Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brein artikelen

Pagina: 1
Acties:

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Geachte redactie,

Om de zoveel tijd wordt er weer eens een interessant artikel over Brein geplaatst, dit levert zowel op de FP als op het forum vaak dezelfde discussies op. Onder andere dat mensen zich verbazen over het feit dat een bedrijf blijkbaar de rechten heeft om mensen te vervolgen. Veel lezers kennen het verschil tussen strafrecht en civiel recht niet, en daardoor ook niet wat de positie van Brein is.

Ik denk dat het interessant is om hier eens een extra alinea of misschien zelfs artikel aan te besteden, zodat de lezers mogelijk beter snappen hoe de vork in de steel zit.

Voorbeelden:
himlims_ in 'nieuws: Brein begint torrent-uploaders op te sporen met nieuw sy...

Raketje in 'nieuws: Brein begint torrent-uploaders op te sporen met nieuw sys...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat mij betreft besteden we een keer een heel artikel aan opsporing in zijn algemeen; zolang het over "niet-legale" handelingen gaat die plaatsvinden met een computer, tablet of smartphone. Er is een grote kloof tussen een kleine groep hardcore Tweakers en een grote groep casual users; hierdoor krijg je oneindige Babylonische spraakverwarringen over wat wat is en waarom.

Onderwerpen:
- downloaden/uploaden van (illegaal) materiaal als consument
- wettelijke maatregelen bij het opslaan van data in "de cloud" in EU/US
- best practices / tools om te controleren dat jouw machine/device niet meedoet aan "illegale" communicatie

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi Ircghost en max3400,

Bedankt voor de reacties. Ik ben het ermee eens dat het nuttig is om eens duidelijk uit te leggen hoe het gehele systeem werkt, met aandacht voor de verschillen tussen de rechtsgebieden en andere juridische vraagstukken. Ik denk dat dit het beste in een achtergrondartikel tot zijn recht kan komen. Er is eerder al eens een suggestie voor een dergelijk artikel over Brein gedaan, dat staat dan ook zeker op de planning.
Ik ga ook nadenken over een artikel over opsporing in het algemeen, dank voor de suggestie.