Toon posts:

GTA V has stopped working (Windows 7)

Pagina: 1
Acties:

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:05
Aangezien ik geen GTA V topic voor PC issues kan vinden maar even een los topic, ook omdat het behoorlijk storend begint te worden (deze melding krijgen tijdens het afmaken van een heist bijvoorbeeld).

Sinds 1 a 2 dagen heb ik dat mijn game zo nu en dan bevriest en mijn Windows 7 (64bit) de melding "GTA5.exe has stopped working" geeft. Soms gebeurt het na 2 minuten, soms pas heel laat of niet. Gisteren heb ik de game nog enkele uren achter elkaar kunnen draaien zonder crash, maar vandaag is het al twee keer gebeurd. Er is de afgelopen tijd helemaal niets veranderd aan mijn PC, ook geen software geïnstalleerd, enkel Windows updates. Het maakt niet uit in wat voor punt van de game ik zit. Freeroam, Heist, tijdens het customizen van een voertuig, heb op al deze punten wel gehad dat het spel stopte met werken.

Wat ik gechecked heb:
- Temperaturen zijn prima
- CPU load is < 90%
- Memory usage is ~60%
- GPU load is < 95%
- GPU memory usage is < 90%

Heb daarstraks de nieuwste AMD drivers geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet. Er draait geen troep op de achtergrond van mijn PC, ik zet alle programma's uit wanneer ik ga gamen. PC zelf is helemaal stabiel etc.

PC Specificaties, voor zover relevant
- i7 2600
- Club3D R9 280x RoyalKing
- 2x4GB Geil Black Dragon 1333
- Gigabyte Z68X-UD3H-B3
- Samsung 840 Evo 120GB (Windows)
- 2,5TB aan HDD's (Programma's, Games, documenten)
- Seasonic M12II 520W

Wanneer ik google naar de symptomen kom ik enkel hits tegen van vlak na launch toen de game nog vol bugs zat, niets recents en relevants dus.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Iemand die iets weet dat ik niet weet, of die recentelijk hetzelfde heeft gehad?

Voordat ik de oplossing "herinstalleer het spel even" krijg, de game is bijna 65GB dus dat is nogal een onderneming. Ik mod niet, het gebeurt op totaal willekeurige momenten en niet in bepaalde situaties (waarbij je eerder denkt aan corrupte files). Als er aanwijzingen zijn dat het probleem bij de installatie ligt of ik elke andere mogelijkheid heb uitgeput, dan wil ik dat proberen. Maar niet zolang ik niet weet of ik iets over het hoofd gezien heb of er nog mogelijkheid tot fixes zijn.

Alvast dank voor enige hulp, ik ben een beetje radeloos! :)

• TheIceWarrior
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-12 20:04
Ik heb geen oplossing, maar wilde even melden dat je niet alleen staat, ik heb sindskort exact hetzelfde!
Op willekeurige momenten in het spel.
Met totaal andere hardware trouwens.

[Voor 11% gewijzigd door TheIceWarrior op 11-03-2016 15:52]

• valermos
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:16
Dit kan door hacker komen, die laten je game crashen. (dit geld overigens alleen als je dit online hebt)
Zelf heb ik dit niet ervaren aangezien ik altijd met een grote groep speel, en dus in closed friends server zit.

Heb je dit in story mode dan kan ik je alleen vragen of je via steam je lokale cache optie kiezen en er zit nog een optie in steam waarmee je kan repairen.

• Recrush
valermos schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:54:
Dit kan door hacker komen, die laten je game crashen. (dit geld overigens alleen als je dit online hebt)
Zelf heb ik dit niet ervaren aangezien ik altijd met een grote groep speel, en dus in closed friends server zit.

Heb je dit in story mode dan kan ik je alleen vragen of je via steam je lokale cache optie kiezen en er zit nog een optie in steam waarmee je kan repairen.
Van de eerste keer dat dit gebeurde weet ik dat er op dat moment een hacker in de sessie aanwezig was, van de andere gevallen weet ik het niet. Behalve heists heb ik eigenlijk ook vrij weinig interactie met andere spelers. Moet overigens wel toeval geweest zijn als ik ook tijdens mijn heist een hacker in m'n team heb gehad..

• Recrush
Bump. Ik betwijfel inmiddels of het door hackers komt, de game is vandaag al drie keer bevroren in sessies waar niets raars gebeurde, en tevens in een keer in een sessie waar ik alleen in zat. Ik heb overigens niet de Steam versie maar de hard copy van Rockstar zelf, dus via Steam repairen kan ook niet. Nog steeds opvallend dat het soms binnen een paar minuten gebeurt, maar soms ook gewoon heel lang niet.

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Heb je de Steam versie? Zo ja heb je dan al eens 'Verify integrity of gamecache' gedaan?

The Outsider

• Recrush
Meelobee schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:01:
Heb je de Steam versie? Zo ja heb je dan al eens 'Verify integrity of gamecache' gedaan?
Recrush schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:57:
Bump. Ik betwijfel inmiddels of het door hackers komt, de game is vandaag al drie keer bevroren in sessies waar niets raars gebeurde, en tevens in een keer in een sessie waar ik alleen in zat. Ik heb overigens niet de Steam versie maar de hard copy van Rockstar zelf, dus via Steam repairen kan ook niet. Nog steeds opvallend dat het soms binnen een paar minuten gebeurt, maar soms ook gewoon heel lang niet.
No offense maar lezen is ook een vak ;)

• mrpro
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-03-2016
Recrush schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:57:
Ik heb overigens niet de Steam versie maar de hard copy van Rockstar zelf, dus via Steam repairen kan ook niet. Nog steeds opvallend dat het soms binnen een paar minuten gebeurt, maar soms ook gewoon heel lang niet.
Meelobee schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:01:

• mrpro
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-03-2016
Recrush je zou het spel opnieuw kunnen installeren ? Had ooit zulke problemen met GTA V direct spel opnieuw geïnstalleerd wonderbaarlijk probleem opgelost.
Bij mij crashte hij om het uurtje of 2.

[Voor 11% gewijzigd door mrpro op 14-03-2016 14:08]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Recrush schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:45:
Aangezien ik geen GTA V topic voor PC issues kan vinden maar even een los topic, ook omdat het behoorlijk storend begint te worden (deze melding krijgen tijdens het afmaken van een heist bijvoorbeeld).
Spielerij - Problemen & Vragen ?

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Recrush schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:06:
[...]

[...]

No offense maar lezen is ook een vak ;)
ah crap, had alleen de ts gelezen :)

The Outsider

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-12 15:50
Ik had na een bepaalde update ook deze error. Na het ontvangen van nog een nieuwere update een poosje later is het probleem ineens verdwenen. GTA heeft wel vaker rare fratsen. Herinstallatie is een optie.

[Voor 9% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-03-2016 14:32]

• Recrush
Heb een move aangevraagd, totaal over het hoofd gezien :+

Ik heb nog meer bugs gehad waarvan er 1 sowieso serversided was, en nog een andere die op een raar soort lag/time-out leek. Raar allemaal.

Als er anderen zijn geweest die soortgelijke problemen hebben opgelost met een herinstallatie moet ik dat maar overwegen. Zal ik vast wel weer een middagje mee zoet zijn :)

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:42

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Moved naar SPV

U vraagt wij draaien....nu GTA V nog :P

[Voor 31% gewijzigd door Koekiemonsterr op 14-03-2016 15:37]

• Recrush
Koekiemonsterr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:34:
[mbr]Moved naar SPV[/mbr]

U vraagt wij draaien....nu GTA V nog :P
Ho ho ho wat een Grapmonsterr ben je toch :P

• dragoncry
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:01
Welke melding geeft het windows logboek over het vastlopen van GTA5.exe?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee