Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnlikeZero
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
Mijn vraag
...
Ik heb een pc gekocht die op de HDD na, precies de samenstelling is van die uit de BestBuyGuide september 2014 in october van datzelfde jaar.
Heb met zowel Win7 als Win8 dat na de installatie alle kleuren verkeerd worden weergeven. Heb toen in het begin van alles geprobeerd, maar kon het niet verhelpen.
Behalve met een extra videokaart erbij in.

Ik wil binnenkort een nieuwe installatie proberen en dan de BIOS nog even updaten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zo goed als alles geprobeerd wat je op internet kan vinden. Drivers op verschillende manieren geinstalleerd, windows opnieuw maar het probleem blijft zich voordoen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Probeer eerst alles wat er valt te proberen.. Overigens moet dit een schopje krijgen?

Je vermeld zelf ook dat het wel werkt met een aparte videokaart erin, daarmee geef je de oplossing al aan. Dus als de bios niet werkt weet je wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 15:59
Is die andere kaart ook een AMD/ATI?
Verder zou het namelijk gewoon moeten werken als je de APU drivers van AMD installeerd.
Heb al vaker die APU gebruikt in computers en nog nooit gezeik mee gehad.
Maak er anders eens een screenshot van?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Meekoh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:37:
Is die andere kaart ook een AMD/ATI?
Verder zou het namelijk gewoon moeten werken als je de APU drivers van AMD installeerd.
Heb al vaker die APU gebruikt in computers en nog nooit gezeik mee gehad.
Maak er anders eens een screenshot van?
Uberhaupt is het handig als ts even alle info geeft... October2014 kan hem toen ook al gekocht hebben, of nu overgenomen..

Relevante hardware:
Welke videokaart werkte de pc mee?
Je gebruikt een apu, heb je die geupdate? Zit hij op het juiste mobo(ja deze fout komt voor 8)7 )? Wat voor voeding heb je? Is je windows legaal?
En ja. Ik weet dat ik dit zelf kan opzoeken door simpelweg naar de bbg van october 2014 te gaan, maar ik wil niet steeds tussendoor swappen :) het motiveert niet om te helpen als de basisonderdelen er nog niet tussen staan.

Verder kan een bios update dus helpen, en de juiste drivers herinstaleren op de juiste manier :)