Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor werk en thuisgebruik (All-round)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop is voor thuiswerken en thuisgebruik voor de kids. Een snelle en betrouwbare all-round machine.
Voor werk: tekstverwerken, simpele fotobewerkingen, visio, Visual Studio etc.
Voor thuisgebruik: games (niet per se een gaming laptop voor nodig) en multimedia

Wat is je budget?
Maximaal 1050€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk gebruik in huis.

Het moet vanuit mijn werk een Dell of ASUS zijn.

Mijn vraag is wat kan ik het beste kiezen?
Dell met 15,6" beeldscherm met processor Intel Core i7-6700HQ of
Dell met 17,3" beeldscherm met processor Intel Core i7-6500U of
ASUS met 17,3" beeldscherm met processor Intel Core i7-6700HQ.

Op welke zaken moet ik letten? Ik had hiervoor een 17" Dell (Inspiron R17) en weet niet of er veel kwaliteitsverschillen tussen ASUS en Dell zitten

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-03-2016 11:04)

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
Nope, de Dell 7559 moet het zonder een DVD drive doen. In plaats daarvan is hij iets dunner, ruimte voor zowel 2,5" sata als m.2 slot én wat meer ruimte gebruikt voor koeling. In deze categorie 15" is het niet standaard om een DVD drive te hebben..kijk maar in je eigen shortlist: de 17" hebben allen een DVD drive, de 15" niet. Er zijn echter wel 15" modellen met een DVD drive, maar steeds vaker worden deze ivm ruimtegebrek overboord gegooid.

Heb zelf niets meer met een DVD drive - maar kan me goed voorstellen dat het een breaking point is.

Kiwi !

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoek de precieze laptops waartussen je twijfelt op in de Pricewatch en vergelijk ze daar eens en post die linkjes ook hier in jouw topic. Dat maakt het voor iedereen een stuk gemakkelijker om je goed en deskundig te adviseren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
De laptops waar ik over twijfel zijn:

Dell Inspiron 17 5000 reeks
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5759-laptop

Dell Inspiron 15 7000 reeks
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop

Asus R753UX-T4060T
pricewatch: Asus R753UX-T4060T

Dit is dan een 15 inch uitvoering van ASUS
Asus V502UX-DM183T
pricewatch: Asus V502UX-DM183T

Of toch iets meer betalen en dan de bijvoorbeeld
Asus N752VX-GC088T
pricewatch: Asus N752VX-GC088T
Asus N752VX-GC087T
pricewatch: Asus N752VX-GC087T
Asus N752VX-GC114T
pricewatch: Asus N752VX-GC114T
Asus N752VX-GC099T
pricewatch: Asus N752VX-GC099T

• X-Kiwi
Qua technische specs komen ze allemaal wel bij elkaar in de buurt...maar dat schermformaat is toch wel iets wat je (naar mijn mening) eerst voor je zelf moet beslissen. Zelf heb ik altijd 14 en 15" laptops - en voor mijn gevoel is een 17" dus ook een onnodig lomp ding. Ben je echter de luxe gewend van een groot laptopscherm..tja.

Zelf heb ik nu de Dell 7000 (7559), een 15" dus. Ik gebruik hem voor 3D ontwerp, photoshop en af en toe wat games. Dan heb je power genoeg met de 6700HQ en GTX960M 4GB. Ik denk ook dat de HQ processor een overkill is, een 6500U zal ook prima voldoen voor je eisen.

[ Voor 3% gewijzigd door X-Kiwi op 14-03-2016 15:21 ]

Kiwi !

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Bedenk ook goed of je een losse muis wilt gaan gebruiken of (veel) van het trackpad gebruik gaat maken. Ik heb zelf een Macbook en gebruik als ik onderweg ben nooit een muis, omdat het trackpad zo fijn werkt. Dat was met mijn oude HP laptop heel anders; daar moest ik van mezelf een muisje meeslepen.

Om dat te testen kan je eens bij de mediamarkt (of een soortgelijke winkel) langs, daar kan je van een groot aantal modellen ook even kijken hoe de laptop fysiek er uit ziet en of je het toetsenbord fijn vind.

Ook belangrijk; ga je thuis een extra scherm gebruiken? Want dan kan je bijvoorbeeld een kleinere laptop nemen terwijl hij thuis in een docking station verdwijnt. Aan de eetkamertafel is een heel ander gebruik dan bv in een kantoortje.

[ Voor 44% gewijzigd door Edwin88 op 14-03-2016 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij zal het meeste gebruikt worden zonder extra scherm en zonder muis.

Verschillen de touchpads veel?

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 06:44
Ik zou bij een laptop van 1000 euro in ieder geval kijken naar een IPS scherm.
Zo te zien heeft die duurdere Asus dat wel.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Er zijn veel verschillende soorten, zo heb ik hier een MSI laptop met een plastic geribbelde touchpad die ik heerlijk vind. Bij veel andere laptoppen zijn ze glad en kan ik daar totaal niet tegen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Vergis je niet, die i7-6700HQ is een Quad core tegenover de U series welke allemaal dual core zijn.
Daar zit een aardig verschil tussen. Dan kun je je bedenken of een dual core meer dan genoeg is voor jouw taken. Maar ik zou het voor dat bedrag wel weten wanneer ik een 15 inch meer dan zat zou vinden.

• X-Kiwi
Firedre schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:51:
Ik zou bij een laptop van 1000 euro in ieder geval kijken naar een IPS scherm.
Zo te zien heeft die duurdere Asus dat wel.
Het Dell paneel is ook IPS :Y

Kiwi !

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog wel 1 vraag ik wil wel graag een DVD speler/writer erin hebben Heeft de 15'6"Dell deze?

Acties:
  • Beste antwoord

• X-Kiwi
Nope, de Dell 7559 moet het zonder een DVD drive doen. In plaats daarvan is hij iets dunner, ruimte voor zowel 2,5" sata als m.2 slot én wat meer ruimte gebruikt voor koeling. In deze categorie 15" is het niet standaard om een DVD drive te hebben..kijk maar in je eigen shortlist: de 17" hebben allen een DVD drive, de 15" niet. Er zijn echter wel 15" modellen met een DVD drive, maar steeds vaker worden deze ivm ruimtegebrek overboord gegooid.

Heb zelf niets meer met een DVD drive - maar kan me goed voorstellen dat het een breaking point is.

Kiwi !

Pagina: 1