Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik weet niet of ik helemaal op de juiste plek zit, maar ik gooi het eens in de groep.
Ik heb op dit moment een server hosting lopen in de cloud, maar er moet hier en daar wat bezuinigd worden van mijn vriendin. Ik probeer dan ook even te bekijken wat ik kan gaan doen, want de stroomrekening ziet ze toch niet :D

Ik heb op dit moment dus via een hosting provider een domeinnaam gereserveerd, en daarnaast loopt een mailbox van 5 gebruikers, en een hele basic getemplate website.
Ik vraag mij of iemand advies heeft met wat ik kan gaan doen, ik heb nog een oude gamepc staan zonder videokaart, en zou die graag tijdelijk willen gebruiken hiervoor.
Dus de grote vraag is, wat adviseren mensen hier voor OS, Mailclient en eventuele webhosting?

Van school uit ben ik gewend aan windows server 2012, maar ik denk niet dat ik dat even kan gaan kopen, gezien licenties en geld. Dus dit zal waarschijnlijk linux worden.

Het doel is om later op een echt servertje over te gaan.

--

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit met DNS, en hoe ik hiermee de domeinnaam naar de server kan krijgen in een nu klein thuisnetwerk? Iemand tips hierover? Ervaring?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:16

Liberteh

All your base belong to me

Als dit om een domein gaat die voor jou altijd bereikbaar/beschikbaar moeten zijn, dan zou ik dit niet op gaan lossen door thuis een server in elkaar te knutselen zonder basiskennis.
Je zou eventueel eerst kunnen kijken hoe het inrichten/beheer bevalt door van die bak thuis een test server op te zetten die niet de mail afhandelt die voor jou belangrijk is.

Alles wat je vraagt kan je gaande weg leren/onderzoeken. Google is je vriend.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
de kosten die je wilt besparen zijn wellicht de moeite van thuis hosten niet waard. er komt meer bij kijken dan je denkt, je kan wellicht beter andere zaken zoeken waar je meer op kan besparen met minder moeite.

hosting hoeft niet duur te zijn en bij een betrouwbaar bedrijf is de update en snelheid en security een stuk beter dan wat je zelf kan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31
(jarig!)
Hoeveel moet je besparen, 3 euro per maand? Oh sorry, € 3,50 want je moet ook een domeinnaam hebben :P

Alternatief is dat je vriendin geen e-mail heeft :+ En ondanks dat ze de stroomrekening niet ziet, voor die € 44 besparing per jaar kun je thuis wel een servertje neerzetten, maar als die server meer dan 22 Watt gebruikt permanent dan is het duurder...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwd2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-02 20:53
Vergeet Windows als je een thuisserver wilt draaien.
Gebruik CentOS, ik heb geen zin om een heel verhaal te typen maar als je hulp nodig hebt met je domein en server etc kan ik je wel helpen. Stuur dan een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het probleem is dat thuis de hardware hosten altijd duurder is dan het uitbesteden. Mailservertje en website is goedkoper bij een hostingsbedrijf.

Een ander nadeel is dat als je een defect hebt aan de server het even kan duren voordat je weer online bent. Je moet onderdelen bestellen misschien of je zit nog een paar uur op je werk voordat je er aan kan sleutelen. Niet alle hardware vind het leuk om 24/7 aan te staan.

Ik zou lekker het extern hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

Paul schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:36:
Hoeveel moet je besparen, 3 euro per maand? Oh sorry, € 3,50 want je moet ook een domeinnaam hebben :P

Alternatief is dat je vriendin geen e-mail heeft :+ En ondanks dat ze de stroomrekening niet ziet, voor die € 44 besparing per jaar kun je thuis wel een servertje neerzetten, maar als die server meer dan 22 Watt gebruikt permanent dan is het duurder...
Eerste maand is 3 euro, daarna 5 :X
Pagina: 1