Hoe krijg ik mijn computer stiller?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 748395

Topicstarter
Beste Leden van Tweakers

Ik heb pas geleden een Phanteks Enthoo Luxe Midi-Tower Black Gekocht , geweldig kast en heel mooi maar ik stoor me aan een ding en dat is dat die nogal veel lawaai maakt .
Nu is mij vraag kunnen jullie me helpen met tips of van het vinden van goede stille fans .
want op het internet is er zo veel keus aan fans dat door de bos de bomen niet meer zie .

En dan de 2de vraag , ik heb nu een standaard voeding met die lelijke geel zwart en groene draden er aan vast , nu zag ik op jullie het internet dat je daar ook extensie Voedingskabels hebt in het mooi rood .

Maar nu komt mij vraag: welke kabels moet ik hebben die naar het moederbord gaan en welke kabels moet ik hebben die naar de videocard gaan.

hier heb ik nog wat foto,s van mij computer misschien hebben jullie hier iets aan
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/xd18yszdv/

Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/moxhzyper/

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Tray€ 249,50€ 249,50
1Asus Z170M-PLUS€ 123,95€ 123,95
1Gigabyte GeForce GTX 980 Ti Xtreme OC WindForce 6GB€ 715,-€ 715,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Phanteks Enthoo Luxe Zwart€ 139,95€ 139,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Value Select CMV16GX4M1A2133C15€ 84,95€ 84,95
1Corsair Gaming GS700 (CMPSU-700G)€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 38,63€ 38,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.429,88

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen .

Met mvg Rico

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De fan die je hoort, vervangen door een stillere.
Eerst dus maar eens de kast in kruipen om te achterhalen welke fan je hoort (casefan, of CPU/GPU/PSU fans)
Noctua fans schijnen het stilst te zijn, maar er zijn ook goede coolermaster en scythe fans die zijn vaak een stuk betaalbaarder

Je 2de vraag begrijp ik niet (ik mis uberhaupt een vraagstelling)

[ Voor 46% gewijzigd door eL_Jay op 14-03-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
Hoe heb je die casefans aangesloten? rechtstreeks op de molex connector of op een fan header op het moederbord? In het geval van het 2e kan je in de eufi vaak de snelheid instellen van de fans.

Verder lijkt het me handig dat je eerst kijkt welke fan(s) het probleem veroorzaken, zijn het wel je casefans of is het de fan van je voeding bijv.?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@axewi

de fans zitten op een : http://www.pcgameware.co....o-Luxe-fan-controller.jpg
aan gesloten .

en dit zijn de fans die er inzitten standaard van phanteks
http://www.pcgameware.co....teks-Enthoo-Luxe-fans.jpg
http://cdn5.thinkcomputer...nt/uploads/2014/08/23.jpg
de case fans maaken het meeste lawaai

Gr Rico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb ook ook de phanteks enthoo luxe en waarschijnlijk gebruik je de standaard meegeleverde fans: 2 x 140mm en 1 x 200mm aan de voorzijde. Deze hebben allemaal een 3-pin aansluiting en zullen dus op 100% (12 volt) draaien. Dat gaat logischerwijs een klote herrie veroorzaken.

Je hebt een Asus moederbord, net als ik, dus ik raad je aan om software van Asus te downloaden: Asus AI Suite 3. In deze software zit ook 'Fan Expert' ingebouwd, waarmee je jouw 3-pin fans door middel van spanningsregulatie langzamer kan laten draaien. Hiermee kan je kinderlijk eenvoudig fanprofielen aanmaken.
Een behuizing maakt overigens geen geluid; de fans doen dit.

En dan je tweede vraag: het is het makkelijkst om een setje sleeved extensions te halen. Een setje bestaat dan uit: 1 CPU kabel, 1 moederbord kabel, 2 x PCI-E kabel: http://www.highflow.nl/mo...on-kit-86-pin-series.html

(Je kan zelf de kleur kiezen én check even welke je moet bestellen. Ze zijn er namelijk met 2 x 6-pin videokaart kabel, 1 x 6 + 1 x 8 en 2 x 8-pin)

Edit: Je hebt ze aangesloten op de interne fan hub die PWM detecteert van de header waarop hij is aangesloten. Met welke fan header heb je deze verbonden? Deze is in staat om 1 fan header uit te lezen en vervolgens alle fans met dat vermogen te laten draaien. Het is sowieso niet handig om hier verschillende soorten fans op aan te sluiten omdat ze dan allemaal met een willekeurig toerental draaien. Een 1000 rpm op 50% draait immers met 500 rpm terwijl een 2000 rpm fan dan op 1000 rpm draait. Hij kan ze niet individueel regelen via de interne fan hub van Phanteks.

Wat ik je aanraad is om al je fans op verschillende 4pin fan headers van je moederbord aan te sloten en om vervolgens via Asus Ai Suite 3 software de fans te reguleren.

[ Voor 24% gewijzigd door stin00 op 14-03-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Help .
Ik heb de software van asus ai suite geïnstalleerd via de cd die bij me moederbord kwam .
Eenmaal geïnstalleerd moest die opnieuw opstarten en direct na dat die helemaal opgestart is crash die naar de blue screen en zegt die dit :Kmode exception not handeld .
En als ik opnieuw opstart gebeurt het zelfde .

Ik heb geen backup
De software kan ik niet wegkrijgen en op nieuw installeren via de cd helpt ook niet .

Ik hoop dat jullie me kunnen helpeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 17:27
kun je opstarten in veilige modus? (f8 tijdens boot) en dan de software verwijderen?

[huiskamer mode]
wel lekker stil als hij niet aan kan :+
[/huiskamer mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ohja als ik de usb van me toesenbord uit haal van de computer wilt die wel gewoon opstraten en blijft het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 15:59
Windows in Safe mode starten en software verwijderen?
En anders kun je via opstart herstel wel terug naar een recovery point voordat je deze software installeerde.

Maareh, ik lees her en der wel meer rare verhalen over die fan controller. Werkt dat wel echt?
Zou die gewoon ertussenuit halen en alles rechtstreeks op het moederbord zetten.

Edit: Heb je de SATA power connector ook aangesloten op die fan controller? Zo ja dan gaat alles full speed draaien want die Sata power connector kent geen PWM. Staat ook in de handleiding ;)
En als je die niet aansluit dan zou hij PWM moeten doen van die header van het moederbord waar je hem op hebt aangesloten. Dus als dat de CPU header is, dan zullen alle fans harder of zachter gaan draaien op basis van je CPU temperatuur. Maar her en der lees ik dat hij het voltage op zijn laagst 9 volt wordt. Dat zet niet echt zoden aan de dijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Meekoh op 14-03-2016 18:00 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is groote deels opgelost .
Het progamma ai suitw werkt .
Maar zodra als ik de toetsenbord logitech g510s aansluit crash heel me computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Anoniem: 748395 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:10:
Probleem is groote deels opgelost .
Het progamma ai suitw werkt .
Maar zodra als ik de toetsenbord logitech g510s aansluit crash heel me computer
stin00 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:00:
Ik heb ook ook de phanteks enthoo luxe en waarschijnlijk gebruik je de standaard meegeleverde fans: 2 x 140mm en 1 x 200mm aan de voorzijde. Deze hebben allemaal een 3-pin aansluiting en zullen dus op 100% (12 volt) draaien. Dat gaat logischerwijs een klote herrie veroorzaken.

Je hebt een Asus moederbord, net als ik, dus ik raad je aan om software van Asus te downloaden: Asus AI Suite 3. In deze software zit ook 'Fan Expert' ingebouwd, waarmee je jouw 3-pin fans door middel van spanningsregulatie langzamer kan laten draaien. Hiermee kan je kinderlijk eenvoudig fanprofielen aanmaken.
Een behuizing maakt overigens geen geluid; de fans doen dit.

En dan je tweede vraag: het is het makkelijkst om een setje sleeved extensions te halen. Een setje bestaat dan uit: 1 CPU kabel, 1 moederbord kabel, 2 x PCI-E kabel: http://www.highflow.nl/mo...on-kit-86-pin-series.html

(Je kan zelf de kleur kiezen én check even welke je moet bestellen. Ze zijn er namelijk met 2 x 6-pin videokaart kabel, 1 x 6 + 1 x 8 en 2 x 8-pin)

Edit: Je hebt ze aangesloten op de interne fan hub die PWM detecteert van de header waarop hij is aangesloten. Met welke fan header heb je deze verbonden? Deze is in staat om 1 fan header uit te lezen en vervolgens alle fans met dat vermogen te laten draaien. Het is sowieso niet handig om hier verschillende soorten fans op aan te sluiten omdat ze dan allemaal met een willekeurig toerental draaien. Een 1000 rpm op 50% draait immers met 500 rpm terwijl een 2000 rpm fan dan op 1000 rpm draait. Hij kan ze niet individueel regelen via de interne fan hub van Phanteks.

Wat ik je aanraad is om al je fans op verschillende 4pin fan headers van je moederbord aan te sloten en om vervolgens via Asus Ai Suite 3 software de fans te reguleren.
En is t ook gelukt om m stil te krijgen? Ik zit namelijk te kijken naar die kast als upgrade, maar stilte is wel gewenst! Zelf vond ik bij een ongedempte kast (n300) de 212 evo nog licht hoorbaar, heb je deze uitgesloten?
Al zal die 200mm het veld wel gaan ruimen, geen goede ervaringen mee in mijn graphite 600t.

Je kunt ook nog de fans op 5 of 7 volt laten draaien, echter is dan het toerental vast ongeacht de temperatuur, en maak je geen gebruik van die controller

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@nlbuurman .
ja het is gelukt moest even aan even bij de boot setting dat fans aan gesloten waren op cha fan 1 en toen deed het programma ai suite 3 het ook gewoon goed ,
maar ik heb nu nog een probleem en dat is zodra ik de software van Logitech g510s op me computer zet crash die . maar ja daarmee kan ik wel leven zonder die software .

ik kan je zeker de kast aan raden zeer mooi en zeer gebruik vriendelijk .
maar ja als je hem echt stil wilt hebben zou ik de fans upgraden .

gr Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:19
Superstil is de enthoo luxe niet. Dan zou ik eerder richting de nzxt 440(geloof ik) of een define r5 of een silentbase 600/800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

laat maar...

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 62340 op 16-03-2016 15:02 . Reden: off topic ]

Pagina: 1