Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672990

Topicstarter
Ik heb een Playstation 4 maar geen tot heel slecht wifi in mijn kamer. Wij hebben al 1 wifi versterker gekocht maar die is niet goed genoeg voor mijn playstation neem ik aan want ik kan met mijn playstation nog niet online maar met mijn computer die ook op mijn kamer staat weer wel. Ik woon in 2 huizen dus zal de versterker ook om de 2 weken mee moeten nemen naar me andere huis want daar is het wifi ook niet goed genoeg of sterk genoeg. HELP

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, een kabel is het handigste maar dat zal wel niet kunnen.

Het is lastig om zomaar iets aan te raden; je zal vast al bepaalde merken apparatuur hebben staan en daar bepaalde zaken wel/niet op kunnen aansluiten.

Aangezien je pricewatch: KPN WiFi Versterker DualBand linkt, neem ik ook vast aan dat je al contact gehad hebt met KPN wat het handigste is om eventueel te onderzoeken en mogelijk aan te schaffen?

/edit: waarom maak je geen WiFi-bridge connection met je vaste PC; je zegt dat je PC wel zonder problemen op de WiFi kan?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 14-03-2016 15:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Ik zou kijkenof het signaal niet over het stroomnet kan met powerlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672990

Topicstarter
Ik ben niet heel bekend met al die dingen maar de versterker die wij hier hebben is een 'Netgear universal wifi range extender' en een kabel was niet mogelijk want dan zou die door het hele huis moeten lopen

ik heb geen pc maar een laptop, sorry voor de onduidelijkheid

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 672990 op 14-03-2016 15:42 . Reden: een foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
Anoniem: 672990 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:39:
Ik ben niet heel bekend met al die dingen maar de versterker die wij hier hebben is een 'Netgear universal wifi range extender' en een kabel was niet mogelijk want dan zou die door het hele huis moeten lopen

Kijk eens naar dit soort systemen.

pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit TL-WP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 01-05 08:27
Stroomnet gebruiken voor netwerkverkeer... alleen als allerlaatste redmiddel zou ik zeggen.

De resultaten met die powerline adapters zijn nogal wisselend en afhankelijk van verschillende factoren. Wat wel bekend is, is dat ze eigenlijk alleen onder de ideale omstandigheden echt goed presteren. Zoek voor de lol maar eens naar ervaringen met die dingen hier op het forum.

De ideale oplossing, als je het mij vraagt, is om een accesspoint op een strategische plek te plaatsen en die via een kabel aan te sluiten op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Potato potato... Ook een laptop, goede tablet, smartphone valt te bridgen naar je PS4.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
(...) en een kabel was niet mogelijk want dan zou die door het hele huis moeten lopen (...)
Heb je de opties uberhaupt bekeken? Loze leidingen? Naast coax kabel? Kabel goot? Kruipruimte? Eventueel een vakman inhuren die dit doet.

Als er eenmaal 1 kabel ligt, kan je daar vervolgens een Switch, Accesspoint en al je apparaten op aansluiten.

Veruit een van de betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
RobinF schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:25:
[...]

Heb je de opties uberhaupt bekeken? Loze leidingen? Naast coax kabel? Kabel goot? Kruipruimte? Eventueel een vakman inhuren die dit doet.

Als er eenmaal 1 kabel ligt, kan je daar vervolgens een Switch, Accesspoint en al je apparaten op aansluiten.

Veruit een van de betere opties.
Hij woont in twee huizen en moet de optie eenvoudig kunnen verhuizen! Dus jouw voorstel lijkt me geen goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

G-bird schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Hij woont in twee huizen en moet de optie eenvoudig kunnen verhuizen! Dus jouw voorstel lijkt me geen goede optie.
Betere optie is om het in beide huizen op orde te krijgen. Twee keer 15m UTP is nog altijd goedkoper dan welk fatsoenlijke AP dan ook...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
dion_b schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Betere optie is om het in beide huizen op orde te krijgen. Twee keer 15m UTP is nog altijd goedkoper dan welk fatsoenlijke AP dan ook...
Helemaal eens. Echter dat moet wel kunnen in de huizen.

Ik betwijfel of het in het huis (huizen) kan gezien de vraag. Bovendien vraagt het trekken van een kabel wel een hoger klusgehalte dan een powerlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 14:44
Normaal ben ik niet van het crosslinken, maar kijk eens hier: https://wifisignaalversterker.nl/
Een Wifi repeater die goede recensies krijgt en niet al te duur is (49,95). Via de pricewatch krijg ik niet veel nuttigs namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

volkano schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:41:
Normaal ben ik niet van het crosslinken, maar kijk eens hier: https://wifisignaalversterker.nl/
Een Wifi repeater die goede recensies krijgt en niet al te duur is (49,95). Via de pricewatch krijg ik niet veel nuttigs namelijk.
Een repeater dat als "signaalversterker" verkocht wordt is al per definitie te fout voor woorden.

Komt bij dat dit een no-name apparaat is en de goede reviews a la WC-Eend op eigen site staan... :X

1) Repeaters zijn crap en werken binnenhuis nauwelijks. Ze zijn ontworpen om op het platteland zonder obstakels een paar honderd meter verder te komen. Daar werken ze prima voor, maar meeste huizen zijn een en al obstakel, daar helpen ze nauwelijks tegen.
2) Als je al een repeater wilt kopen, neem eentje van een goed merk met goede support en echte reviews op onafhankelijke sites.
G-bird schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Helemaal eens. Echter dat moet wel kunnen in de huizen.

Ik betwijfel of het in het huis (huizen) kan gezien de vraag.
Als de huizen niet van zuiver diamant gemaakt zijn met hermetisch afgesloten ruimtes, kan het altijd. Niet gekeken is altijd mis. En bang om ouders te vragen? Ik ben vader van een tiener en word doodmoe van haar gezeur over verbinding (bij haar moeder, bij mij is alles op orde ;) ). Reken maar dat ouders al te graag een goede oplossing willen om van dergelijke gezeur af te zijn :z
Bovendien vraagt het trekken van een kabel wel een hoger klusgehalte dan een powerlan.
Ja. En? Het is eenmalig tijd investeren om langdurig geen gezeik (wat tijd kost) te verzekeren. Exact wat kan cq wat nodig is, verschilt uiteraard per situatie, maar ik heb een paar weken terug nog een UTP getrokken van woonkamer naar meterkast incl connectoren erop in een halfuur terwijl ik een baby in draagdoek voor had. Zonder baby gaat het sneller :P

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 15-03-2016 14:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
dion_b schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:44:
[...]

.
[...]

Als de huizen niet van zuiver diamant gemaakt zijn met hermetisch afgesloten ruimtes, kan het altijd. Niet gekeken is altijd mis. En bang om ouders te vragen? Ik ben vader van een tiener en word doodmoe van haar gezeur over verbinding (bij haar moeder, bij mij is alles op orde ;) ). Reken maar dat ouders al te graag een goede oplossing willen om van dergelijke gezeur af te zijn :z

[...]

Ja. En? Het is eenmalig tijd investeren om langdurig geen gezeik (wat tijd kost) te verzekeren. Exact wat kan cq wat nodig is, verschilt uiteraard per situatie, maar ik heb een paar weken terug nog een UTP getrokken van woonkamer naar meterkast incl connectoren erop in een halfuur terwijl ik een baby in draagdoek voor had. Zonder baby gaat het sneller :P
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit zo ook in elkaar.

Maar wat als de ouders twee linkerhanden hebben? Wat als de ouders zeggen je lost het maar anders op? Wat als kabel trekken niet lukt om wat voor een reden?

Wat kan de OP dan met jouw advies? Moet de OP blijven doorzeuren en nog steeds geen verbinding hebben?

Dan zeg ik probeer maar een powerlan optie en misschien wordt de OP dan geholpen met een iets minder ideale maar wel werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 01-05 08:27
Ik lees vaak dat een kabel trekken niet mogelijk is. Kom je dan op de betreffende lokatie dan is het wel mogelijk.

Ik ben dan ook erg benieuwd WAAROM het niet mogelijk is een kabel te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
Bij mijn ouderlijk huis kon de kabel langs de verwarmingsbuizen naar de andere verdieping. Die gaten waren daar groot genoeg voor. Geen sloop acties voor nodig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
G-bird schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit zo ook in elkaar.

Maar wat als de ouders twee linkerhanden hebben? Wat als de ouders zeggen je lost het maar anders op? Wat als kabel trekken niet lukt om wat voor een reden?

Wat kan de OP dan met jouw advies? Moet de OP blijven doorzeuren en nog steeds geen verbinding hebben?

Dan zeg ik probeer maar een powerlan optie en misschien wordt de OP dan geholpen met een iets minder ideale maar wel werkende oplossing.
Wat ALS er echt geen kabel kan? DAN moet je een alternatief zoeken, laten we eerst maar de beste oplossing (kabel) proberen, als dat niet lukt eventueel een kabel zo ver mogelijk en dan een AP eraan en uiteindelijk achteraan de rij oplossingen wifi repeaters/powerlan ;)
Verder lijkt het me dat met 2 huizen er 2 oplossingen kunnen zijn, tenzij beide huizen identiek zijn...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RGAT schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Wat ALS er echt geen kabel kan?
Wanneer is zoiets nou echt van toepassing? Je woont toch niet in een gevangenis...
Zelfs in een huurhuis valt genoeg aan te leggen hoor.

Het is maar hoe graag je een stabiel werkende verbinding wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 01:10
Nu moeten we wel een inschating kunnen maken. Er is totaal geen situatieschets.
Misschien is een versterker uberhaupt niet nodig.
Of is de omgeving 'vol' met wifi netwerken die elkaar lekker storen....

Kan je ons een beetje inlichten hoe het er ongeveer uitziet?
Zowel voor huis 1 als huis 2

1: Wat voor apparatuur staat er nu? (Merk, model)
2: Wat is de afstand van de wifi router tot je kamer?
3. Hoeveel betonnen/bakstenen muren/verdiepingen zitten er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gravit0n schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:35:
[...]

Wanneer is zoiets nou echt van toepassing? Je woont toch niet in een gevangenis...
Zelfs in een huurhuis valt genoeg aan te leggen hoor.

Het is maar hoe graag je een stabiel werkende verbinding wilt hebben.
Dat bedoel ik dan ook ;)
Er werd gelijk naar alternatieven gesprongen (wifi AP/repeater/powerlan) terwijl een kabel de goedkoopste en meest betrouwbare oplossing is (meestal ook de meest snelle)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1