• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er ergens een website waar de beveiliging van chipper (en co) kaarten staat beschreven?

Of is deze informatie geheim omdat het anders niet meer veilig is?

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 11:54
ja ik mag het eigenlijk niet zeggen maar dan moet je ff bij blaat

tis niet geheim ofzo maar het is ENORM goed beveiligd ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest >:) maar de mensen die wat weten hoe het zit weten dat ze beter hun mond kunnen houden

(sorrie voor de enorm lange zin maar ik ben nou eenmaal lui :) )

[Adminbreak]
Als je weet dat je het niet mag zeggen; waarom zeg je het dan toch?

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 15:56
Op vrijdag 22 juni 2001 18:25 schreef Firestormer het volgende:
ja ik mag het eigenlijk niet zeggen maar dan moet je ff bij ABS kijken afdeling neworder

tis niet geheim ofzo maar het is ENORM goed beveiligd ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest >:) maar de mensen die wat weten hoe het zit weten dat ze beter hun mond kunnen houden

(sorrie voor de enorm lange zin maar ik ben nou eenmaal lui :) )
Waarom weten ze dat? Niet dat ik nieuwschierig ben hoor :o

Verwijderd

Chipper was al een keer gekraakt, was alleen teringveel werk en het valt een beetje op als je 600 piek komt afrekenen met je chipper. :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ah, dus het is toch niet zo veilig. Maar er is dus geen informatie over beschikbaar?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De chipknip is een Bull CC1000, de specs kun je vast wel ergens downloaden. De chipper weet ik niet.

Verwijderd

Het is te kraken, maar dan moet je (voorzover ik me kan herinneren) ook bij het inwendige van de chip kunnen komen.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In de kijk stond iets over dat je ook een zuurbad en een elektron microscoop nodig had om een chipper te kraken.
Het is niet onmogelijk, laten we het daarop houden :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 20:23 schreef ReseT het volgende:
In de kijk stond iets over dat je ook een zuurbad en een elektron microscoop nodig had om een chipper te kraken.
Het is niet onmogelijk, laten we het daarop houden :)
Klopt jah, stond in de kijk precies uitgelegd. Helaas stond er alleen niet bij hoe je je saldo kon opwaarderen :( haha

Verwijderd

uit de goeroe tijd was hacktic.nl een van de eerste die beschreef hoe je bepaalde chips van chipkaarten kon kraken...heb zelf ooit is een primitieve chiplezer gemaakt (6 naalden, stukje kurk, rs232 kabeltje en nog wat stuff)...het uitlezen van een oude telefoonkaart lukte, teminste, hij haalde wel dataop...maar schrijven ed is me helaas nooit gelukt... tegenworodig zijn al die dingen veel beter beveilig dus tja...
Pagina: 1