Waar koop ik een 1155 z77 uatx mobo

Pagina: 1
Acties:

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
Ik zoek een nieuw/gebruikt moederbord

Nu ik de HTC vive heb besteld ben ik eens na gaan denken waar ik deze eigenlijk dacht te gaan gebruiken, Momenteel staat mijn pc in een kamer waar dankzij het bureau eigenlijk geen plaatst meer is om gebruik te maken roomscape.
Mijn huidige PC zit in een corsair 850D wat geen kleine kast is, en deze word gebruikt om diverse game/media servers op te draaien met veel mechanische schijven waardoor ik deze eigenlik niet constant heen en weer kan slepen tussen de woonkamer en pc kamer.

Als oplossing heb ik bedacht om een kleinere PC te bouwen waarin de i7 3770K, voeding, 8GB ram en GPU worden gezet, en de server door te laten draaien op een i5 uit de pricewatch en een kleine voeding.

Ik wil graag een Z77 bordje zodat ik de cpu wat kan overclocken, als ik de VR test van steam draai, ga ik met een overclock van 3,9 naar 4,2Ghz van een 6,2 naar een 6,9.
De clocksnelheid is denk ik dus erg belangrijk voor VR.

het geld wat ik met deze oplossing uitspaar wil ik later investeren in een nieuwe GPU

Deze kleinere PC wil ik graag echt klein houden zodat deze makkelijk mee te nemen is.
Helaas kan ik nergens een z77 uatx bordje op de kop tikken, in de pricewatch zijn deze niet te vinden.
Ik heb in de v&a een advertentie geplaatst en deze houd ik ook goed in de gaten.
marktplaats struin ik ook dag en nacht af om maar te hopen op een bordje.

Hebben jullie nog een goede tip waar ik kan zoeken naar een nieuw of gebruikt bordje?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Via de Pricewatch heb je dus al gezocht dus je weet waarschijnlijk wel welke merken dit soort boards hadden. Als je kijkt naar het aantal reviews, weet je ook welke populair zijn/waren.

Mogelijk dat je op basis hiervan in http://tweakers.net/aanbod/ een Vraag-advertentie kan plaatsen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:25:
Via de Pricewatch heb je dus al gezocht dus je weet waarschijnlijk wel welke merken dit soort boards hadden. Als je kijkt naar het aantal reviews, weet je ook welke populair zijn/waren.

Mogelijk dat je op basis hiervan in http://tweakers.net/aanbod/ een Vraag-advertentie kan plaatsen?
Dat heeft TS al gedaan, ik heb zelf ook wat rondgekeken voor mezelf, maar ga wel toch weer voor groot. TS zou nog kunnen kijken in outlet secties van bijvoorbeeld alternatieve en coolblue 2ekans of andere soortgelijke shops om aan een bordje te komen. Je kunt ook overwegen de 3770k van de hand te doen en een complete setup naar jouw wensen te halen. Dit is natuurlijk duurder. Ook zou je Z68 borden kunnen meenemen in je zoektocht, veel borden ondersteunen ook IB wel.

Overigens zou je dan ook kunnen kijken voor een 2e hands i5 uit de IB/SB serie voor je servers, zullen genoeg performance hebben, maar lagere aanschaf kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door NLBUURMAN op 14-03-2016 23:54 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• mathijsbaks2000
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-01 13:37
of je doet de i7 3770k weg voor een matx mobo. + i7 3770
ik ken wel iemand die namelijk hier in intresse heeft.
stuur me maar een berichtje als je intresse hebt.
s1155 borden zijn moeilijk te krijgen

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
Bedankt voor de tips,

Ik heb de advertentie aangepast, zodat de meest gebruikte bordjes worden gevonden.
Helaas zie ik nu dat er meerdere personen sinds de plaatsing van dit topic besloten hebben dat ze ook zo'n bordje willen.

De zoektocht uitbreiden met een z68 bord is ook een goede tip, ik moet er dan wel goed opletten of het bordje usb 3.0 ondersteund.

Die i5 was inderdaad ook de bedoeling om in mijn z77 power te stoppen waar momenteel de server op draait.

Nogmaals bedankt voor de tips, en als jullie onverhoopt een mooi bordje langs zien komen schroom dan niet om mij te verwittigen.