achter de ramen geplakt zijn, gewoon lezen.
(dat bedoelde ik met mijn andere opmerking over de resolutie van panos; pas toen ik er naar op zoek ging, zag ik nu de letters 'TWEAKERS' staan. Dat was me echt niet opgevallen toen ik daar stond aan overzijde van het IJ)
[ Voor 94% gewijzigd door ehtweak op 20-03-2016 22:34 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Doe maar net zo groot dat we het Tweakers logo kunnen ontdekkenehtweak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:21:
Mijn cityscape is te klein?!?![]()
Hoe groot had u 'm gehad willen hebben?
(het origineel is 30k pixels breed, het flickr exemplaar slechts 10k pixels breed)
Een dagje Amsterdam/studie gehad of was je een keer in Vlissingen/omgeving op vakantie/dagje weg?
Mij is het ook niet opgevallen toen ik daar was. Ik vind je pano's beter worden. Deze kijkt prettiger weg dan de vorige twee in het panorama topic.Ik moest ff nadenken wat er met 'HQ' bedoeld werd; maar daarmee bedoel je zeker jullie tweakers kantoorlocatie?
Op m'n originele pano kan ik de letters 'TWEAKERS' die achter de ramen geplakt zijn, gewoon lezen.
(dat bedoelde ik met mijn andere opmerking over de resolutie van panos; pas toen ik er naar op zoek ging, zag ik nu de letters 'TWEAKERS' staan. Dat was me echt niet opgevallen toen ik daar stond aan overzijde van het IJ)
De originelen op flickr zijn vrijwel altijd voorzien van GPS EXIF metadata; m.a.w. je kunt precies zien waar de fotograaf zich bevond...Karel V schreef op maandag 21 maart 2016 @ 06:42:
[...]
Lijkt er op dat je hier bij het aanmeerpunt staat van het voetveer. Dat is aan de achterkant van het centraal Station van Amsterdam.
Een dagje Amsterdam/studie gehad of was je een keer in Vlissingen/omgeving op vakantie/dagje weg?

Dagje A'dam; gratis cruisen met de veerpontjes.
Vlissingen kom ik af en toe vanwege familiebezoek.

Pano van 3 foto's op 16mm tijdens een bewolkte zonsondergang in Singapore.
@ 500PX

Nog een Pano van 3 foto's op 16mm vanaf Brooklyn kijkend naar Manhattan
@ 500PX

Pano van 2 of 3 foto's op 16mm aan de reitdiephaven te Groningen tijdens het blauwe uur, als ik het me goed herinner tevens HDR.
@ 500px

Pano van 3 foto's op 16mm (unfocussed) gecombineerd met een foto op 70mm van een glazen bal (uiteraard ondersteboven)
@ 500px
Feedback op de andere plaatjes:
@ Universal Creations - La Défence is een gave plek, voor mij is de foto wat te druk en wordt ik niet echt naar 1 plek geleid
@ Marceltuit
1) Goede leading lines, jammer dat die vlaggen voor die ballen zitten
2) Heel mooi licht en een mooie skyline. Voor mij is hier de lucht een belangrijk element in de foto en is het water met deze sluitertijd (long exposure zou meer reflectie geven) minder interessant, ik denk dat minder water en (als dat nog kan) meer lucht deze foto beter zou maken.
@Vishari Beduk: Mooie pano, mooi licht. Je zou kunnen overwegen de linker 1/3e weg te laten. Nu trekken die fietsen heel erg de aandacht wel van je mooie zonsondergang en de architectuur. Ik denk dat de brug ook een hele goede leading line kan vormen. De tweede foto spreekt me qua kleur meer aan.
@ehtweak: Deze compositie is momenteel met name gefocust op de wolken en het water. De twee gebouwen waar je op wilt focussen staan helemaal aan het uiteinde van de foto en hebben voor mij op deze manier niet echt een band met elkaar.
Note: In tegenstelling tot was de EXIF data er van maakt gebruik ik de Canon 16-35 F4 ipv de Sony versie (via Metabones adapter)
(Ik ben nieuw hier, dus excuus als ik het niet helemaal in het juiste format post)
www.maartenmensink.com - Landscape & cityscape photography
Het zal ongetwijfeld een modeverschijnsel zijn, het zij zo.
Aan de andere kant; goed gedaan wat betreft nabewerkingsskills!
De magische bol boven Manhattan vind ik wat geslaagder en verdraagzamer. Gewoon leuk om naar te kijken.
(heel erg jammer van die witte kriebeldingen onder het flatgebouw in de bol)
Bedankt voor de reactie op de tweakers-pano. Ik vind het wel opvallend dat je zegt dat de compositie gefocussed zou zijn op het water en de wolken. Noch het één, noch het ander.
Ik maak dit soort high-res brede panos vanwege het geheel. Niet zozeer één ding. Als je één specifiek deelonderwerp van zo'n breedbeeldplaat wilt bekijken kun je juist mooi inzoomen op het gewenste deelbereik. En die interesse kan voor iedereen verschillend zijn. Of zelfs variëren, naar gelang hetgeen je op dat moment wilt zien.
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 21-03-2016 12:10 ]
Goh jij hier!?Maarten Mensink schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:32:
[....]
(Ik ben nieuw hier, dus excuus als ik het niet helemaal in het juiste format post)

De foto's kende ik al natuurlijk, maar ik vind ze nog steeds goed!
Voor een eerste post doe je het best netjes hoor.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Absolute top klasseMaarten Mensink schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:32:
Wat van mijn cityscape van her en der:
dus daar kan ik verder niets over zeggen
waar ik wel wat over wil zeggen is dat je wel vaker mag langskomen hier op tweakers, een beetje leven (en kwaliteit) in de brouwerij kan geen kwaad hier
weet het niet meer
Thanks - ik ben het met je eens dat de edits soms wat zwaar zijn en ben bezig om mijn bewerkingen subtieler-ogend te maken. Op de 500px foto of op mijn eigen website is het watermerk afwezig (want op Flickr is een rechtermuisklik genoeg om de foto op te slaan).ehtweak schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:08:
@Maarten Mensink: [...] Maar voor mij is dat teveel van het goede. [...]
Aan de andere kant; goed gedaan wat betreft nabewerkingsskills!![]()
De magische bol boven Manhattan vind ik wat geslaagder en verdraagzamer. Gewoon leuk om naar te kijken.![]()
(heel erg jammer van die witte kriebeldingen onder het flatgebouw in de bol)![]()
[...]
Ik maak dit soort high-res brede panos vanwege het geheel. Niet zozeer één ding.
Wat betreft jouw foto, dat is puur waar mijn oog naar wordt getrokken. Ik zie een foto als een manier om aan je kijker te zeggen: "Dat daar, dat is gaaf!", dan moet je oog getrokken worden naar datgene. Een foto maken van "alles" werkt vermoeiend voor een kijker. Een goede aanrader is de video serie "The Created Image" van David DuChemin, daarin behandelt hij onder andere dit concept.
Ik zal mijn leven proberen te beteren, almachtige moderatorGrozno schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:40:
[...]
Goh jij hier!?![]()
De foto's kende ik al natuurlijk, maar ik vind ze nog steeds goed!
Voor een eerste post doe je het best netjes hoor.
Thank, ga mijn best doen!Vishari Beduk schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:09:
[...]
Absolute top klasse![]()
dus daar kan ik verder niets over zeggen
waar ik wel wat over wil zeggen is dat je wel vaker mag langskomen hier op tweakers, een beetje leven (en kwaliteit) in de brouwerij kan geen kwaad hier
Overigens worden mijn foto's alleen beter van (opbouwende) kritiek, dus feel free to nitpick!
U vraagt, wij draaienMaarten Mensink schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:17:
dus feel free to nitpick!
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik had dit in Lightoom aan elkaar geregen, daar helaas geen kans om te verfijnen. Volgens mij is het een optische illusie dat de horizon scheef loopt, maar dat moet met Photoshop te corrigeren zijn
T is mij opgevallen dat reflecties niet altijd helemaal recht lopen, volgens mij in het echt ook niet altijd (misschien door wind enzo), maar het is absoluut mooier om dat bij te trekken.
Ik ga daar binnenkort eens verder mee prutsen!
Zover ik weet hoort dat wel zo te zijn. Wat ik altijd doe in Lr, is de liniaal trekken vanaf een punt op het object naar hetzelfde punt in het spiegelbeeld (liefst 2 punten met een behoorlijk afstand ertussen). In dit geval is dat wat lastiger omdat het spiegelbeeld wazig is. Hoe dan ook staat de horizon wat krom (ik houd al rekening met de vorm van de baai).Maarten Mensink schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:27:
T is mij opgevallen dat reflecties niet altijd helemaal recht lopen, volgens mij in het echt ook niet altijd (misschien door wind enzo), maar het is absoluut mooier om dat bij te trekken.
Verder prachtige platen hoor!
Nu lijkt het me het meest praktisch om in Photoshop met transform en of liquify wat te tweaken. Andere/betere suggesties zijn zeker welkom!
Bedankt Universal Creations! Dat lineaal is voor mij een stuk nuttiger geworden
Versie 2:

Voor de vergelijking versie 1:

[ Voor 55% gewijzigd door Grozno op 22-03-2016 19:37 ]
Zelf vind ik de lucht ook wat oververzadigd, maar het zijn verder mooie platen Maarten
5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Toy Cars by Albert Dros, on Flickr

Super Sci-Fi by Albert Dros, on Flickr
en natuurlijk de Nederlandse klassieker die ik hierboven ook voorbij zag komen

Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Anoniem: 30965
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Sterke platen Albert!adros schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:58:
Prima foto's in dit topic, weinig op aan te merken. Geef ook mij de gelegenheid om maar weer eens wat te posten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] Coloured Wood by Albert Dros, on Flickr
Paar kleine puntjes:
- Had je bij die eerste een gegradueerd filter gebruikt? Top van die linkertoren komt wat donker over
- Reitdiephaven: Heb je zelf die wolken zo getrokken of waaide de wind ineens heel uniek alle kanten uit?
Andere vraag: hoe heb je toegang gekregen tot die foto spots in Dubai? Ik was er een paar wegen geleden en kwam er achter dat heel veel privé terrein is waar ze je niet zomaar binnen laten.
Geen graduate filter nee. En reitdiephaven foto is gewoon 100% echt. Dat soort wolken krijg je nou eenmaal als er mooie wolkjes zijn met tegenwind/wind mee. De wind waait dan niet alle kanten op. Zie je bij jou foto toch ook een beetje?Maarten Mensink schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:17:
[...]
Sterke platen Albert!
Paar kleine puntjes:
- Had je bij die eerste een gegradueerd filter gebruikt? Top van die linkertoren komt wat donker over
- Reitdiephaven: Heb je zelf die wolken zo getrokken of waaide de wind ineens heel uniek alle kanten uit?
Andere vraag: hoe heb je toegang gekregen tot die foto spots in Dubai? Ik was er een paar wegen geleden en kwam er achter dat heel veel privé terrein is waar ze je niet zomaar binnen laten.
Dubai access is niet heel makkelijk nee. Ze zijn nogal strict, maar ik ken er veel mensen en had van tevoren ook wat contacten gelegd met management.
[ Voor 4% gewijzigd door adros op 23-03-2016 09:26 ]
Mijn foto is dubbel zo wijd en heeft minder verwaaiiering in die wolken, had niet door dat dat effect zo sterk kon zijn. In jouw foto is de hoek tussen de meest linker en rechter wolkd iets van 135 graden ofzo. Perfecte wind kennelijkadros schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:25:
[...]
Geen graduate filter nee. En reitdiephaven foto is gewoon 100% echt. Dat soort wolken krijg je nou eenmaal als er mooie wolkjes zijn met tegenwind/wind mee. De wind waait dan niet alle kanten op. Zie je bij jou foto toch ook een beetje?
Dubai access is niet heel makkelijk nee. Ze zijn nogal strict, maar ik ken er veel mensen en had van tevoren ook wat contacten gelegd met management.
jep, ben er 1x geweest en direct perfecte omstandigheden. Ik hoef er nu dus NOOIT meer heenMaarten Mensink schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:34:
[...]
Mijn foto is dubbel zo wijd en heeft minder verwaaiiering in die wolken, had niet door dat dat effect zo sterk kon zijn. In jouw foto is de hoek tussen de meest linker en rechter wolkd iets van 135 graden ofzo. Perfecte wind kennelijk
Ja Groningen bezoeken, hè bahadros schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:39:
[...]
jep, ben er 1x geweest en direct perfecte omstandigheden. Ik hoef er nu dus NOOIT meer heen
Woon er nu 10 jaar, binnenkort helaas niet meer
Een plaatjes uit Rotterdam

Beiden trouwens prachtige showcase foto's geschoten, top!
Specifiek voor Maarten: nog bedankt voor het delen van de naam David DuChemin. Zijn "The Created Image" vind ik voor 80 dollar aan de dure kant. Vind je het de moeite voor die prijs? Ik zie wel ergens online een pdf slingeren met een kijkcode. Wat ik dan zie is iets van 12 uur durende interviews. Op mijn eerste indruk afgaand lijkt het me wat taai om er doorheen te kijken met vooral veel verhaal en weinig beeld. Matched deze beschrijving met wat jij gezien hebt?
Hij heeft ook behoorlijk wat boeken geschreven boordevol illustraties. Een paar circuleren online en ik vind zijn daarin gepubliceerde foto's indrukwekkend. Hij beschrijft helder hoe hij te werk gaat en er zitten enkele goede tips tussen. Zoals hoe hij overbodige dingen weg filtert door via de viewfinder van te breed naar te krap te kaderen en dan het juiste kader terug te zoeken. Ik ben nu begonnen met zijn ''Within the Frame''. Heel wat van mijn foto's kan ik met die informatie weer opnieuw gaan schieten. Zijn naam is een goede aanrader van je
Specifiek @RobbieHifi: er zit naar mijn idee nog teveel vertekening in je beeld. De lantaarnpaal lijkt wel om te vallen/scheef te staan. Ook de lichtuittrede vanuit deze lantaarn is net wat te fel, te overstralend. Maar daar valt met zoveel Photoshop kunde vast wel wat aan te doen.
Dit keer een heel andere cityscape. Van een heel klein stadje (ja, het is een officiële stad)
Het marktplein van Glurns/Glorenza:

GlurnsMarktplatz by Erik Haak, on Flickr
En vanuit de verte ziet deze cityscape er zo uit:

GlurnsWatles by Erik Haak, on Flickr
Ja, ja, da's heel wat anders
@Adros: die 2de is echt wel briljant!
@RobbieHifi: mooi strak, lantaarn heb ik zo mijn twijfels over. Enerzijds voegt ie wat context toe, anderzijds leidt het licht wat af.
@ehtweak: grappig dat fake tilt/shift effect.
Van mij ook een bovenafzichtje:

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Mwah, je kunt heel ver inzoomenDeathchant schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:51:
Ik ken em al, ik ben er ook geweest. Prachtig! Alleen is dit niet wat veraf voor cityscape? Ik dacht juist dat t de bedoeling was om t dichterbij te hebben.
Hier eentje van Rotterdam op de trambaan op de Erasmusbrug.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
@ehtweak, die tweede is leuk, eerste foto mist een beetje een onderwerp, erg rommelig.
@robbiehifi: lekkere plaat, mooi stervorming bij de lantarenpaal. Alleen dat rode lampje van die havenpaal vindt ik jammer, als die net achter de lantarenpaal had gezeten had dat hoekje wat minder aandacht getrokken.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Thanks, je hebt helemaal gelijk met dat gebouw. Ik had er voor gekozen om een 2:1 ratio aan te houden voor prints. Wie weet kijk ik er nog eens naar of ik dat weg kan gummen/herkaderen!Karel V schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:23:
@Maarten Mensink, Adros: Het gebouw links achterin past, wat mij betreft, niet bij die architectuur en doet daardoor in mijn ogen afbreuk aan de omgeving.
Beiden trouwens prachtige showcase foto's geschoten, top!
Specifiek voor Maarten: nog bedankt voor het delen van de naam David DuChemin. Zijn "The Created Image" vind ik voor 80 dollar aan de dure kant. Vind je het de moeite voor die prijs?
Ik vond die serie van DuChemin het zeker waard, hij behandelt erin aan de hand van voorbeelden heel veel fotografie concepten en zijn eigen artistieke proces. Als je echt twijfelt kun je natuurlijk 1 of 2 afleveringen torrenten om te kijken of het wat voor je is, voor je natuurlijk het geheel koopt.
Wat behandelt hij in zijn andere serie?
@JP_S: Gave compositie. Ik vermoed dat het aan het format ligt, maar hij lijkt (op de voorgrond) niet helemaal scherp.
Hierbij dan nog weer een cityscape:

Groot
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten Mensink op 24-03-2016 12:06 ]
Weet niet of je deze keer ook op mijn foto's doelt, zo ja dan is dat geen probleem aangezien het bekend is dat ik mijn foto's vaak erg mooi maak mbv Photoshop. Echter, de foto's die ik hier heb geplaatst verschillen NIET heel veel van het origineel. Dit is dus zeker geen 'photoshop' skill, maar deze foto's zijn vrij puur. Zelfs die van Dubai. Mocht je het origineel willen zien, vind ik dat geen probleem!ehtweak schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:57:
Het zijn allemaal prachtige, imho over-the-top, bewerkingen. Gewoon een fraai toonbeeld van Photoshop skills. Maar teveel van het goede, vind ik.
Misschien kijken we allebei een andere serie? In The Created image Volume 2 doen onder andere Steve Simon, David du Chemin en Piet van den Eynde hun zegje in 50 minuten durende lezingen. Titels zoals: The power of photography, Beyond Looking - Learning to See en The Digital darkroom: less is more komen voorbij.Maarten Mensink schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:01:
[...]
Thanks, je hebt helemaal gelijk met dat gebouw. Ik had er voor gekozen om een 2:1 ratio aan te houden voor prints. Wie weet kijk ik er nog eens naar of ik dat weg kan gummen/herkaderen!
Ik vond die serie van DuChemin het zeker waard, hij behandelt erin aan de hand van voorbeelden heel veel fotografie concepten en zijn eigen artistieke proces. Als je echt twijfelt kun je natuurlijk 1 of 2 afleveringen torrenten om te kijken of het wat voor je is, voor je natuurlijk het geheel koopt.
Wat behandelt hij in zijn andere serie?
[...]
Hierbij dan nog weer een cityscape:
[afbeelding]Dusk over the Singapore Skyline by Maarten Mensink, on Flickr
Groot
''Within the Frame'' is trouwens een van zijn boeken die als pdf op internet te vinden is. Veel van wat hij zegt in zijn lezing herken ik vanuit zijn boek.
Over je afbeelding: prima cityscape met prachtige kleuren en wolken. De leadline rechts vind ik mooi kaderen. Van het donkere water en het half afgekapte lage gebouw links zie ik de fotografische toevoeging niet. Ik denk dat de horizon op 1/3 in dit geval beter zou werken.
Ik had het over volume 1: http://craftandvision.com...ed-image#full-descriptionKarel V schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:50:
[...]
Misschien kijken we allebei een andere serie? In The Created image Volume 2 doen onder andere Steve Simon, David du Chemin en Piet van den Eynde hun zegje in 50 minuten durende lezingen. Titels zoals: The power of photography, Beyond Looking - Learning to See en The Digital darkroom: less is more komen voorbij.
''Within the Frame'' is trouwens een van zijn boeken die als pdf op internet te vinden is. Veel van wat hij zegt in zijn lezing herken ik vanuit zijn boek.
Over je afbeelding: prima cityscape met prachtige kleuren en wolken. De leadline rechts vind ik mooi kaderen. Van het donkere water en het half afgekapte lage gebouw links zie ik de fotografische toevoeging niet. Ik denk dat de horizon op 1/3 in dit geval beter zou werken.
@JP_S: mooi standpunt zo met die lijnen
@Maarten Mensink: lekkere plaat met fijne kleuren! alleen die railing rechts doet het niet zo voor mij. Ik zou 'm of eraf laten of iets breder hebben genomen. Nu staat t er net niet net wel op. En misschien dan de luminosity van het groen van die paaltjes rechts iets omlaag trekken.
Een iets wat andere cityscape van mijn kant. Uitzicht vanuit ons B&B in Favela Cantagalo, Rio de Janeiro eind 2015.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@adros: Tja, helemaal top. Jij bent op dit gebied verreweg de beste.
@RobbieHifi: Bekende plek maar dankzij de toevoeging van de lantaarnpaal toch origineel. Ik vind de foto erg mooi, alleen dat de lantaarnpaal scheef staat doet wat afbreuk.
@ehtweak: Sorry, niet zo erg spannend.
Wat betreft "Gewoon een fraai toonbeeld van Photoshop skills. Maar teveel van het goede, vind ik." niet mee eens.
Kijk ook eens op https://500px.com/popular dat is allemaal flink bewerkt in LR/PS. Zo werkt het nou eenmaal in dit digitale tijdperk.
Voor mij ligt de grens als men delen van andere foto's gaat kopieren en plakken tot een onmogelijke foto.
@UC: Jij durft, tussen alle blauwe-uur-foto en long-exposures nachtopnames.
@JP_S: Origineel standpunt daar tussen de tramrails. En netjes symmetrisch. Ik vind de foto mooi maar niet echt super. Waarschijnlijk omdat er iets teveel blauwe lucht op staat.
@Maarten Mensink: Ik zie een patroon; jij maakt je foto's standaard te donker. Jammer.
@Zym0tiC: Leuk om eens wat anders te zien. En ook erg geslaagd/mooi. Ja, graag meer van dit.
weet het niet meer
Geen straf om heen te gaan hoor, ik woon er tegenaanadros schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:39:
[...]
jep, ben er 1x geweest en direct perfecte omstandigheden. Ik hoef er nu dus NOOIT meer heen

DSC_3217-PanoC by Vishari Beduk, on Flickr
Disclaimer: Ik ben niet origineel
edit: Ik snap er geen hout van, weer een te donkere foto
Terwijl ik aan het editten ben ziet de foto er behoorlijk licht uit, maar hier is het zwart al helemaal dicht gelopen
[ Voor 23% gewijzigd door Vishari Beduk op 27-03-2016 21:14 ]
weet het niet meer
Het oogt bij mij (gecalibreerd scherm) heel natuurlijk als een foto in de nacht. Ik neem dat dat de bedoeling is?
Kijkende naar het origineel @ 8k6 pixel breed (heerlijk
[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 27-03-2016 21:35 ]
Vishari Beduk schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:59:
@Maarten Mensink: Toch nog even nitpicken dan, de Singapore foto is erg goed, maar de lucht is eigenlijk te erg paars. En persoonlijk zou ik de foto iets lichter maken.
@Maarten Mensink: Ik zie een patroon; jij maakt je foto's standaard te donker. Jammer.
Vishari Beduk schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:10:
edit: Ik snap er geen hout van, weer een te donkere foto![]()
Terwijl ik aan het editten ben ziet de foto er behoorlijk licht uit, maar hier is het zwart al helemaal dicht gelopen
Ik zie ook een patroonehtweak schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:33:
@Vishari Beduk: Wat bedoel je met te donker?![]()
Het oogt bij mij (gecalibreerd scherm) heel natuurlijk als een foto in de nacht. Ik neem dat dat de bedoeling is?
Kijkende naar het origineel @ 8k6 pixel breed (heerlijk) vind ik 'm zelfs nog aan de lichte kant. Al de lampjes zijn behoorlijk overstraald.
Kalibreer je je scherm en houd je rekening met omgevingslicht? Ik heb ook wel eens gehoord dat uploaden naar Flickr er een meer donkere rendering van maakt, maar daar weet ik het fijne niet van.
Inhoudelijk op je foto: jammer van die bomen voor de kerk, kun je deze foto vanaf verder naar rechts nemen?
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten Mensink op 28-03-2016 10:10 ]

OK, no worries, dat 'te donker' is dus een probleem bij mij.
Ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen.
weet het niet meer
Zo bedoelde ik het niet hoorNomad schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:28:
[...]
Geen straf om heen te gaan hoor, ik woon er tegenaan. En doe er dagelijks mijn boodschappen
Advocatus ineptias | Free Speech Online

@Vishari Beduk: Vette plaat, goede compo hoe die bootjes in beeld liggen en je blik uiteindelijk naar de toren leiden.
@Zymotic: Mooi werk, typisch een plaat die je in groot formaat wilt zien. Vind voor het mooie de hoeveelheid lucht aan de grote kant, mag wat minder.
@Maarten:Toffe plaat qua kleuren en skyline. Die oever rechts werkt niet voor mij, is te klein in beeld. ZOiets kan prima werken, maar dan moet hij er breder op
@JP_S: Heel gaaf standpunt en toffe lijnen. Nice!
www.mariovisser.com

Delft by Vishari Beduk, on Flickr
weet het niet meer
Je onderwerp vind ik boeiend. Op zich vind ik het ook niet erg dat er veel te zien is, alleen is de opbouw door je gekozen kader erg onrustig. Het gebouw, op de hoek, rechts in de foto, voegt mijn inziens niets toe. De boom links had er ook af gemogen, dan was je gelijk die flare kwijt geweest. Ik denk dat je met een stap naar links, een krapper kader en het recht trekken van de verticale lijnen een betere foto krijgt. Minder rommelig zeg maar. Je kleurentemperatuur, exposure en scherptediepte vind ik prima gekozen.Vishari Beduk schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:30:
[…]
[afbeelding]
Onderstaande foto’s zijn genomen in Middelburg.
De kenmerkende pakhuizen langs de kade en de lagere bebouwing (meestal aan de rand van de stad) achter de pakhuizen zijn typerend voor het historisch straatbeeld van deze stad.

Leuke foto's, al vind ik bij de tweede de behuizing te blauw; vooral het wit. Mooi stad trouwens Middelburg!Karel V schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:18:
[...]
Je onderwerp vind ik boeiend. Op zich vind ik het ook niet erg dat er veel te zien is, alleen is de opbouw door je gekozen kader erg onrustig. Het gebouw, op de hoek, rechts in de foto, voegt mijn inziens niets toe. De boom links had er ook af gemogen, dan was je gelijk die flare kwijt geweest. Ik denk dat je met een stap naar links, een krapper kader en het recht trekken van de verticale lijnen een betere foto krijgt. Minder rommelig zeg maar. Je kleurentemperatuur, exposure en scherptediepte vind ik prima gekozen.
Onderstaande foto’s zijn genomen in Middelburg.
De kenmerkende pakhuizen langs de kade en de lagere bebouwing (meestal aan de rand van de stad) achter de pakhuizen zijn typerend voor het historisch straatbeeld van deze stad.
[afbeelding]
Mooie blue hour met mooi standpunt tov de gebouwen. Wel denk ik dat je nog iets zou kunnen doen tegen de vervorming. Ook vind ik die flare links boven bij de boom zonde...Vishari Beduk schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:30:
@marceltuit: Met die turbo maak je het mij wel lastig; ik heb gewoon een hekel aan foto's van kermis attracties. Neemt niet weg dat de afwerking (zoals we van jou gewend zijn) zeer netjes/goed is. Die foto van dit rad maar dan stiltstaand vind ik eigenlijk nog beter (stond ergens in een ander topic).
[afbeelding]
Van mij ook een cityscape, eentje uit Dresden...

Als ik me niet vergis heb jij van Middelburg wel eens een foto gepost van dat gebouw uit 1582, met een fontein op de voorgrond. Inderdaad één van de vele toplocaties hierzo.marceltuit schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:46:
[...]
Leuke foto's, al vind ik bij de tweede de behuizing te blauw; vooral het wit. Mooi stad trouwens Middelburg!
[...]
Van mij ook een cityscape, eentje uit Dresden...
[afbeelding]Flowers @ Dresden by Marcel Tuit, on Flickr
Ik heb je verbeterpunt meegenomen en de kleurtoon opgewarmd. Waarschijnlijk stond de kleurtemperatuur op Auto waardoor de shadows automatisch wat blauwachtig kleuren.
Je had in Dresden een beetje pech met schaduwval, want het licht op het hoofdgebouw ziet er echt goed uit.
Klopt inderdaad, dat is zeker ook een mooi gebouwKarel V schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:33:
[...]
Als ik me niet vergis heb jij van Middelburg wel eens een foto gepost van dat gebouw uit 1582, met een fontein op de voorgrond. Inderdaad één van de vele toplocaties hierzo.
Ik heb je verbeterpunt meegenomen en de kleurtoon opgewarmd. Waarschijnlijk stond de kleurtemperatuur op Auto waardoor de shadows automatisch wat blauwachtig kleuren.
Je had in Dresden een beetje pech met schaduwval, want het licht op het hoofdgebouw ziet er echt goed uit.
Ja, ik was voor het mooie iets te laat hier. Stond ook een groot gebouw achter me die de schaduw veroorzaakte. maar ja, niks aan te doen
De tweede vind ik zeer geslaagd. Zoals al aangehaald is de toning redelijk blauw, maar dat draagt naar mijn mening wat meer bij tot de sfeer in de foto. Iets anders dat me opvalt is de ghosting op de mast links voor de huizen, maar da's nu éénmaal iets dat gepaard gaat met lange sluitertijd en dobberende boten.
Inderdaad een beetje ongelukkige timing met de schaduw die zowel de voorgrond als het voorste gebouw bedekt. Ik denk dat de foto heel anders had geweest als alles in het zonlicht had gebaad. Desalniettemin ook een knap plaatje.
Bedankt voor je commentaar. Fijn om te horen dat de foto nu meer in balans is na het omhoog schroeven van de kleurentemperatuur. Ik vind hem zelf ook stukken beter dan de eerste foto die in mijn ogen een bepaald gevoel van sfeer mist.Fontainemelon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:29:
[...]
De tweede vind ik zeer geslaagd. Zoals al aangehaald is de toning redelijk blauw, maar dat draagt naar mijn mening wat meer bij tot de sfeer in de foto. Iets anders dat me opvalt is de ghosting op de mast links voor de huizen, maar da's nu éénmaal iets dat gepaard gaat met lange sluitertijd en dobberende boten.
[...]
Jouw werk in je link ziet er erg goed uit. Veel van je afbeeldingen laten zien dat je goed nadenkt over je compositie en de context van je omgeving zoekt. Het zou leuk zijn als je hier af en toe wat van je werk deelt. Ik vind je foto's leerzaam om te bekijken.
Dank, het is de bedoeling om in F&V media wat meer te gaan posten, zowel reacties op anderen als eigen werk.Karel V schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Bedankt voor je commentaar. Fijn om te horen dat de foto nu meer in balans is na het omhoog schroeven van de kleurentemperatuur. Ik vind hem zelf ook stukken beter dan de eerste foto die in mijn ogen een bepaald gevoel van sfeer mist.
Jouw werk in je link ziet er erg goed uit. Veel van je afbeeldingen laten zien dat je goed nadenkt over je compositie en de context van je omgeving zoekt. Het zou leuk zijn als je hier af en toe wat van je werk deelt. Ik vind je foto's leerzaam om te bekijken.

Leuk dat je gelijk aftrapt met een foto!Fontainemelon schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:04:
[...]
Dank, het is de bedoeling om in F&V media wat meer te gaan posten, zowel reacties op anderen als eigen werk.Bij deze een cityscape van op m'n studiereis naar China tijdens de paasvakantie: zicht op nieuw Shanghai, genomen vanop de "oude" oever. Genomen met de Tokina 12-24mm op m'n 700D. Deze is één foto; ik heb ook een boel pano's van drie of meer foto's maar daarvan ga ik 'ns een selectie in het panorama-topic posten.
[afbeelding]Shanghai Skyline by Senne Van den Broeck, on Flickr
Meestal heb je op die locaties niet echt de mogelijkheid om je tijdstip uit te zoeken. In die context vind ik het een degelijke foto. Inhoudelijk sluit ik me aan bij Deathchant, lekker makkelijk
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dank voor de kritiek, mensen! Ik heb de foto bewerkt in Lightroom op m'n MacBook Pro Retina, en vond 'm daar contrastrijk genoeg (zeker in vergelijking met de onbewerkte foto) dus kon me niet helemaal vinden in de commentaren. Nu bekijk ik het topic nog eens op m'n Windows werkstation, en zie ik het wel.
Om toch wat visueel bij te dragen: een cityscape van West Lake, Hangzhou. Ik vond het moeilijk om de kleuren in deze foto goed te krijgen, want door de lichtvervuiling was de foto wel heel paars/geel. Maar dat was het zicht daar nu eenmaal ook, dus ik denk dat dit zo'n beetje het dichtst in de buurt komt van de realiteit.

Redelijk wat ruis jammer genoeg, ISO 800 op een EOS 700D is eigenlijk al op de limiet van wat aanvaardbaar is. De combinatie van lange sluitertijd en het niet willen op de proef stellen van het geduld van m'n twee vrienden (rechts op de foto), zorgde ook niet voor de ideale fotografische omstandigheden.
Ik vind de plaat niet zo heel verkeerd, qua compo kijkt ie wel lekker. Wel jammer idd van die 2 personen dat ze beetje blurry zijn; maar an sich staan ze wel op een mooi punt. Wel zou ik dat hoekje rechtsonder even aanpakkenFontainemelon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:30:
[...]
[...]
[...]
[...]
Dank voor de kritiek, mensen! Ik heb de foto bewerkt in Lightroom op m'n MacBook Pro Retina, en vond 'm daar contrastrijk genoeg (zeker in vergelijking met de onbewerkte foto) dus kon me niet helemaal vinden in de commentaren. Nu bekijk ik het topic nog eens op m'n Windows werkstation, en zie ik het wel.Ik vrees dat ik eens dringend de kleurprofielen van beide monitors op elkaar moet afstemmen, want dit is best een drastisch verschil. De gebouwen kunnen inderdaad wel wat contrast gebruiken. Wat compositie betreft geef ik jullie ook gelijk, maar ik had jammer genoeg absoluut geen tijd om op de boten te letten op dat moment. Onze reis was met bus en lokale gids inbegrepen, en die laatstgenoemde hield zich aan een extreem nauw tijdschema. Hoeveel keer we wel niet gehoord hebben "Ten minutes, take pictures, get back on bus!" gedurende die negen dagen, je kon het haast niet bijhouden.
Om toch wat visueel bij te dragen: een cityscape van West Lake, Hangzhou. Ik vond het moeilijk om de kleuren in deze foto goed te krijgen, want door de lichtvervuiling was de foto wel heel paars/geel. Maar dat was het zicht daar nu eenmaal ook, dus ik denk dat dit zo'n beetje het dichtst in de buurt komt van de realiteit.
[afbeelding]West Lake, Hangzhou by Senne Van den Broeck, on Flickr
Redelijk wat ruis jammer genoeg, ISO 800 op een EOS 700D is eigenlijk al op de limiet van wat aanvaardbaar is. De combinatie van lange sluitertijd en het niet willen op de proef stellen van het geduld van m'n twee vrienden (rechts op de foto), zorgde ook niet voor de ideale fotografische omstandigheden.Het feit dat ik geen statief meehad dan nog buiten beschouwing gelaten.
Mooi ook die lichtstralen de lucht in
Van mij ook eentje, Delfshaven in Rotterdam:

@marceltuit, mooie plaat, maar er is wat weerspiegeling vanuit het raam onder de boot die er een beetje gek uit ziet, net alsof het er eigenlijk niet thuis hoort, misschien kun je het weg poetsen.
Ik heb dit topical vaker bekeken, en er staan al een een paar mooie platen in vanuit singapore van Maarten Mensink, mijn complimenten!
Ik was daar een paar weken geleden voor werk, en had in de avond tijd om wat te fotograferen. Het zijn eigenlijk allemaal meerdere opnames gecombineerd door Exposure Fusion. Allemaal gemaakt met eos 650D en sigma 18-200 lens. Er staan er meer online, maar dit zijn wat mij betreft de beste, maar het kan natuurlijk altijd beter.....

#1 Over de baai

#2 reusenrad

#3 vlaggen

#4 Artscience muzeum overview

#5 Artscience muzeum ground floor

#6 Cloud forrest
www.scinus.com
Trouwens, heb je gebruik gemaakt van bracketing? Ik zie dat staan op de website van Exposure Fusion:
De foto's zien er in ieder geval natuurlijk / mooi bewerkt uit. Heel misschien dat het groen iets te gelig is.In short, EF takes the best bits from each image in the sequence and seamlessly combines them to create a final ‘Fused’ image.
[ Voor 116% gewijzigd door Luxicon op 07-06-2016 12:12 ]
...
Ja, ik gebruik magic lantern op mijn 650D, ik heb autobraceting deze staat op 1 stop staps, en dat resulteerd dan in 5-9 foto's. Ik zou er dus ook HDR's van kunnen maken, maar dat leent zich niet zo voor dit soort foto's.Luxicon schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:44:
Mooie foto's, die zou je misschien zo in een Testcase kunnen plaatsen?
Trouwens, heb je gebruik gemaakt van bracketing? Ik zie dat staan op de website van Exposure Fusion:
[...]
De foto's zien er in ieder geval natuurlijk / mooi bewerkt uit. Heel misschien dat het groen iets te gelig is.
[ Voor 7% gewijzigd door blade08 op 07-06-2016 13:05 ]
www.scinus.com
Geen cityscape van een wereldstad vol neonglitter in de nacht, maar een Oostenrijks stadje aan een meer in het herfstzonnetje:

ZellamSeePano1 by Erik Haak, on Flickr
Zell am See, gezien vanuit Thumersbach. Salzburger Land.
Kijkende naar het origineel kun je zelfs de skiliften op de gletschers van Kaprun zien (helemaal linksboven).
Recht voor je, de Schmittenhöhe.
@blade08: dat zijn mooie enfused foto's idd. Deze resultaten krijg ik in ieder geval niet met LR/Enfuse...ik krijg een te contrastloze, neppe belichting, en ik heb versie 4.3.2. Is de truuc dan veel exposures? Ik heb vrij veel op default staan, maar vooral voor buiten shots waarbij er veel dynamisch bereik is overdag lukt het met enfuse niet. Ik kan in Lightroom beter merge to HDR doen en dan zelf handmatig met brushes aan de slag gaan om het zo natuurlijk mogelijk te krijgen.
Stuk voor stuk goeie foto's!
@marceltuit: ik hoefde niet eens naar je naam te kijken; dit is een tuit-foto
Van mij dan ook een "city"scape:
1: Oban. ISO640, f/8, 1/160:

2048-reso
2: Oban. ISO100, f/8, 1/160:

2048-reso
3: Oban. ISO1000, f/8, 1/125

2048-reso
Is niet echt een grote stad ofzo, maar wel mooie uitzichten dankzij de ligging aan de baai.
Over mijn workflow, ik exporteer vanuit lightroom naar photomatrix pro, en gebruik dan de standaard setting voor exposure fusion, dus geen tone mapping. Ik merk wel dat je beter meer foto's met een klein onderling verschil moet gebruiken... Meestal zijn het er bij mij 5, soms en heeeel soms 9.
www.scinus.com
Mooie foto's, maar wel jammer dat je foto's altijd zo klein te zien zijn.marceltuit schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:36:
Afgelopen zondag een rondje Rotterdam gedaan. Was een prachtige zonsondergang
[afbeelding]Stunning sunset @ Oude Haven by Marcel Tuit, on Flickr
[afbeelding]Turbo @ Rotterdam by Marcel Tuit, on Flickr
@Vishari Beduk: Vette plaat, goede compo hoe die bootjes in beeld liggen en je blik uiteindelijk naar de toren leiden.
@Zymotic: Mooi werk, typisch een plaat die je in groot formaat wilt zien. Vind voor het mooie de hoeveelheid lucht aan de grote kant, mag wat minder.
@Maarten:Toffe plaat qua kleuren en skyline. Die oever rechts werkt niet voor mij, is te klein in beeld. ZOiets kan prima werken, maar dan moet hij er breder op
@JP_S: Heel gaaf standpunt en toffe lijnen. Nice!
...
Tnx, je hebt op zich wel een punt. Nu ik de foto terugzie heb je wel gelijk; die reflectie was me tijdens ebwerken eigenlijk niet opgevallen omdat ik wist waar het van kwamblade08 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:01:
@senne_vdb, zonder statief... best knappe foto dan toch!
@marceltuit, mooie plaat, maar er is wat weerspiegeling vanuit het raam onder de boot die er een beetje gek uit ziet, net alsof het er eigenlijk niet thuis hoort, misschien kun je het weg poetsen.
Ik heb dit topical vaker bekeken, en er staan al een een paar mooie platen in vanuit singapore van Maarten Mensink, mijn complimenten!
Ik was daar een paar weken geleden voor werk, en had in de avond tijd om wat te fotograferen. Het zijn eigenlijk allemaal meerdere opnames gecombineerd door Exposure Fusion. Allemaal gemaakt met eos 650D en sigma 18-200 lens. Er staan er meer online, maar dit zijn wat mij betreft de beste, maar het kan natuurlijk altijd beter.....
[afbeelding]
#1 Over de baai
[afbeelding]
#2 reusenrad
[afbeelding]
#3 vlaggen
[afbeelding]
#4 Artscience muzeum overview
[afbeelding]
#5 Artscience muzeum ground floor
[afbeelding]
#6 Cloud forrest
Jou serie is best fijn, zitten paar leuke platen bij. Al vind ik het wel veel foto's in 1x
Als ik heel eerlijk ben moest ik even zoeken naar de bebouwing, valt nogal weg tussen de bergenehtweak schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:05:
Allemaal fraaie (avond)opnames, vooral die uit het Verre Oosten. Alhoewel Delfshaven ook een lekker gezellig hollands sfeertje heeft.![]()
Geen cityscape van een wereldstad vol neonglitter in de nacht, maar een Oostenrijks stadje aan een meer in het herfstzonnetje:
[afbeelding]
ZellamSeePano1 by Erik Haak, on Flickr
Zell am See, gezien vanuit Thumersbach. Salzburger Land.
Kijkende naar het origineel kun je zelfs de skiliften op de gletschers van Kaprun zien (helemaal linksboven).
Recht voor je, de Schmittenhöhe.
Haha tnxDeathchant schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:16:
Hmmm is beetje ver af voor cityscape..maar wel een coole foto. Beetje teveel contrast, teveel donkere delen...beetje te tonemappig zeg maar.
@blade08: dat zijn mooie enfused foto's idd. Deze resultaten krijg ik in ieder geval niet met LR/Enfuse...ik krijg een te contrastloze, neppe belichting, en ik heb versie 4.3.2. Is de truuc dan veel exposures? Ik heb vrij veel op default staan, maar vooral voor buiten shots waarbij er veel dynamisch bereik is overdag lukt het met enfuse niet. Ik kan in Lightroom beter merge to HDR doen en dan zelf handmatig met brushes aan de slag gaan om het zo natuurlijk mogelijk te krijgen.
Stuk voor stuk goeie foto's!
@marceltuit: ik hoefde niet eens naar je naam te kijken; dit is een tuit-fotoMooie zachte kleuren. Beetje teveel met het blauw gewerkt, dat zie je aan de witte huisjes die een behoorlijke blauw-balans hebben. Zou ik persoonlijk met een witbalans-brush (+10 naar het gele) een beetje natuurlijker maken.
Van mij dan ook een "city"scape:
1: Oban. ISO640, f/8, 1/160:
[afbeelding]
2048-reso
2: Oban. ISO100, f/8, 1/160:
[afbeelding]
2048-reso
3: Oban. ISO1000, f/8, 1/125
[afbeelding]
2048-reso
Is niet echt een grote stad ofzo, maar wel mooie uitzichten dankzij de ligging aan de baai.
Goed punt van die blauwe gevels van de witte huisjes. Ik had te veel met het blauw zitten prutsen om de kleuren van oa. de lucht zo te krijgen zoals ik wilde dat ik totaal niet op het wit had gelet. En ik zou er uberhaupt niet opgekomen zijn om daarvoor met geel-witbalans-brush op te werken btw
Jou platen zijn ook best gaaf, mooi uitzichtpunt heb je gevonden
Tweede is goed! Super.
Derde zou ik als 2e geplaatst hebben, voor de huidige 2e. Dan valt hij minder uit de toon door het mooie licht van 2
Tnx, ja 1600 lange zijde vind ik persoonlijk groot genoeg om pixelpeepers geen kans te gevenLuxicon schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:45:
[...]
Mooie foto's, maar wel jammer dat je foto's altijd zo klein te zien zijn.
En ook hier in dit topic nog eentje van mij, weet niet of het precies onder cityscape valt of architectuur of blue hour maar vind hem zelf wel gaaf:

Nee heb wat met de instellingen gespeeld in LRSj44k13 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:18:
@ Marcel: was het echt zo blauw of heb je dat extra aangezet?
Ik hoefde weer niet naar de poster te kijken, ik zag meteen dat t een foto van jou was
Het standpunt is alleen wat hoog, net alsof je op je tenen stond met de camera boven je om een foto te maken. Ik snap wel waarom je 't zo doet, want de spiegeling is mooi en symmetrisch.
Even een vraag: er vanuitgaande dat je dit niet uit de hand geschoten hebt met 1,3 seconde, waarom heb je em niet op iso100 gezet, en een langere sluiter gebruikt? Dan had je nóg minder ruis.
Nou ja het stoort niet, maar het is nu 'net niet' zeg maar. Ik vind het eigenlijk vooral een te klein stukje, ik denk dat ik het er zelf groter op gezet had indien mogelijk.Deathchant schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:44:
Dat was een deel van de pier met een zeer bekend seafood restaurant (rooie dak), ik heb dat eigenlijk bewust erin gezet. Stoort het? Want ik zou t anders zo enorm open vinden onderaan met dat water...
Ik hoefde weer niet naar de poster te kijken, ik zag meteen dat t een foto van jou wasMooie spiegeling, fijne kleuren, mooi gebouw...mooie combi om een goeie sfeer neer te zetten
Het standpunt is alleen wat hoog, net alsof je op je tenen stond met de camera boven je om een foto te maken. Ik snap wel waarom je 't zo doet, want de spiegeling is mooi en symmetrisch.
Even een vraag: er vanuitgaande dat je dit niet uit de hand geschoten hebt met 1,3 seconde, waarom heb je em niet op iso100 gezet, en een langere sluiter gebruikt? Dan had je nóg minder ruis.
Mijn foto is overigens een hdr, en LR zet dan volgens mij de EXIF-gegevens van de kortste exposure erin ofzo. Ik geloof dat ik deze settings(iso+diafragma) heb gebruikt omdat de langste exposure anders boven de 30 seconden zou komen en ik geen afstandsbediening bij de hand had. Normaal gesproken zit ik altijd op iso 100 (mits statief.)
Standpunt is trouwens hooguit een halve meter boven het water
@marceltuit: strakke plaat is dit zeg. Hele mooie mirror.
Hier nog een klassieker van mij

en een recente uit Hong Kong, gecorrigeerde fisheye:

@adros: super gave foto's, ik zou alleen de 2 boeien in de eerste foto rechts onderin weghalen.
Vandaag in de middag pauze klein rondje Den Haag gedaan:

[ Voor 156% gewijzigd door remon_v op 16-06-2016 08:50 ]
Je dresden foto is erg mooi. Heerlijk blue hour foto. Heerlijke spiegeling in het water
@Adros
Cinque Terre! Kom er zelf net vandaan, gisteren terug.... na jouw foto te zien durf ik niets te plaatsen. Holy wat gaaf weer!
---------------------------------
Zelf dus zoals hierboven gezegd net terug van vakantie (Italië en Zuid-Frankrijk). Veel plaatsen geweest (Cinque Terre, Genoa, Monaco onder andere).
Deze foto weten te schieten in Monaco. Edit in Lightroom.
LET OP: had geen statief bij me, camera op een stenen rand gezet en daarmee geprobeerd zoveel mogelijk stabiliteit te pakken. En sinds kort begin ik de M stand een beetje onder de knie te krijgen van mijn Nikon D3300 (ben nog vrij beginner).
Stiekem ben ik zelf al best trots dat ik dit resultaat heb behaald, heb nog ZEER veel te leren immers
Er zullen vast positieve kritieken zijn waar ik van kan leren, dan hoor ik dat graag

[ Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 24-06-2016 23:50 ]
@Sleehond, mooie plaat. In de eerste instantie vond ik 'm eigenlijk wat te donker maar hoe langer ik er naar kijk, hoe lekkerder 'ie wegkijkt.
Deze gemaakt vanuit het hotel in Tokyo, dus had helaas qua compositie niet zoveel keus. Ik erger me een beetje aan het donkere stuk links onderin.

Hele gave platen. De eerste zeker een klassieke plek, de tweede veel unieker. Totaal andere manier van schieten ook, complimenten!adros schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:45:
@deathchant: 1e foto is het licht wat saai. Echter, de swirl die de boot maakt met de rivier maakt de foto wel lekker. 2e foto heeft juist wel weer mooi licht. Had van mij misschien IETS wijder gemogen. 3e foto is wat flets. Geeft verder wel mooi de sfeer van het stadje weer.
@marceltuit: strakke plaat is dit zeg. Hele mooie mirror.
Hier nog een klassieker van mij
[afbeelding]Classic Colours of Italy by Albert Dros, on Flickr
en een recente uit Hong Kong, gecorrigeerde fisheye:
[afbeelding]On The Edge by Albert Dros, on Flickr
Het lijkt alsof de highlights in de foto wat overbelicht waren en je die heel hard hebt terug getrokken. Klopt dat? Misschien wat rigoreus, maar heb je geprobeerd de onderste helft weg te snijden? Het meest interessante vind ik de skyline en de sky tree, die komen dan beter tot zijn recht.Lamarrr schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:57:
@Adros; Schitterend, beiden :-)
@Sleehond, mooie plaat. In de eerste instantie vond ik 'm eigenlijk wat te donker maar hoe langer ik er naar kijk, hoe lekkerder 'ie wegkijkt.
Deze gemaakt vanuit het hotel in Tokyo, dus had helaas qua compositie niet zoveel keus. Ik erger me een beetje aan het donkere stuk links onderin.
[afbeelding]Tokyo by night by Noodll, on Flickr
De lampjes zijn heel gaaf, deze foto zou nog gaver kunnen zijn als je deze in het uur na zonsondergang neemt. Als je het goede moment vindt, is er nog net wat licht in de omgeving waardoor die niet helemaal zwart blijft.Sleehond schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:48:
@Marceltuit
Je dresden foto is erg mooi. Heerlijk blue hour foto. Heerlijke spiegeling in het water![]()
@Adros
Cinque Terre! Kom er zelf net vandaan, gisteren terug.... na jouw foto te zien durf ik niets te plaatsen. Holy wat gaaf weer!![]()
---------------------------------
Zelf dus zoals hierboven gezegd net terug van vakantie (Italië en Zuid-Frankrijk). Veel plaatsen geweest (Cinque Terre, Genoa, Monaco onder andere).
Deze foto weten te schieten in Monaco. Edit in Lightroom.
LET OP: had geen statief bij me, camera op een stenen rand gezet en daarmee geprobeerd zoveel mogelijk stabiliteit te pakken. En sinds kort begin ik de M stand een beetje onder de knie te krijgen van mijn Nikon D3300 (ben nog vrij beginner).
Stiekem ben ik zelf al best trots dat ik dit resultaat heb behaald, heb nog ZEER veel te leren immers![]()
Er zullen vast positieve kritieken zijn waar ik van kan leren, dan hoor ik dat graag![]()
[afbeelding]Monaco By Night by Leon van Laarhoven, on Flickr
Ik heb ook weer wat te delen, wat dichter bij huis dit keer:

Heel herkenbaar! Ik was er ook expres wat eerder gekomen en was gelukkig toen eerste. Op het hoogtepunt stonden er 15 statieven op rij...Flow schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:18:
Mooie foto, mooie kleuren, bekende plek. Ik stond daar (althans, paar meter naar links) een jaar geleden. Toen ik daar met mijn statief aan kwam zetten stonden er al drie andere fotografen (was er ruim op tijd) en werd later nog wat drukker. Ook nog lui die vanaf de brug met een drone richting dat huis vlogen.
Wat vind je van deze hoek? Mijn overweging was dat dan de achtergrond links achter (die niet zo mooi oud is), niet in beeld zou komen en het wat dynamischer zou worden. Maar ik heb ook sterke voorbeelden gezien die het meer gecentreerd neerzetten.
@adros, je foto van is erg mooi en je voeten en benen maken het verhaal af. De andere foto is naar mijn smaak te veel verzadigd
@Sleehond: De foto is te donker en mist daardoor veel detail.
@Deathchant: Mooie natuurlijk(ere) kleuren! Foto 1 en 2 hebben mooie diepte.
Mooi verzameling Albert! Laatst ook bij Reitdiephaven geweest, helaas niet zulk mooi licht als jij had op deze foto.adros schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:58:
Prima foto's in dit topic, weinig op aan te merken. Geef ook mij de gelegenheid om maar weer eens wat te posten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] Coloured Wood by Albert Dros, on Flickr
Toffe compositie, vind de foto alleen iets te blauw.. misschien de white balance iets aanpassen?Zym0tiC schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:29:
@UC: Mooi uitzicht hoor. Niets op aan te merken.
@JP_S: mooi standpunt zo met die lijnen
@Maarten Mensink: lekkere plaat met fijne kleuren! alleen die railing rechts doet het niet zo voor mij. Ik zou 'm of eraf laten of iets breder hebben genomen. Nu staat t er net niet net wel op. En misschien dan de luminosity van het groen van die paaltjes rechts iets omlaag trekken.
Een iets wat andere cityscape van mijn kant. Uitzicht vanuit ons B&B in Favela Cantagalo, Rio de Janeiro eind 2015.
[afbeelding]On top of Favela Cantagalo by Roger Lahaye, on Flickr
Ik ben een weekje naar New York geweest en heb daar twee helicopter vluchten gemaakt (kan het iedereen aanraden)

www.instagram.com/thomas.bartelds
Hele gave plaat! lekker neutrale tonen en mooi scherp!
Plaatje van mij

[ Voor 3% gewijzigd door Mavi86 op 05-12-2016 11:32 ]
www.mariovisser.com
En het gekke is. Het is niet eens ijs
www.mariovisser.com